Στη μάχη της κατηγορίας WRC2 του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ ρίχνονται στο τέλος της εβδομάδας δύο ελληνικές συμμετοχές. Αυτή των Λάμπρου Αθανασούλα- Νίκου Ζακχαίου με Skoda Fabia R5 και αυτή των Jourdan Σερδερίδη- Fred Miclotte με Citroen DS3 R5. Όσο κι αν ο πρωταρχικός σκοπός και των δύο είναι ο τερματισμός σε έναν από τους πιο δύσκολους από πλευράς συνθηκών και πιο απρόβλεπτους αγώνες του πρωταθλήματος, πάντα ευελπιστούμε σε ένα καλό αποτέλεσμα των δικών μας ανθρώπων, που θα μας κάνει να νιώσουμε εθνικά υπερήφανοι.

evans

Ρίχνοντας μια ματιά στους αντιπάλους της κατηγορίας, καταλαβαίνει κανείς ότι, αν και ο αριθμός των 15 συμμετεχόντων είναι μικρός σε σχέση με άλλους αγώνες, το επίπεδο τους είναι ιδιαίτερα υψηλό.

Η συμμετοχή που ξεχωρίζει στη λίστα είναι αυτή του εργοστασιακού οδηγού της M-Sport Elfyn Evans με το νέο Ford Fiesta R5 EVO που θα κάνει το ντεμπούτο του στο πριγκηπάτο. Ο Evans που φέτος υποβιβάστηκε από την πρώτη ομάδα του Wilson, με την οποία συμμετείχε τα δύο τελευταία χρόνια στο μεγάλο πρωτάθλημα, έχει να αποδείξει πολλά στο αφεντικό του και δικαιωματικά έχει τον τίτλο του φαβορί.

maurin

Τη νίκη από τον νεαρό Βρετανό θα διεκδικήσει μια σειρά από Γάλλους οδηγούς που και ταχύτητα διαθέτουν, αλλά και πείρα στα βουνά της Γαλλίας που διεξάγεται ο αγώνας. Ένας από αυτούς, ο Γάλλος Πρωταθλητής Ασφάλτου Julien Maurin, με τεράστια εμπειρία στις ειδικές του Monte, θα οδηγήσει Skoda Fabia R5 με σκοπό τους 25 βαθμούς. Ο Maurin είναι εξαιρετικά ταχύς, όμως πολλές φορές δεν ελέγχει το προσόν του αυτό, ολοκληρώνοντας σπάνια. Είναι χαρακτηριστικό ότι έχει τερματίσει μόνο μια φορά στις 7 συμμετοχές του στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο!

Ψηλά στη λίστα των φαβορί του αγώνα βρίσκεται ο περσινός πρωταθλητής της κατηγορίας Junior Quentin Gilbert. Ο νεαρός Γάλλος έχει κερδίσει την κατηγορία του στις 2 συμμετοχές του στο Μονακό και θέλει να αρπάξει την ευκαιρία που του δίνει η Citroen να συμμετέχει με Citroen DS3 R5 δωρεάν στο πρωτάθλημα του 2016!

gilbert

Ακόμη ένας από τους γρήγορους Γάλλους του αγώνα είναι ο Yoann Bonato. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι στο δεξί κάθισμα του Citroen DS3 R5 που θα οδηγήσει θα κάθεται ο «πολύς» Denis Giraudet, ούτε τυχαίες είναι οι νίκες του στο Γαλλικό Πρωτάθλημα στην πλειοψηφία των αγώνων που συμμετείχε τα τελευταία 3 χρόνια. Το μοναδικό αρνητικό του Bonato σε σχέση με τους συμπατριώτες του είναι πως δεν έχει εμπειρία από τις μικτές συνθήκες του Monte Carlo αφού κατάφερε να ολοκληρώσει μόλις μία ειδική το 2011.

bonat

Μπορεί να μην είναι Γάλλος, έχει όμως συμμετάσχει με επιτυχία σε 6 Ράλλυ Μόντε Κάρλο καταφέρνοντας πάντα εξαιρετικό αποτέλεσμα. Ο λόγος για τον έμπειρο Γερμανό Πρωταθλητή Ευρώπης, Ασίας- Ειρηνικού και Γερμανίας Armin Kremer που τα τελευταία χρόνια συμμετέχει στο πρωτάθλημα της κατηγορίας WRC2. Φέτος θα διεκδικήσει το βάθρο με Skoda Fabia R5.

Μεγάλο ταλέντο είναι ο Ισπανός Jose Antonio Suarez που κέρδισε το 2015 το Peugeot 208 Cup της Γαλλίας και θα οδηγήσει για την Peugeot Rally Academy στο WRC2 φέτος. Ο νεαρός που ήταν από τους πιο γρήγορους οδηγούς της κατηγορίας JuniorWRC στα 4 χρόνια που συμμετείχε, δεν κατάφερε ποτέ να πάρει τον τίτλο, λόγω των συχνών του ατυχημάτων. Είδε την καριέρα του να φτάνει ένα βήμα από το τέλος το 2014 όταν οι σπόνσορες του απέσυραν την υποστήριξη τους στην προσπάθεια του στο JWRC ελλείψει αποτελεσμάτων. Ευτυχώς για αυτόν, η Peugeot Ισπανίας επένδυσε πάνω του και του έδωσε τη δυνατότητα να αγωνιστεί στο ανταγωνιστικό 208 Cup της Γαλλίας, με τον «Cohete» να τους δικαιώνει κατακτώντας τον τίτλο. Θα έχει μια δεύτερη ευκαιρία στο WRC φέτος και θα πρέπει αυτή τη φορά να την αξιοποιήσει.

suarez

Οι παραπάνω οδηγοί, χωρίς να αποτελούν φόβητρα, δείχνουν να βρίσκονται ένα βήμα μπροστά από τους Αθανασούλα- Ζακχαίο, κυρίως λόγω της εμπειρίας τους στις ειδικές του WRC και του Γαλλικού Πρωταθλήματος. Όλοι οι υπόλοιποι, βρίσκονται –θεωρητικά- στο επίπεδο των δικών μας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα είναι εύκολη λεία.

Υπολογίσιμος αντίπαλος είναι ο Quentin Giordano που συμμετείχε και πέρυσι στο πρωτάθλημα της κατηγορίας με Citroen DS3 R5 που θα οδηγεί και φέτος. Δεν είναι αυτό που λέμε «κορυφαίο» όνομα, όμως συμμετέχει χρόνια στο WRC και διαθέτει την εμπειρία που μπορεί να του επιτρέψει να πλασαριστεί στο podium της κατηγορίας, όπως έχει κάνει αρκετές φορές στην άσφαλτο.

Πριν κλείσει τα 22 του χρόνια ο Simone Tempestini έχει καταφέρει να συμμετάσχει σε 100 σχεδόν αγώνες, πολλοί από τους οποίους ανήκουν στο WRC. Αυτό από μόνο του δείχνει ότι η πείρα που έχει αποκτήσει από τα τόσα αγωνιστικά χιλιόμετρα είναι αντίστοιχη ωριμότερου οδηγού. Δεν είναι το μεγαλύτερο ταλέντο, όμως βελτιώνεται συνέχεια (κατέκτησε το Πρωτάθλημα Ρουμανίας το 2015) και τα αποτελέσματα σε διεθνές επίπεδο δεν θα αργήσουν να έρθουν. Στο Μόντε θα οδηγήσει Ford Fiesta R5 με το οποίο θα ακολουθήσει το πρωτάθλημα της κατηγορίας WRC2, ενώ θα οδηγεί Citroen DS3 R3T και στο αντίστοιχο της WRC3.

Στην κατηγορία των gentlemen-drivers, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι αργοί, ανήκουν οι Jean-Michel Raoux (έχει συμμετάσχει στο παρελθόν 4 φορές στον αγώνα) και Ricardo Trivino που θα οδηγήσουν Citroen DS3 R5 και θα διεκδικήσουν μια θέση στη βαθμολογούμενη 10αδα. Ερωτηματικό αποτελεί η επίδοση του 19χρονου Γάλλου Pierre- Louis Loubet (Peugeot 207 S2000), γιού του πρωταθλητή Ευρώπης Yves Loubet, που αν και ξεκίνησε εντυπωσιακά το JWRC το 2015 με μια δεύτερη θέση στον δεύτερο αγώνα ράλλυ της καριέρας του (!!!), κάποια ατυχήματα στη συνέχεια τον «φρέναραν». Ταχύτητα και θέληση διαθέτει και ο νεαρός Πολωνός Hubert Ptaszek (Skoda Fabia R5), σπάνια όμως τερματίζει δεύτερη ειδική διαδρομή σερί, ακόμα και στις δοκιμές, ενώ ο πιο αδύνατος οδηγός του WRC2 είναι ο Alain Foulon, που οδηγεί και το πιο αργό αυτοκίνητο της κατηγορίας, ένα Mitsubishi Lancer Evo X.

serde

Με αυτοκίνητα της ίδιας κατηγορίας, εκτός όμως ανταγωνισμού στο WRC2, τρέχουν στον αγώνα μεγάλα ονόματα του χώρου όπως ο Esapekka Lappi (Skoda Fabia R5), o Teemu Suninen (Skoda Fabia R5) και ο “αειθαλής” Francois Delecour (Peugeot 207 S2000), τους χρόνους των οποίων όλοι θα περιμένουν να δουν.

Ασφαλώς με τέτοιο ανταγωνισμό δεν περιμένει κανείς τη νίκη ή το podium, όσο και αν ευχόμαστε για αυτό. Xρόνοι στην πρώτη 8αδα και τερματισμός, αν δεν υπάρχουν προβλήματα, στην 6αδα θα ήταν ένα καταπληκτικό αποτέλεσμα για τους Αθανασούλα- Ζακχαίο, όπως και μια θέση στην 10άδα για τους Σερδερίδη- Miclotte, αντίστοιχα, δεδομένου ότι οι εγκαταλείψεις είναι πάντα αρκετές στον εναρκτήριο αγώνα του WRC.

Καλή επιτυχία Έλληνες!

Από Harris