Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ του 2016 ξεκίνησε από εκεί ακριβώς που τελείωσε το προηγούμενο. Με τον Πρωταθλητή Sebastien Ogier στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου και όσους προσπαθούν να ακολουθήσουν το ρυθμό του να μένουν εκτός αγώνα. Όχι ότι περιμέναμε βέβαια κάτι διαφορετικό… Είναι φανερό ότι Γάλλος βρίσκεται ένα επίπεδο πάνω από τον ανταγωνισμό, ενώ και το Volkswagen Polo R WRC παραμένει το καλύτερο αυτοκίνητο του θεσμού, όσο κι αν είναι νωρίς για να βγάλουμε συμπεράσματα.
Επιστρέφοντας στα του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, για μισό αγώνα κράτησε η πίεση που προσπάθησε να ασκήσει κάποιος οδηγός στον Ogier, κι αυτός ήταν ο ανανεωμένος Kris Meeke που ήταν πραγματικά άτυχος εγκαταλείποντας από πέτρα που βρήκε στην αγωνιστική γραμμή και προκάλεσε ζημιά στο κιβώτιο ταχυτήτων της Citroen DS3 WRC που οδηγούσε. Για τον Latvala που ακολούθησε σε ταχύτητα στις πρώτες ειδικές δεν έχουμε να πούμε πολλά… Οδηγικό λάθος ακόμα μια φορά και εγκατάλειψη στον εναρκτήριο αγώνα της χρονιάς… Ξεκίνημα της χρονιάς με -28 (Ο Ogier κέρδισε και την powerstage) και δεν ελπίζουμε να δούμε κάτι καλύτερο από τον Φινλανδό σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια…
Σε αυτούς που ποντάρουμε για αλλαγή του status quo τα επόμενα χρόνια είναι οι οδηγοί που ακολούθησαν τον Ogier στο βάθρο. Ο Andreas Mikkelsen (VW Polo R WRC) που τερμάτισε στην δεύτερη θέση της γενικής, χωρίς να αποφύγει τα λάθη, πολύ μακριά από τον πρωταθλητή, αλλά και ο Thierry Neuville που ακολούθησε με το νέο Hyundai i20 WRC, του οποίου τα δείγματα ήταν θετικά στην πρεμιέρα του στο WRC. Ειδικά για τον Βέλγο, που καρδιοκτύπησε αντιμετωπίζοντας πρόβλημα με τη μετάδοση του αυτοκινήτου του στην τελευταία ειδική, ελπίζουμε να βρει τον καλό του εαυτό και να είναι ανταγωνιστικός το 2016, ξεπερνώντας την κακή παρένθεση του δεύτερου μισού της περσινής χρονιάς.
Τέταρτος ολοκλήρωσε ο Mads Ostberg (Ford Fiesta RS WRC), ακολουθώντας την προσφιλή του τακτική του ασφαλούς τερματισμού χωρίς περιττά ρίσκα, ενώ το καλύτερο αποτέλεσμα της έως τώρα καριέρας του σημείωσε ο Stephane Lefebvre (Citroen DS3 WRC) τερματίζοντας στην 5η θέση. Χωρίς να κάνει καλό αγώνα, έχοντας κι αυτός τις «στιγμές» του και όντας τυχερός, ο Dani Sordo (Hyundai i20 WRC 2016) ξεπέρασε τον Ott Tanak (DMACK- Ford Fiesta RS WRC) την τελευταία ημέρα στη μάχη για την 6η θέση. O οδηγός της Hyundai σημείωσε πολύ καλή επίδοση στην powerstage του αγώνα και κέρδισε ακόμα δύο βαθμούς. Ο Εσθονός δεν μπόρεσε να υπερασπιστεί τη θέση του, αφού τα λάστιχα της DMACK υστερούν ακόμα αυτών της Michelin ειδικά στην άσφαλτο, παρά την πρόοδο την οποία έχουν τελευταία.
Τον αγώνα δεν τερμάτισαν εκτός από τους Latvala και Meeke, οι Eric Camilli, Robert Kubica και Bryan Bouffier, όλοι τους με Ford Fiesta RS WRC και όλοι τους από έξοδο. Κανένας από τους τρεις δεν εντυπωσίασε με την απόδοση του όσο ήταν στον αγώνα με τον νεαρό Γάλλο της M-Sport να έχει αρκετά ελαφρυντικά και τον Πολωνό superstar να αποχαιρετά, κατά πάσα πιθανότητα, το WRC.
Στην κατηγορία WRC2 για την οποία θα διαβάσετε αναλυτική περιγραφή σε άλλο άρθρο, ο Elfyn Evans με το νέο Ford Fiesta R5 EVO έθεσε τον πήχυ ψηλά επικρατώντας με άνεση, παρά το γεγονός ότι χρειάστηκε να σταματήσει σε δύο ειδικές και να αλλάξει ελαστικό. Ο Esapekka Lappi (Skoda Fabia R5) που συμμετείχε στον αγώνα χωρίς να μπορεί να βαθμολογηθεί στην κατηγορία, ξεκίνησε μουδιασμένα αντιμετωπίζοντας χειρότερες συνθήκες οδοστρώματος από τους ανταγωνιστές του, λόγω της κακής σειράς εκκίνησης. Ανέβασε όμως κατακόρυφα την απόδοση του στα τελευταία σκέλη καταφέρνοντας να αναρριχηθεί στη δεύτερη θέση μεταξύ των οδηγών με R5 και στην 9η της γενικής.
Οι Λάμπρος Αθανασούλας- Νίκος Ζακχαίος (Skoda Fabia R5) τερμάτισαν στην 8η θέση, σημειώνοντας αξιόλογους χρόνους την τελευταία ημέρα με τις συνθήκες να είναι πιο προβλέψιμες.
Στην κατηγορία WRC3 ο νεαρός Ole-Kristian Veiby (Citroen DS3 R3T) ήταν αλάνθαστος και επιβλήθηκε άνετα των επίσης γρήγορων Jordan Berfa και Fabio Andolfi που εντυπωσίασαν με τα Peugeot 208 R2.
Επόμενος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ στα μέσα Φεβρουαρίου στην παγωμένη Σουηδία, σε έναν αγώνα που παραδοσιακά μας αποζημιώνει με το θέαμα και τον συναγωνισμό! Τα χιονισμένα δάση αναμένεται να μας προσφέρουν εντυπωσιακές εικόνες και το rallypixels θα είναι εκεί να μας τις μεταφέρει!
Τελικά αποτελέσματα (ανεπίσημα):