Κερδίζοντας τις 5 από τις 7 ειδικές διαδρομές της πρώτης πραγματικής ημέρας του Ράλλυ Σουηδίας, ο Thierry Neuville με το Hyundai i20 Coupe WRC βρίσκεται στην κορυφή της κατάταξης του μοναδικού αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ που διεξάγεται σε χιονισμένες επιφάνειες. Οι χρόνοι του Βέλγου οδηγού έδειξαν, όπως και στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, ότι θα είναι υπολογίσιμη δύναμη το 2017 και ίσως ο μεγαλύτερος αντίπαλος του Sebastien Ogier στο κυνήγι του φετινού τίτλου, ενώ παράλληλα το Hyundai i20 WRC αποδεικνύει πως δεν υστερεί σε τίποτα του ανταγωνισμού.

Ο μόνος που προσπάθησε να κινηθεί στο ρυθμό του οδηγού της κορεατικής ομάδας ήταν ο πολύπειρος σε τέτοιες συνθήκες οδηγός της Toyota Jari-Matti Latvala που αποδεικνύει ότι η εμφάνιση του στον πρώτο αγώνα του WRC δεν ήταν ένα πυροτέχνημα, ούτε προϊόν των μεταβαλλόμενων συνθηκών του οδοστρώματος. Το Toyota Yaris WRC με ήχο από τα «παλιά» εκτός από αξιόπιστο αποδεικνύεται και γρήγορο, με τον Φινλανδό οδηγό να κερδίζει ακόμα μια ειδική διαδρομή, μετά την εναρκτήρια υπερειδική στο Karlstad. Ο Latvala παρότι προσπάθησε αρκετά, δεν κατάφερε να διατηρηθεί στο ρυθμό του Neuville στις απογευματινές ειδικές με αποτέλεσμα να βρίσκεται στη δεύτερη θέση, μισό σχεδόν λεπτό πίσω από τον Βέλγο.

Πολλές φορές άλλαξε χέρια η τρίτη θέση, με τον Ott Tanak να είναι αυτός που βρίσκεται σε αυτήν στο τέλος του πρώτου σκέλους. Ο Εσθονός είχε προβλήματα με το κιβώτιο του Ford Fiesta WRC στα μέσα της ημέρας, τα οποία έλυσε και ευελπιστεί το Σάββατο να κάνει τα πάντα ώστε να διατηρηθεί σε τροχιά πόντιουμ. Μόλις 2 δευτερόλεπτα πίσω από τον Tanak ολοκλήρωσε ο Kris Meeke (Citroen C3 WRC) που σίγουρα θα μπορούσε να βρίσκεται πιο κοντά στην κορυφή, εάν δεν έχανε αρκετά δευτερόλεπτα, ύστερα από μικροέξοδο που είχε στην 5η ειδική της ημέρας.

Πέμπτος, αλλά αισιόδοξος για τη συνέχεια εμφανίζεται ο παγκόσμιος πρωταθλητής, Sebastien Ogier που στην πρώτη του εμφάνιση με Ford Fiesta WRC σε χιονισμένη επιφάνεια δεν έκανε ανταγωνιστικούς χρόνους. Όχι, μη βιαστείτε να ξεγράψετε τον 33χρονο Γάλλο! O Ogier ήταν σε μειονεκτική θέση, καθώς εκκινούσε πρώτος στις ειδικές της Παρασκευής και άνοιγε δρόμο, με αποτέλεσμα να απέχει 56 δευτερόλεπτα από την κορυφή. Καλύπτονται τις επόμενες δύο ημέρες; Δύσκολο αλλά θα το προσπαθήσει…
Από εκεί και πέρα, δύο Hyundai i20 Coupe WRC ακολουθούν στην έκτη και έβδομη θέση, με τους Hayden Paddon και Dani Sordo να μην εντυπωσιάζουν. Ο Νεοζηλανδός έδειξε να βρίσκει τον εαυτό του στις απογευματινές ειδικές, όταν και άλλαξε τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου του, ενώ δεν περιμέναμε κάτι καλύτερο από τον Ισπανό. Την 8άδα συμπληρώνει ο Craig Breen που είχε αρκετά προβλήματα στην πρώτη του εμφάνιση με τη Citroen C3 WRC.

Σκανδιναβική υπόθεση είναι το WRC2, με τον Pontus Tidemand (Skoda Fabia R5) να έχει διαφορά ασφαλείας 45 δευτερολέπτων από τον δεύτερο Teemu Suninen (Ford Fiesta R5). Την τριάδα συμπληρώνει ο Ole Christian Veiby (Skoda Fabia R5) που εμφανίστηκε ιδιαίτερα ανταγωνιστικός στις πρώτες κυρίως ειδικές της ημέρας.

Αποτελέσματα 1ου σκέλους:

Από Apostolis