Σε πρωτόγνωρες συνθήκες, με δυνατή βροχή και περιορισμένη ορατότητα πραγματοποιήθηκε το πρώτο σκέλος του ασφάλτινου Ράλλυ Ιαπωνίας, τελευταίου γύρου του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ για το 2023. Οι εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες για τους οδηγούς του WRC είχαν ως αποτέλεσμα πολλές εξόδους από το δρόμο αλλά και την ακύρωση της 4ης ειδικής του αγώνα για λόγους ασφαλείας.

Θύματα της κακοκαιρίας έπεσαν αρχικά οι Dani Sordo (Hyundai i20 Rally1) και Adrien Fourmaux (Ford Puma Rally1) που βγήκαν από το δρόμο στην ίδια στροφή στην πρώτη ειδική της Παρασκευής και εγκατέλειψαν, ενώ στη συνέχεια και ο Thierry Neuville (Hyundai i20 Rally1) που μέχρι να υποπέσει στο λάθος στην πρώτη στροφή της έκτης ειδικής διεκδικούσε την πρώτη θέση. Τη στιγμή του στη στροφή των Sordo και Fourmaux είχε και ο Takamoto Katsuta (Toyota Yaris Rally1) ο οποίος όμως κατάφερε να συνεχίσει με πληγωμένο το αγωνιστικό του χάνοντας πολύ χρόνο. Ο Ιάπωνας μάλιστα, κέρδισε όλες τις ειδικές στο απογευματινό σκέλος προσπαθώντας να ανεβεί στην κατάταξη, κατορθώνοντας να αναρριχηθεί ως την 9η θέση.

Με αυτά και με αυτά, ο Elfyn Evans (Toyota Yaris Rally1) ήταν αυτός που ανταπεξήλθε καλύτερα από όλους στις απαιτήσεις του πρώτου σκέλους δημιουργώντας μάλιστα σεβαστή διαφορά 1 λεπτού και 50 δευτερολέπτων από τους αντιπάλους του. Μια διαφορά που υπό άλλες συνθήκες θα του εξασφάλιζε έναν «υγιεινό περίπατο» μέχρι τον τερματισμό, όχι όμως στο απαιτητικό Ράλλυ Ιαπωνίας όπου όλα μπορεί να συμβούν.

Στη δεύτερη θέση ακολουθεί ο πολύπειρος Sebastien Ogier (Toyota Yaris Rally1) που είχε στενή επαφή με μπαριέρα, ενώ δέχτηκε και ποινή 60 δευτερολέπτων στη συνέχεια ώστε να επισκευαστεί το αυτοκίνητο του στο service. Tο 1-2-3 για την Toyota συμπληρώνει ο νέος πρωταθλητής Kalle Rovanpera, περισσότερα από 2 λεπτά από την κορυφή.

Στην τέταρτη, πέμπτη και έκτη θέση, αντίστοιχα, βρίσκονται τρεις οδηγοί από τη δεύτερη κατηγορία! Ο νέος πρωταθλητής της κατηγορίας WRC2 Andreas Mikkelsen (Skoda Fabia RS Rally2), ο νεαρός Greg Munster (Ford Fiesta Rally2) και ο Nikolay Gryazin (Skoda Fabia RS Rally2) κρατάνε πίσω τους τους οδηγούς της πρώτης κατηγορίας Esapekka Lappi (Hyundai i20 Rally1) και Ott Tanak (Ford Puma Rally1) που κινούνται πολύ αργά για να επιβιώσουν, με τον Εσθονό να αντιμετωπίζει και πρόβλημα με τα ηλεκτρικά.

Μόλις 85 χιλιόμετρα περιλαμβάνει το δεύτερο σκέλος του Ράλλυ Ιαπωνίας, ελπίζοντας πως οι καιρικές συνθήκες θα βελτιωθούν και τα πληρώματα και οι θεατές θα ευχαριστηθούν περισσότερο τον αγώνα.

Αποτελέσματα 1ου σκέλους:

Από Harris