Το Ράλλυ του Μόντε Κάρλο, ο ιστορικότερος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, αποτελεί ίσως τον αγώνα του εξωτερικού με τις περισσότερες συμμετοχές ελληνικών πληρωμάτων. Πολλοί Έλληνες δοκίμασαν την τύχη τους στο πιο απρόβλεπτο Ράλλυ του κόσμου με τις εμπειρίες που συνέλεξαν να είναι πιο πολύτιμες από όποιο αποτέλεσμα. Σε έναν αγώνα που έπαιρνε εκκίνηση από διάφορες Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες μεταξύ των οποίων και η Αθήνα και που αποτελεί, μαζί με ελάχιστους ακόμα, σήμα κατατεθέν του WRC.
Στη σύγχρονη ιστορία του Ράλλυ Μόντε Κάρλο ήταν η ομάδα της FIAT AUTO HELLAS που πρωτοτύπησε και έστειλε το 1996 τους νικητές του Cinquecento Trofeo στο πριγκηπάτο να ανταγωνιστούν πληρώματα με ίδια αυτοκίνητα από όλη την Ευρώπη. Οι Κώστας Αργυρίου- Λάκης Λάσκος δεν κατάφεραν να τερματίσουν από κομμένο ημιαξόνιο στο φιατάκι τους. Μέχρι τα μέσα του αγώνα έγραφαν χρόνους μέσα στην πρώτη τριάδα της κατηγορίας, ενώ λίγο πριν εγκαταλείψουν βρισκόταν στην 3η θέση του trofeo!
O Κώστας Αργυρίου δοκίμασε και δεύτερη φορά στο Μόντε το 1997, αυτή τη φορά με συνοδηγό τον Τάσο Πετριτζή, χωρίς ωστόσο να καταφέρουν να δουν τη ράμπα του τερματισμού. Σημείωσαν για δεύτερη συνεχή χρονιά αξιόλογους χρόνους, όντας στην 6η θέση ανάμεσα σε 12 Cinquecento, όμως μια έξοδος την τελευταία ημέρα τους καθυστέρησε σημαντικά, βγάζοντας τους εκτός χρόνου αγώνα.
To 1998 ήταν η σειρά του Πάνου Χατζητσοπάνη να εκπροσωπήσει τα ελληνικά χρώματα στο Μονακό. Με συνοδηγό τον πολύπειρο Κώστα Στεφανή εντυπωσίασαν στα παγωμένα βουνά γύρω από το Μόντε Κάρλο σκαρφαλώνοντας μέχρι και στην πρώτη θέση ανάμεσα στα 500αράκια της FIAT! Mια μικροέξοδος στα μισά του αγώνα τους στέρησε τη χαρά της επιτυχίας και του τερματισμού.
Νικητής του Trofeo Cincuecento της FIAT το 1998 ο “Ιαβέρης Jr” ήταν ο εκλεκτός που σήκωσε την ελληνική σημαία στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο του 1999. Συνοδηγός του ο Κωστής Στεφανής και οι χρόνοι που σημείωσε το Seicento με την γαλανόλευκη εκπληκτικοί! Κοίταξαν στα μάτια τον νεαρό τότε και μετέπειτα πρωταθλητή Ευρώπης και Ιταλίας Giandomenico Basso και αν δεν αντιμετώπιζαν πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων θα ήταν άνετα δεύτεροι. Η 3η θέση μεταξύ των FIAT και η 26η θέση της γενικής στον τερματισμό ήταν η επιβράβευση για την 4ετη παρουσία της FIAT AUTO HELLAS στον αγώνα.
Πέρασαν περισσότερα από 10 χρόνια για να υπάρξει και πάλι ελληνική εκπροσώπηση στο Μόντε Κάρλο. Ήταν ο Δημήτρης Αμαξόπουλος που με συνοδηγό τον Ιταλό Giacomo Ciucci και αυτοκίνητο Citroen DS3 R3T τερμάτισαν στην τιμητική 29η θέση της γενικής κατάταξης και στην 8η της κατηγορίας τους, ανάμεσα σε 110 συμμετέχοντες, στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο του 2011, σε έναν αγώνα που προσμετρούσε εκείνη τη χρονιά στο IRC.
Την επόμενη χρονιά οι Δημήτρης Δριβάκος- Κατερίνα Μπαντέ έκαναν το ταξίδι, χωρίς να προλάβουν να το χαρούν, αφού κατάφεραν να ολοκληρώσουν μόλις δύο ειδικές με το Honda Civic R3. Επανήλθαν το 2013 με το ίδιο αυτοκίνητο καταφέρνοντας να τερματίσουν σε έναν πολύ δύσκολο, από πλευράς καιρικών συνθηκών, αγώνα που σημαδεύτηκε από πολλές εγκαταλείψεις.
To 2014 συμμετείχε στον αγώνα με την Ελληνική σημαία ο Ιορδάνης Σερδερίδης με συνοδηγό τη Βελγίδα Morgane Rose και Ford Fiesta R5 βελτιώνοντας τους χρόνους τους ειδική προς ειδική και καταφέρνοντας να τερματίσουν στην 6η θέση της κατηγορίας WRC2 και στην 31η θέση της γενικής.
Τριπλή εκπροσώπηση είχαμε για την Ελλάδα στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο του 2015! Οι Ιορδάνης Σερδερίδης- William Mergny με Citroen DS3 R5, Νικόλας Παυλίδης- Allan Harryman με Citroen DS3 R3T και Δημήτρης Δριβάκος- Κατερίνα Μπαντέ με Honda Civic R3 θα προσπαθούσαν να υψώσουν την ελληνική σημαία στον τερματισμό στο Μονακό. Μόνο δύο από τα τρία πληρώματα το κατάφεραν τελικά, με τους Παυλίδη- Harryman και Δριβάκο- Μπαντέ να σημειώνουν ένα αξιοπρεπές αποτέλεσμα και τους Σερδερίδη– Mergny να μένουν νωρίς εκτός αγώνα.
Το πιθανότερο είναι πως υπάρχουν κι άλλοι Έλληνες που συμμετείχαν στον φημισμένο αγώνα στα 83 χρόνια της ιστορίας του, τις εποχές που αυτός συγκέντρωνε 200 και πλέον συμμετοχές, αλλά δυστυχώς δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για τις συμμετοχές αυτές.
Το 2016 είναι η σειρά των Λάμπρου Αθανασούλα- Νίκου Ζακχαίου με Skoda Fabia R5 και των Ιορδάνη Σερδερίδη- Fred Miclotte με Citroen DS3 R5 να ζήσουν το όνειρο της συμμετοχής στον ιστορικό αυτό αγώνα και τους ευχόμαστε ολόψυχα να γευτούν τη χαρά του τερματισμού!
[…] «ελληνικό» ενδιαφέρον παρουσιάζει η κατηγορία WRC2 στο Ράλλυ […]