Το 2015 έφυγε, o Sebastien Ogier κατέκτησε ακόμα ένα πρωτάθλημα με χαρακτηριστική ευκολία και ας θυμηθούμε ποιοι οδηγοί έλαμψαν με τις περσινές τους εμφανίσεις αλλά και ποιοι απογοήτευσαν ή, αν θέλετε, δεν στάθηκαν στο ύψος των προσδοκιών.

Πρώτος και καλύτερος ο πρωταθλητής Sebastien Ogier, δεν άφησε περιθώρια σε κανέναν να τον αμφισβητήσει και πανηγύρισε τον τρίτο του σερί τίτλο σχεδόν από τα μισά της χρονιάς. Ανέβηκε 8 φορές στο πρώτο σκαλί του βάθρου και έκανε όλους τους υπόλοιπους να φαίνονται πολύ λίγοι απέναντι του. Δεν βρέθηκε ακόμα ο οδηγός που θα τον κοιτάξει στα μάτια και πιστεύουμε αυτό να γίνει σύντομα, για το καλό του αθλήματος.

ogier (1 of 1)Στο πρωτάθλημα του 2015 έλαμψε και το άστρο του Hayden Paddon. O Νεοζηλανδός που οδήγησε για την ομάδα της Hyundai σε επιλεγμένους αγώνες το 2014, έπεισε τους Κορεάτες να του εμπιστευτούν ένα Hyundai i20 WRC και πέρυσι και δικαιώθηκε. Οι χρόνοι του ήταν άκρως ανταγωνιστικοί και σε πολλές περιπτώσεις ήταν ταχύτερος από τους team-mates του. Η δεύτερη θέση που κατέκτησε στη Σαρδηνία ήταν το καλύτερο του αποτέλεσμα, ήταν πολύ καλός και στην Πολωνία, ενώ η βελτίωση του και στην άσφαλτο είναι αισθητή.

paddon2Στους διακριθέντες της σεζόν και ο Andreas Mikkelsen. O Νορβηγός πάλεψε σκληρά για τη νίκη στη Σουηδία δίχως να τα καταφέρει, η τύχη όμως του χαμογέλασε στην Καταλωνία όπου έγραψε το όνομα του στη λίστα των νικητών του WRC. Ανέβηκε συνολικά 9 φορές στο podium των νικητών και τη νέα χρονιά θα παλέψει για περισσότερες νίκες.

mikkelsen (1 of 1)Μπορεί να μην συμμετείχε στην μεγάλη κατηγορία, αυτό δεν σημαίνει όμως πως δεν εντυπωσίασε και μάλιστα με το παραπάνω τη χρονιά που πέρασε ο Nasser Al Attiyah. Ο οδηγός από το Κατάρ κατέκτησε το πρωτάθλημα της κατηγορίας WRC2 επικρατώντας απέναντι σε επίδοξους μελλοντικούς αστέρες του WRC. O Άραβας έγινε το σημείο αναφοράς στην κατηγορία οδηγώντας είτε Ford Fiesta RRC είτε Skoda Fabia R5, ενώ αξίζει να αναφερθεί ότι το 2015 κέρδισε το Dakar Rally, το πρωτάθλημα Ράλλυ Μέσης Ανατολής αλλά και το πρωτάθλημα Baja!

nasser9

Την πεντάδα των οδηγών που “ανέβασαν τις μετοχές” τους το έτος που πέρασε συμπληρώνει ο Kris Meeke. Ο Ιρλανδός οδηγός καταφέρνει στα 36 του να γίνεται πιο ανταγωνιστικός και το 2015 ήταν η καλύτερη του χρονιά στο WRC, που συνοδεύτηκε κι από την πρώτη του νίκη! Έγινε έτσι περιζήτητος στο χρηματιστήριο του WRC, με την Citroen και την Toyota να μάχονται για να αποσπάσουν την υπογραφή του για τις επόμενες χρονιές και τη Citroen τελικά να κερδίζει την εμπιστοσύνη του.

meeke (1 of 1)Κι αν οι προαναφερόμενοι διακρίθηκαν το 2015, υπήρχαν και κάποιοι οδηγοί από τους οποίους περιμέναμε το κάτι παραπάνω, που δυστυχώς δεν ήρθε.

Η μεγαλύτερη απογοήτευση ήταν ο Thierry Neuville. O Βέλγος αν και ξεκίνησε δυνατά το πρωτάθλημα, δεν ανταπεξήλθε στον ρόλο του No1 οδηγού της Hyundai τον οποίο κατείχε. Οι χρόνοι του στο δεύτερο μισό του πρωταθλήματος δεν ήταν αντάξιοι των team-mates του και μοιραία έχασε τη θέση του στην “πρώτη ομάδα” της Hyundai στον τελευταίο αγώνα της σεζόν. Θα πρέπει να προσπαθήσει σκληρά τη νέα χρονιά ώστε να ανακτήσει τη χαμένη του ανταγωνιστικότητα και να δικαιώσει όσους τον θεωρούσαν τον επόμενο Παγκόσμιο Πρωταθλητή.

neuville (1 of 1)-3

Δεν έπεισε με τις εμφανίσεις του ούτε το 2015 ο Robert Kubica. O πρώην οδηγός της F1, παρά το γεγονός ότι επέδειξε αξιόλογη ταχύτητα, δεν κατάφερε να φέρει τα αποτελέσματα που θα προσέλκυαν το ενδιαφέρον κάποιας εργοστασιακής ομάδας. Οι μόλις 11 βαθμοί που συγκέντρωσε στους 11 αγώνες που συμμετείχε και οι συχνές έξοδοι του από το δρόμο έκαναν το μέλλον του στο WRC αβέβαιο. Ο ίδιος δεν θέλει να αφήσει τη δουλειά που ξεκίνησε στη μέση και θα βρεθεί στη ράμπα της εκκίνησης του Ράλλυ Μόντε Κάρλο ελπίζοντας να συμμετάσχει σε αρκετούς αγώνες το 2016.

kubicaΕπανήλθε στη μεγάλη κατηγορία του WRC μετά από δύο χρόνια στην αφάνεια ο Ott Tanak. Εκεί που όλοι πιστέψαμε ότι στα 28 του έχει πλέον ωριμάσει και δεν θα επαναλάβει τα λάθη της προηγούμενης του θητείας στην ομάδα της M-Sport, τα πενιχρά του αποτελέσματα και τα συχνά του ατυχήματα βάλθηκαν να μας διαψεύσουν. Λίγες είναι οι εμφανίσεις του τις οποίες θα θυμόμαστε (ήταν καλός στους γρήγορους αγώνες σε Πολωνία, Σουηδία και Φινλανδία), δεν έπεισε στην άσφαλτο όντας αργότερος του team-mate του και μοιραία έχασε τη θέση του στην ομάδα του Wilson. Ευτυχώς για αυτόν, βρήκε στέγη στη νεοσύστατη ομάδα της DMACK WRT και θα έχει την ευκαιρία τη νέα χρονιά να πείσει για τις ικανότητες του.

tanakΧρυσό βατόμουρο και για τον Stephane Lefebvre το 2015. Ο πλέον ελπιδοφόρος οδηγός του 2014 τα βρήκε σκούρα με την τετρακίνηση και οι εμφανίσεις του σε όλο το πρωτάθλημα του 2015 δεν ήταν αντάξιες των προσδοκιών ούτε με το Citroen DS3 R5 στο WRC2, ούτε με το Citroen DS3 WRC στο WRC. Στον νεαρό Γάλλο πιστεύει ο όμιλος της PSA (Peugeot-Citroen), με αυτοκίνητα του οποίου τρέχει σε όλη του την καριέρα και θα τον χρηματοδοτεί και τη νέα χρονιά να αποκτά πείρα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα με την ομάδα της Abu Dhabi Total WRT.

lefebvre (1 of 1)Πέμπτος στη λίστα των απογοητεύσεων του 2015 είναι ο Esapekka Lappi. Δεν κατάφερε ο Φινλανδός να κατακτήσει το πρωτάθλημα WRC2 οδηγώντας το καλύτερο αυτοκίνητο της κατηγορίας, βγαίνοντας από το δρόμο στις ασφάλτινες ειδικές της Γερμανίας και της Καταλωνίας. Στους γρήγορους αγώνες όπως η Πολωνία και η Φινλανδία δεν είχε αντίπαλο, δεν αρκεί όμως αυτό, καθώς για να αναδειχθείς πρωταθλητής πρέπει να είσαι κορυφαίος και στους τεχνικούς αγώνες αλλά και στην άσφαλτο. Η προαγωγή του στην ομάδα της Volkswagen αναβλήθηκε για έναν χρόνο και το 2016 θα βρεθεί πάλι πίσω από το τιμόνι του Skoda Fabia R5.

lappi (1 of 1)-2

Καλή χρονιά να έχουμε, με περισσότερα όσκαρ και λιγότερα “βατόμουρα”!

Από Harris