Διαφορά 45 δευτερολέπτων δημιούργησε ο Thierry Neuville με το Hyundai i20 WRC από τους αντιπάλους του, με την ολοκλήρωση του πρώτου και μεγαλύτερου σκέλους του Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Κι αν αυτή η διαφορά σε οποιοδήποτε άλλο αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ θα φάνταζε σημαντική, σε ένα Ράλλυ όπως το Μόντε Κάρλο μπορεί να μην σημαίνει και τίποτα.
Ο Βέλγος οδηγός έδειξε τις διαθέσεις του ήδη από τις νυχτερινές διαδρομές της Πέμπτης, οι οποίες επισκιάστηκαν από το θάνατο του άτυχου θεατή που παρασύρθηκε από το αγωνιστικό του Paddon. Ο Neuville ήταν ο ταχύτερος στις τέσσερις από τις επτά ειδικές που πραγματοποιήθηκαν έχοντας προσαρμοστεί καλύτερα από όλους στις «πονηρές» συνθήκες του αγώνα και στα νέα δυνατότερα WRCars.
Στο κυνήγι του πρώτου οδηγού της κορεατικής ομάδας βγήκαν οι οδηγοί της M-Sport Sebastien Ogier και Ott Tanak οι οποίοι θέλουν να διεκδικήσουν την πρώτη θέση. Ο Ogier με το Red Bull Ford Fiesta WRC είχε με το «καλημέρα» της Παρασκευής μικροέξοδο, η οποία του κόστισε περισσότερο από μισό λεπτό. Ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής δεν το έβαλε κάτω και με επίθεση που εξαπέλυσε στις δύο τελευταίες ειδικές του σκέλους καταφέρνοντας να τις κερδίσει μείωσε την απόσταση που τον χωρίζει από την κορυφή.
Στο ίδιο δευτερόλεπτο με τον ομόσταυλό του ολοκλήρωσε το σκέλος ο δεύτερος οδηγός της M-Sport Ott Tanak. O Εσθονός δείχνοντας πιο ώριμος από ποτέ, κατάφερε να παραμείνει σταθερός στην απόδοση του όλη την ημέρα, σημειώνοντας μάλιστα τον πρώτο χρόνο σε μία ειδική, σε έναν αγώνα που κρύβει πολλές παγίδες!
Θύματα των συνθηκών του οδοστρώματος έπεσαν οι Kris Meeke (Citroen C3 WRC) και Juho Hanninen (Toyota Yaris), με τους δύο οδηγούς να κινούνται σε ρυθμούς βάθρου, μέχρι να βγουν από το δρόμο.
Πιο πίσω, και με αρκετή διαφορά από τους 3 πρώτους, ακολουθεί ο Jari- Matti Latvala (Toyota Yaris) που οδηγεί συντηρητικά και με στόχο να φτάσει στον τερματισμό στο Μονακό. Την πρώτη εξάδα συμπληρώνουν ο έμπειρος Dani Sordo (Hyundai i20 WRC) και ο Craig Breen που οδηγεί Citroen DS3 WRC προηγούμενης γενιάς.
Μια κατηγορία μόνος του είναι στο WRC2 o Andreas Mikkelsen (Skoda Fabia R5) που φαίνεται καθαρά ότι δεν ανήκει εκεί. Οι team-mates του στην ομάδα της Skoda Motorsport Pontus Tidemand και Jan Kopecky που κινούνται σε παραπλήσιο ρυθμό συμπληρώνουν την τριάδα των R5.
Κανονικά συνεχίζουν στον αγώνα τα δύο Ελληνικά πληρώματα που συμμετέχουν, με τον Σερδερίδη (Citroen DS3 WRC) να βρίσκεται στην πρώτη 30αδα, και τους Δριβάκο- Μπαντέ (Honda Civic Type R) που είχαν μικροέξοδο στην τελευταία ειδική να βρίσκονται 10 θέσεις πιο πίσω.
Με ενδιαφέρον αναμένονται οι 5 ειδικές διαδρομές του Σαββάτου, στις οποίες τα πληρώματα με WRCars θα εκκινήσουν με αντίστροφη σειρά από την οποία τερμάτισαν το πρώτο σκέλος, με τις εκπλήξεις να είναι πολύ πιθανές!
Αποτελέσματα 1ου σκέλους: