Ο Ott Tanak είναι ο νέος Παγκόσμιος Πρωταθλητής στο WRC! O 32χρονος Εσθονός είναι αυτός που έσπασε την κυριαρχία των Γάλλων στο θεσμό, με τους δύο Sebastien (Loeb και Ogier) να έχουν κατακτήσει τους τελευταίους 15 (!!!) τίτλους.

Η ιστορία του Ott Tanak στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ μπορεί να χαρακτηριστεί το λιγότερο «περιπετειώδης» και δεν είναι τυχαίο πως έχει γίνει ήδη ταινία… Σπάνιο οδηγικό ταλέντο, με φυσική ταχύτητα που ουδέποτε αμφισβητήθηκε, υπερβολικά κλειστός σαν χαρακτήρας, έως και αντικοινωνικός, ειδικά στα πρώτα βήματα της καριέρας του, κόντεψε να τα τινάξει όλα στον αέρα με την «ατίθαση» οδήγηση του, που τον ωθούσε συχνά πυκνά σε ατυχήματα. Περιθωριοποιήθηκε, έβαλε το κεφάλι κάτω, δούλεψε σκληρά στις αδυναμίες του, «έβαλε μυαλό», επέστρεψε δριμύτερος και είναι πλέον ο νέος Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλλυ!

Καλύτερη εικόνα για τον Εσθονό δεν μπορείτε να πάρετε από την περιγραφή ενός από τους πιο φανατικούς του WRC με βαθιά γνώση για το αντικείμενο:

Ξεκίνησε ουσιαστικά την καριέρα του στο WRC το 2010 συμμετέχοντας στο θεσμό της Pirelli για νέους οδηγούς, το Pirelli Star Driver, μετά την κατάκτηση του Εσθονικού Πρωταθλήματος το 2008 σε ηλικία 21 ετών, ενώ οδηγούσε αγωνιστικά αυτοκίνητα στη χώρα του από τα 15 του! Παρά το γεγονός ότι η χρονιά του ξεκίνησε «με τούμπες» στην Τουρκία, οι 3 νίκες του στους 6 αγώνες απέναντι στον Hayden Paddon, με πρώτη αυτή του Ράλλυ Φινλανδίας, του άνοιξαν την πόρτα για συμμετοχή στην πιο πάνω κατηγορία που το 2011 ήταν το SWRC.

Η πρώτη νίκη του Tanak σε αγώνα του WRC ήταν στη Φινλανδία το 2010 όπου κέρδισε το PWRC και το Pirelli Star Driver

Αντίστοιχα επιτυχημένη ήταν η χρονιά του κι εκεί, όπου οδηγώντας Ford Fiesta S2000 κατάφερε 3 νίκες στους 7 αγώνες τερματίζοντας στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας του πρωταθλήματος, πίσω από τον Juho Hanninen. Το επόμενο βήμα έγινε πολύ γρήγορα, όταν τον επέλεξε ο Malcolm Wilson να οδηγήσει ένα Ford Fiesta WRC της M-Sport με τη στήριξη της D-MACK στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, το Ράλλυ Μεγάλης Βρετανίας. Στην πρώτη του συμμετοχή με αυτοκίνητο της κορυφαίας κατηγορίας, ο Tanak εντυπωσίασε τους πάντες ολοκληρώνοντας στην 6η θέση της γενικής, εξασφαλίζοντας συμβόλαιο με τη βρετανική ομάδα, για πλήρες πρόγραμμα στο WRC το 2012!

Το μεγάλο άλμα στην καριέρα του Tanak, μετά από μόλις 2 χρονιές στο WRC αποδείχθηκε καταστροφικό. Η πίεση που έπεσε στους ώμους του 25χρονου τότε Εσθονού, να ηγηθεί μιας από τις πιο δυνατές ομάδες του WRC ήταν τεράστια, με αποτέλεσμα να μην μπορέσει να τη διαχειριστεί. Η ταχύτητα ήταν εκεί, τα αποτελέσματα όμως όχι, αφού τα πολλά ατυχήματα και τα κατεστραμμένα Ford Fiesta WRC τον έστειλαν στα «αζήτητα».

Το 2013 ήταν η κρίσιμη καμπή στην καριέρα του Εσθονού. Ο πεισματάρης Tanak δεν τα παράτησε και κάνοντας το αγροτικό του στους δρόμους της πατρίδας του με αυτοκίνητο της κατηγορίας Ν και τη στήριξη τοπικών χορηγών, επέστρεψε στο Παγκόσμιο για να παραμείνει και να γίνει ο καλύτερος!

Οι προσωπικοί του σπόνσορες του εξασφάλισαν ένα Ford Fiesta RS WRC για 3 αγώνες του WRC το 2014, ενώ παράλληλα η DMACK του έδωσε την ευκαιρία να συμμετάσχει σε 7 ράλλυ του WRC2 της ίδιας χρονιάς. Μπορεί στη δεύτερη κατηγορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος να κατέκτησε μόλις μία νίκη, η 5η θέση του όμως στο Ράλλυ Σουηδίας και η 7η στο Ράλλυ Μεγάλης Βρετανίας με το WRCar του άνοιξαν και πάλι την πόρτα της M-Sport.

Ούτε το 2015 ήταν η χρονιά του Tanak. Έξοδος από το δρόμο με το καλημέρα στο Μόντε Κάρλο, βουτιά σε λίμνη στο Μεξικό, κατεστραμμένος τροχός στην Αργεντινή, εγκατάλειψη από επαφή με βράχο στη Σαρδηνία, έξοδοι σε Γερμανία, Καταλωνία και Βρετανία, μόλις ένα βάθρο σε 13 αγώνες και κάπως έτσι έρχεται ο υποβιβασμός στη δεύτερη ομάδα της M-Sport για το 2016, με τη στήριξη και τα λάστιχα της D-MACK.

H D-MACK είναι και πάλι αυτή που θα σώσει την καριέρα του «αγύριστου κεφαλιού» από την Εσθονία. Ο ξανθομάλλης νεαρός ούτε τότε άλλαξε την προσέγγιση του στους αγώνες και με flat-out οδήγηση ήθελε να τους περάσει όλους. Τα ατυχήματα δεν έλειψαν ούτε το 2016, όμως οι δεύτερες θέσεις σε Πολωνία και Βρετανία, όπως και οι 9 τερματισμοί στους βαθμούς τον «ανέβασαν» για ακόμα μια φορά στην πρώτη ομάδα της M-Sport.

Το 2017 ήταν η χρονιά της καθιέρωσης του Tanak στους «μεγάλους» του WRC, ήταν η χρονιά της πρώτης του νίκης σε επίπεδο γενικής στη Σαρδηνία, ενώ ακολούθησε η επικράτηση και στη Γερμανία, ήταν η χρονιά που απέδειξε ανεβαίνοντας 8 φορές στο podium ότι είναι πλέον ολοκληρωμένος οδηγός που μπορεί να κυνηγήσει τη νίκη σε κάθε αγώνα και γιατί όχι και τον τίτλο.

Η τρίτη θέση στον βαθμολογικό πίνακα του πρωταθλήματος το 2017 έφερε τη μεταγραφή του στην πανίσχυρη ομάδα της Toyota για την επόμενη χρονιά, με ξεκάθαρο στόχο τη διεκδίκηση του τίτλου. Ο Εσθονός, έμπειρος πλέον, ελαχιστοποίησε τις εξορμήσεις του εκτός δρόμου και κατάφερε να ανεβεί στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου σε τέσσερις αγώνες, χάνοντας το πρωτάθλημα στο τελευταίο ράλλυ της χρονιάς. Η αξιοπιστία μάλιστα του Toyota Yaris WRC ήταν αυτή που του στέρησε περισσότερες νίκες και, ίσως, τον τίτλο.

Το 2019 ο Tanak τα κατάφερε! Με έξι νίκες εξασφάλισε τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή Ράλλυ, έναν αγώνα πριν την ολοκλήρωση του θεσμού. Ο Εσθονός ήταν ξεκάθαρα ο ταχύτερος όλων και άξιζε το πρωτάθλημα με το παραπάνω! Όποιο αυτοκίνητο κι αν οδηγεί το 2020, αποτελεί το πρώτο φαβορί για να επαναλάβει το κατόρθωμα του και του ευχόμαστε τα καλύτερα!

Αυτή είναι η έως τώρα καριέρα του νέου Παγκόσμιου Πρωταθλητή Ott Tanak μέσα από τον φακό του GRally

 

Από Harris