Ο Νίκος Παυλίδης συμμετέχει για ακόμη μια φορά στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, έναν αγώνα με τεράστια αίγλη. Αυτή είναι η τέταρτη συμμετοχή του Κυπελλούχου Βορείου Ελλάδος στον εναρκτήριο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ και ο στόχος, εκτός από την οδηγική ευχαρίστηση και την αποκόμιση εμπειριών, είναι να γίνει ο μοναδικός Έλληνας με 4 τερματισμούς στο πριγκιπάτο!

Στο περιθώριο του αγώνα μας είπε πολλά για την έως τώρα καριέρα του, τους ελληνικούς αγώνες, το Ράλλυ Μόντε Κάρλο αλλά και τον Αυτοκινητιστικό Όμιλο Θεσσαλονίκης στον οποίο συμμετέχει ενεργά τον τελευταίο χρόνο εκτελώντας χρέη αντιπροέδρου.

Ο Νίκος Παυλίδης ξεκίνησε την καριέρα του στους Ελληνικούς αγώνες το 1985 από τη θέση του συνοδηγού συμμετέχοντας περιστασιακά. Το 1991 ακολούθησε το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ στο δεξί μπάκετ του Toyota Starlet που οδηγούσε ο Κώστας Τανούσης, κατακτώντας μάλιστα τον τίτλο στην πολύ ανταγωνιστική Α5 εκείνη τη χρονιά! Το 1997 στην πρώτη του πλήρη εμπλοκή με τους αγώνες σαν οδηγός, κατακτάει το κύπελλο βορείου Ελλάδος οδηγώντας Ford Escort Cosworth και στη συνέχεια αποσύρεται προσωρινά για να αφοσιωθεί στην οικογένεια του και τις επιχειρήσεις του.

«Έχω πάθος με τους αγώνες αυτοκινήτου από πολύ μικρή ηλικία. Ξεκίνησα το 1985 σαν συνοδηγός σε κάποιο ράλλυ σπριντ, ενώ συχνά βοηθούσα φίλους συμμετέχοντας στην ομάδα υποστήριξής τους. Το 1997 ακολούθησα για πρώτη φορά το Κύπελλο Βορείου Ελλάδος σαν οδηγός και μάλιστα το κατέκτησα. Μου αρέσουν και τα δύο μπάκετ εξίσου, τόσο αυτό του οδηγού, όσο και αυτό του συνοδηγού. Μετά την κατάκτηση του Κυπέλλου οι προτεραιότητες για μένα άλλαξαν, αφού αποφάσισα να αφοσιωθώ στην οικογένεια μου και τις επιχειρήσεις μου. Πάντα είχα στο μυαλό μου να επιστρέψω στους αγώνες, όταν τακτοποιήσω τις υποχρεώσεις μου, οικογενειακές και επαγγελματικές, όπως και έγινε το 2011.»

Ο βασικός στόχος του Θεσσαλονικιού οδηγού είναι μέσα από τους αγώνες να βελτιώσει τις οδηγικές του ικανότητες και γνωρίζει πως υπάρχουν πολλά περιθώρια: «Μου αρέσει να τρέχω χωρίς να έχω κάποια προτίμηση στο τερέν. Έχω σκεφτεί να αγωνιστώ και σε άλλες, άγνωστες επιφάνειες για μένα, όπως χιόνι, λάσπη, ακόμα και έρημο! Είναι στα πλάνα μου να αποκτήσω αγωνιστικό αυτοκίνητο για να κάνω αγώνες στην Ελλάδα, όμως βασική μου προτεραιότητα είναι «να μάθω να οδηγώ». Για αυτό το σκοπό αφιέρωσα χρόνο και πόρους στα τέλη του 2019, παρακολουθώντας μαθήματα αγωνιστικής οδήγησης στο χιόνι. Τεράστια εμπειρία η οδήγηση σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης που με δίδαξε αρκετά και ελπίζω αυτό να αποτυπωθεί στους χρόνους του Ράλλυ Μόντε Κάρλο.»

Ο Νίκος Παυλίδης δεν θεωρεί τον εαυτό του σπεσιαλίστα σε κάποια συγκεκριμένη επιφάνεια αγώνα.

«Απολαμβάνω εξίσου και την άσφαλτο και το χώμα. Το χώμα όσο μεγαλώνεις ηλικιακά είναι πιο προσιτό αφού συγχωρεί λάθη. Το γλίστρημα του αυτοκινήτου είναι πιο προοδευτικό, σε αντίθεση με την άσφαλτο που είναι πιο απόλυτη.»

Ο Έλληνας εκπρόσωπος μας στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο εμφανίστηκε σκεπτικός με την κατάσταση των Ελληνικών Αγώνων και είναι δύσπιστος σχετικά με την επιστροφή του σε ράλλυ των εντός συνόρων: «Όσα αγωνιστικά χιλιόμετρα είναι το ράλλυ Μόντε Κάρλο είναι σχεδόν όλο το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ασφάλτου! Δύσκολα βελτιώνεις τις επιδόσεις σου στην Ελλάδα, λόγω των μικρών αγώνων, αλλά και λόγω του ότι δεν υπάρχουν οι άνθρωποι που μπορούν να σου αναλύσουν πού υστερείς και πού κάνεις λάθος. Στο εξωτερικό υπάρχουν οι προϋποθέσεις για αγωνιστική εξέλιξη λόγω ανταγωνισμού και μήκους αγώνα. Για αυτούς τους λόγους, μέσα στις σκέψεις μου είναι να ακολουθήσω στο μέλλον κάποιον ολοκληρωμένο θεσμό σε Γαλλία ή Ιταλία.»

Για τον Νίκο Παυλίδη τεράστιο ρόλο μέσα σε ένα αγωνιστικό διαδραματίζει ο συνοδηγός:

«Έχω μάθει να εμπιστεύομαι απόλυτα το συνοδηγό μου και για αυτό το λόγο δεν κάνω «γρήγορες» αναγνωρίσεις όπως η πλειοψηφία των αγωνιζομένων στην Ελλάδα. Χρησιμοποιώ μάλιστα σημειώσεις στα Αγγλικά μετά από παρότρυνση του φίλου μου, του Γιάννη Παπαδημητρίου, κι έχω πειστεί ότι αυτός ο τρόπος είναι ο ενδεδειγμένος, αφού οι αγγλικές λέξεις περιλαμβάνουν λιγότερες συλλαβές. Συνεπώς, είναι πιο εύκολο να τις κατανοήσεις πάνω στην ένταση της οδήγησης.»

Ο Παυλίδης είναι ο μοναδικός Έλληνας που έχει δοκιμάσει σχεδόν όλη τη γκάμα αγωνιστικών κατηγορίας R (R2, R3, R4, R5) (!!!), ενώ οδηγεί σχεδόν αποκλειστικά R αυτοκίνητα από τη στιγμή που επέστρεψε στους αγώνες πριν από 9 χρόνια.

«Τα R είναι το παρόν και το μέλλον των αγώνων παγκοσμίως. Το 2011 που επέστρεψα στα ράλλυ απέκτησα ένα Citroen DS3 R3T και ακολούθησα το Κύπελλο Ράλλυ Βορείου Ελλάδος, ενώ στην πορεία το «αναβάθμισα» σε DS3 R3T Max συμμετέχοντας σε αρκετούς αγώνες. Τα τελευταία χρόνια εμφανίζομαι στο χώρο επιλεκτικά νοικιάζοντας Peugeot 208 R2, οι απαιτήσεις οδήγησης του οποίου είναι πιο κοντά σε αυτές του Skoda Fabia R5 που οδήγησα στο Ράλλυ ΔΕΘ του 2019. Το 208 R2 μπορεί να μην είναι τόσο δυνατό όσο το DS3 R3T ειδικά στην έκδοση Max, έχει όμως καλύτερο κράτημα και ειδικά σε συνθήκες “Monte” θεωρώ ότι είναι καλύτερη επιλογή. Όσο για την αγωνιστική μου επαφή με το Fabia R5, είναι ότι πιο γρήγορο έχω οδηγήσει στη ζωή μου και θέλω να κάνω περισσότερα αγωνιστικά χιλιόμετρα με αυτό το αυτοκίνητο».

Ποιες είναι όμως οι σκέψεις του και οι φιλοδοξίες του για το Ράλλυ Μόντε Κάρλο που ξεκινάει;

«Στην τέταρτη μας συμμετοχή στον αγώνα θέλουμε να οδηγήσουμε πιο σβέλτα από τις προηγούμενες χρονιές, έχοντας πλέον αρκετή εμπειρία από τις συνθήκες που μπορεί να συναντήσουμε. Χρειάζεται βέβαια μεγάλη προσοχή ώστε να μην ξεπεράσω τα όρια υπερεκτιμώντας τις ικανότητες μου. Θεωρώ ότι το 2019 ήμουν πιο γρήγορος οδηγικά από το 2018 παρά το ότι τερμάτισα πιο χαμηλά, καθώς αντιμετώπισα αρκετά προβλήματα με το αυτοκίνητο. Δεν έχω κάνει τεστ φέτος πριν τον αγώνα. Αντί αυτού έκανα 3 μέρες προπόνηση σε αγωνιστική οδήγηση στο χιόνι γράφοντας περισσότερα από 300 χιλιόμετρα που πιστεύω ότι θα με βοηθήσει σε συνθήκες περιορισμένης πρόσφυσης που συναντώνται κατά κόρον στο Μόντε Κάρλο.»

Οι προηγούμενες παρουσίες του Παυλίδη στον παραδοσιακά πρώτο αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος είχαν στεφτεί με επιτυχία αφού κατάφερε να τερματίσει, με τη δεύτερη συμμετοχή του μάλιστα να είναι και η καλύτερη, έχοντας ολοκληρώσει τον αγώνα στην 7η θέση ανάμεσα στα 25 αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Και φέτος η κατηγορία RC4 είναι η πολυπληθέστερη του αγώνα με αντίστοιχο νούμερο συμμετεχόντων και οι φιλοδοξίες του Έλληνα οδηγού είναι υψηλότερες.

Εκτός από το ρόλο του οδηγού αγώνων, ο Νίκος Παυλίδης ανέλαβε το 2019 ακόμα μια δύσκολη αποστολή, την ενεργή συμμετοχή του στα κοινά του ΑΟΘ, ενός από τους μεγαλύτερους αυτοκινητιστικούς ομίλους της χώρας.

«Οι οδηγοί αγώνων της Θεσσαλονίκης αναλάβαμε το 2019 τα ηνία του ΑΟΘ σε μια περίοδο που ο όμιλος δεν περνούσε και τις καλύτερες του ημέρες. Αφιερώσαμε πολύ χρόνο και ενέργεια όλη τη χρονιά, ώστε να καταφέρουμε να συμμαζέψουμε τη λέσχη οικονομικά αλλά και να αλλάξουμε την εικόνα του ομίλου προς τα έξω. Πιστεύω πως η προσπάθεια μας στέφθηκε με επιτυχία, αν αναλογιστεί κανείς ότι κανένα από τα μέλη του Δ.Σ. δεν είχε ξαναασχοληθεί με τα κοινά του ΑΟΘ. Χρειάζεται ακόμη περισσότερη προσπάθεια ώστε να προσεγγίσουμε νέα μέλη και να επαναδραστηριοποιήσουμε τους βετεράνους του ομίλου που έχουν ακόμα να προσφέρουν πολλά. Σχεδιάζουμε εκπλήξεις για το Ράλλυ ΔΕΘ που περιλαμβάνουν υπερειδική διαδρομή, ενώ προσεγγίζουμε και οδηγούς από το εξωτερικό για να συμμετέχουν στον αγώνα μας.»

Ευχόμαστε ολόψυχα καλή επιτυχία στους Νίκο Παυλίδη- Allan Harryman στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο!

Από Apostolis