Τι κι αν άλλαξαν οι τεχνικοί κανονισμοί των αυτοκινήτων στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ του 2017; Τι κι αν η πανίσχυρη Volkswagen αποχώρησε; Τι κι αν ο Πρωταθλητής Sebastien Ogier πήρε μεταγραφή στην «ιδιωτική» M-Sport του Malcolm Wilson; Ο νικητής του Rally Monte Carlo παρέμεινε ο ίδιος και δεν είναι άλλος από τον Sebastien Ogier!
Ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής του WRC κατάφερε να ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου στο Μονακό για τέταρτη σερί φορά και πέμπτη συνολικά στην καριέρα του. Το έργο του δεν ήταν καθόλου εύκολο αυτή τη χρονιά, αφού βρέθηκε από πολύ νωρίς σε θέση αουτσάιντερ. Λίγο η μικροέξοδος του στην 3η ειδική του αγώνα που του κόστισε κάτι παραπάνω από μισό λεπτό, αλλά πολύ περισσότερο οι εκπληκτικές επιδόσεις του Thierry Neuville με το Hyundai i20 Coupe WRC, τον έφεραν σε θέση κυνηγού. Κι εκεί που όλα έδειχναν ότι η διαφορά του από την κορυφή είναι πολύ μεγάλη για να καλυφθεί, ένα λάθος του Βέλγου ανέτρεψε τα δεδομένα και έκανε τα πράγματα για τον Ogier πολύ πιο εύκολα. Χαράς ευαγγέλια για τον Malcolm Wilson που είδε ένα Ford Fiesta WRC στην πρώτη θέση της γενικής κατάταξης μετά από 5 χρόνια!
Η χαρά των ανθρώπων της M-Sport θα ήταν ακόμα μεγαλύτερη, αν το Ford Fiesta WRC του Ott Tanak δεν πρόδιδε τον Εσθονό στο τελευταίο σκέλος και δεν του στερούσε μια διαγραφόμενη δεύτερη θέση. Κρίμα για τον Tanak που έκανε έναν πολύ ώριμο αγώνα μακριά από λάθη και υπερβολές και πολλά μπράβο για την επίδοση του στην power stage με λαβωμένο αγωνιστικό που τον έφερε στο βάθρο!
Μεστό αγώνα έκανε και ο Jari-Matti Latvala με το Toyota Yaris WRC και ανταμείφθηκε με τη δεύτερη θέση του podium, εκμεταλλευόμενος λάθη και ατυχίες των αντιπάλων του. Μπορεί το ιαπωνικό όπλο να μην διακρίθηκε για την ταχύτητα του, αφού ήταν το μοναδικό από τα νέα αγωνιστικά που δεν κατάφερε να κερδίσει κάποια ειδική, διακρίθηκε όμως για την αξιοπιστία του. Όπως και να έχει οι επιδόσεις του νέου Yaris έδειξαν ότι η ομάδα του Tommi Makinen δεν θα είναι ο «φτωχός συγγενής» που όλοι φοβόταν πριν την έναρξη της σεζόν.
Στη μονομαχία του αγώνα ο Dani Sordo (Hyundai i20 WRC) κατάφερε να κρατηθεί μπροστά από τον Craig Breen (Citroen DS3 WRC) και να κατακτήσει την τέταρτη θέση. Πολύ σημαντική η επίδοση του Breen που οδηγούσε WRC προηγούμενης γενιάς, όπως σημαντική και η 6η θέση του Elfyn Evans (DMACK Ford Fiesta WRC) που σημείωσε κάποιους πολύ καλούς χρόνους.
Παρηγοριά για τον Thierry Neuville (Hyundai i20 WRC) και τις πολύ καλές του επιδόσεις στον αγώνα, η επικράτηση του στην power stage του αγώνα που δίνει από φέτος 5 βαθμούς στον νικητή!
Εύκολη επικράτηση στο WRC2 για τον Andreas Mikkelsen (Skoda Fabia R5) που ήταν ένα επίπεδο πάνω από τον ανταγωνισμό. Δεύτερος τερμάτισε ο team-mate του Jan Kopecky (Skoda Fabia R5) και τρίτος ο Bryan Bouffier (Ford Fiesta R5).
Επόμενος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ στις αρχές Φεβρουαρίου στην παγωμένη Σουηδία! Τον αναμένουμε με ενδιαφέρον!
Τελικά αποτελέσματα: