Τα τελευταία χρόνια ελάχιστοι νέοι οδηγοί εισέρχονται στην μεγάλη κατηγορία του WRC. Η πράξη δείχνει πως η απόσταση που χωρίζει τους οδηγούς των μικρότερων κατηγοριών από τους οδηγούς των WRCars είναι μεγάλη… Παρά το γεγονός ότι τα υποστηρικτικά πρωταθλήματα του WRC είναι αρκετά και σε αυτά μπορούν να “μάθουν” οι νεαροί επίδοξοι αστέρες, ελάχιστοι επιλέγονται για το μεγάλο βήμα, με τα ποσοστά αποτυχίας κι εκεί να είναι μεγάλα.Ένας junior πρωταθλητής θα πρέπει να δουλέψει πάρα πολύ ή να έχει το “χάρισμα” ώστε να βρεθεί στον κόσμο των μεγάλων. Πρόσφατα παραδείγματα οδηγών που διακρίθηκαν στις μικρές κατηγορίες και στη συνέχεια εξαφανίστηκαν “από προσώπου γης” είναι αυτά των Sebastien Chardonnet ή Per Gunnar Andersson που σε λίγο καιρό δεν θα θυμάται κανείς ούτε τα ονόματα τους. Ας ελπίσουμε ότι δεν θα γίνει το ίδιο με τον Elfyn Evans που πρόσφατα έχασε τη θέση του στην M-Sport…
Ποιοι είναι όμως οι ταλαντούχοι οδηγοί που διακρίθηκαν το 2015 και ευελπιστούν να χτυπήσουν την πόρτα μιας ομάδας του WRC στο μέλλον; Σας παρουσιάζουμε τους 10 καλύτερους, με τη σειρά που πιστεύουμε ότι είναι πιο έτοιμοι για το μεγάλο βήμα, με 3 από αυτούς να έχουν ήδη επιλεγεί να οδηγήσουν WRCars τη νέα χρονιά!
1. Pontus Tidemand
O 26χρονος Σουηδός έκανε πολύ καλή χρονιά με τη Skoda στο WRC2 καταφέρνοντας να επικρατήσει “με όλους μέσα” στην Καταλωνία, ενώ είχε σταθερές θέσεις στο βάθρο και στους υπόλοιπους αγώνες που συμμετείχε. Έδειξε μάλιστα ότι εξελίσσεται κατά τη διάρκεια του έτους βελτιώνοντας τους χρόνους του και έφτασε σε σημείο να είναι πιο ανταγωνιστικός από τον team-mate του Esapekka Lappi στους τελευταίους αγώνες. Θα συνεχίσει με την ομάδα της Skoda και τη νέα χρονιά στο WRC2 ελπίζοντας σε “προαγωγή” το 2017.
2. Esapekka Lappi
O Φινλανδός πρωταθλητής Ευρώπης του 2014 ξεκίνησε το φετινό πρωτάθλημα ως το πιο “hot” όνομα στη λίστα των ταλαντούχων οδηγών. Η Volkswagen παρακολούθησε στενά την πορεία του και όλοι πίστευαν ότι θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι ενός εργοστασιακού Polo R WRC το 2016. Παρόλα αυτά η χρονιά του 25χρονου δεν εξελίχθηκε όπως αυτός περίμενε. Παρά τις νίκες του στο WRC2 σε Πολωνία και Φινλανδία, δεν κατάφερε να πάρει τον τίτλο της κατηγορίας, εγκαταλείποντας στη γερμανική και στην ισπανική άσφαλτο, δείχνοντας ότι τουλάχιστον σε αυτή την επιφάνεια θέλει ακόμα αρκετή δουλειά. Παραμένει στη Skoda για το 2016 και θα προσπαθήσει να αποδείξει ότι αξίζει την ευκαιρία για μια θέση στο WRC.
3.Emil Bergkvist
Πριν καλά καλά κλείσει τα 22 του ο Σουηδός έλαμψε στις ειδικές διαδρομές του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος με την ομάδα της Opel κατακτώντας το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Juniors αλλά και αυτό της κατηγορίας ERC3. Έδειξε ότι είναι ανταγωνιστικός τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα, κερδίζοντας παντού, ενώ εντυπωσίασε και στην πρώτη του συμμετοχή με τετρακίνητο αυτοκίνητο στο Rally Valais στο τέλος της σεζόν. Δεν είναι ακόμα γνωστό ποιο θεσμό θα ακολουθήσει τη νέα χρονιά και μακάρι να ανέβει κατηγορία ώστε να αποδείξει τις ικανότητες του!
4. Stephane Lefebvre
O 24χρονος Γάλλος εντυπωσίασε τους πάντες του 2014 κερδίζοντας όλους τους διεθνείς θεσμούς για Juniors που συμμετείχε (JuniorWRC, JuniorERC). H Citroen και η Red Bull τον “αγκάλιασαν” αμέσως δίνοντας του την ευκαιρία να εξελιχθεί στις ειδικές του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, αρχικά στην κατηγορία WRC2 και στη συνέχεια στους “μεγάλους”. Οι εμφανίσεις του το 2015 δεν ήταν πειστικές, παρόλα αυτά η Citroen θα του δώσει την ευκαιρία να αποδείξει τις ικανότητες του και το 2016 με τα χρώματα της Abu Dhabi Total WRT.
5. Craig Breen
Βαδίζει στα 26 του ο Craig Breen και μετά από αρκετά χρόνια εμπλοκής στα ράλλυ έφτασε η στιγμή να επιχειρήσει το μεγάλο βήμα. Η αλματώδης εξέλιξη του στις πρώτες σεζόν του στους αγώνες φαίνεται πως έχει κάπως ανακοπεί και στο χέρι του είναι να αποδείξει ότι συνεχίζει να βελτιώνεται. Ο Ιρλανδός δεν έπεισε το 2015, αφού δεν κατάφερε να κατακτήσει το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ, ενώ δεν διακρίθηκε ούτε στο WRC2 όπου συμμετείχε. Τα συχνά μηχανικά προβλήματα του Peugeot 208 T16 που οδηγούσε αποτελούν σίγουρα σοβαρή δικαιολογία στην αποτυχία επίτευξης των στόχων του. Παρόλα αυτά, τη νέα χρονιά θα συμμετέχει σε επιλεγμένους αγώνες με την ομάδα της Abu Dhabi Total WRT και θα έχει την ευκαιρία να πείσει ότι αξίζει θέση σε εργοστασιακή ομάδα.
6. Quentin Gilbert
Ο νεαρός Γάλλος που δεν εντυπωσίασε το 2014 στο WRC2, κατέβηκε σκαλοπάτι φέτος στην καριέρα του συμμετέχοντας στο Junior WRC. Όπως αποδείχτηκε, το έκανε για να πάρει μεγαλύτερη φόρα, επικρατώντας με άνεση στο θεσμό και κέρδισε τη συμμετοχή του το 2016 στη δεύτερη κατηγορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος με Citroen DS3 R5. Στα 27 του δεν έχει μεγάλα περιθώρια αποτυχίας και θα κυνηγήσει τον τίτλο στο WRC2 για να διεκδικήσει θέση στη μεγάλη κατηγορία.
7. Eric Camilli
Ακόμα ένας Γάλλος που έκανε αισθητή την παρουσία του στο παγκόσμιο στερέωμα τη χρονιά που πέρασε. Ο Camilli με τους μόλις 33 αγώνες Ράλλυ στην καριέρα του τράβηξε την προσοχή των ομάδων το 2014 στις μόλις δύο του εμφανίσεις στο WRC στην κατηγορία των Juniors. H Toyota τον επέλεξε για δοκιμαστή του Yaris WRC ενόψει της μετέπειτα εμπλοκής της στο WRC και χρηματοδότησε τη συμμετοχή του στο WRC2 με Ford Fiesta R5. H οδηγική του εξέλιξη και η γρήγορη προσαρμογή του στις απαιτήσεις της τετρακίνησης σε κάθε επιφάνεια ώθησαν τον Malcolm Wilson να επενδύσει πάνω του και να του δώσει bucket της M-Sport για το 2016. Ο Γάλλος με την ελάχιστη εμπειρία γίνεται 29 χρονών το επόμενο έτος και ο χρόνος θα δείξει αν ο Wilson βιάστηκε ή είδε μακριά…
8. Teemu Suninen
O 22χρονος Φινλανδός επικράτησε στο Fiesta Cup στη χώρα του το 2014 μόλις στην δεύτερη χρονιά που οδηγούσε αγωνιστικό αυτοκίνητο. Εντυπωσίασε επίσης στο Ράλλυ Φινλανδίας το ίδιο έτος κερδίζοντας την κατηγορία των Juniors. Αυτές του οι εμφανίσεις του έδωσαν το εισιτήριο για να δουλέψει με την ομάδα της Toyota ως δοκιμαστής και να συμμετάσχει σε αρκετούς αγώνες του WRC με Citroen DS3 R3T, Ford Fiesta R5 και Skoda Fabia S2000. Ήταν μάλιστα ο νικητής στο WRC2 στο Ράλλυ Μεγάλης Βρετανίας απέναντι σε πιο έμπειρους οδηγούς. Τη νέα χρονιά θα συνεχίσει πιθανότατα στη δεύτερη κατηγορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ μαζεύοντας εμπειρίες.
9. Marius Aasen
Το παλεύει χρόνια να καταξιωθεί στο παγκόσμιο στερέωμα ο 24χρονος Νορβηγός όμως ποτέ μέχρι φέτος δεν κατάφερνε να ξεχωρίσει σε κάποιον από τους υποστηρικτικούς θεσμούς του WRC. Φέτος ήταν η σειρά του και ανακηρύχτηκε κυπελλούχος στο Drive DMACK Fiesta Trophy. To 2016 θα έχει την ευκαιρία να οδηγήσει ένα Ford Fiesta R5 προετοιμασμένο από την M-Sport στο WRC2.
10. Ralfs Sirmacis
O Ralfs Sirmacis ξεχώρισε φέτος σε ένα από τα πιο ανταγωνιστικά πρωταθλήματα για νεαρούς οδηγούς, το Junior ERC! Ο Λετονός που φέτος θα συμπληρώσει τα 22 του χρόνια εντυπωσίασε με την ταχύτητα του σε χιόνι και χώμα, μαθαίνει γρήγορα την άσφαλτο και κατέλαβε τη δεύτερη θέση στο θεσμό οδηγώντας Peugeot 208 R2. Το 2016 φιλοδοξεί να ανέβει κατηγορία και να προσελκύσει ακόμη περισσότερα βλέμματα πάνω του.
Μια τέτοια επιλογή δεν μπορεί να είναι ποτέ απολύτως αντικειμενική και σίγουρα υπάρχουν κι άλλοι οδηγοί που θα μπορούσαν να έχουν θέση στη 10αδα. Ο χρόνος μόνο είναι αυτός που θα δείξει αν οι παραπάνω αποδειχθούν αντάξιοι της επιλογής ή αν υποσκελιστούν από νέα φυντάνια που θα ξεφυτρώσουν στο χώρο.