Η Toyota επέστρεψε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, η Toyota είναι εδώ και το φωνάζει, με την επιβλητική νίκη του Jari-Matti Latvala στο Ράλλυ Σουηδίας! Ποιος θα το πίστευε; Στο δεύτερο μόλις αγώνα της ομάδας μετά από πολλά χρόνια απουσίας, με ένα Yaris που ο ίδιος ο παγκόσμιος πρωταθλητής Sebastien Ogier είχε απορρίψει επιλέγοντας να τρέξει με Ford, με «παίκτες» αυστηρά Φινλανδούς και με «στρατηγείο» σε έναν «στάβλο» δίπλα στο χωριό του Makinen, αντί για τις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις της Toyota στη Γερμανία. Απόλυτη δικαίωση για το αφεντικό της ομάδας, τον τετράκις παγκόσμιο πρωταθλητή Tommi Makinen, με το Yaris να αποδεικνύεται εκτός από αξιόπιστο, πολύ γρήγορο! Ο Makinen έπλεε σε πελάγη ευτυχίας στον τερματισμό στο αεροδρόμιο του Torsby, ενώ η χαρά δεν κρυβόταν και από το πρόσωπο του νικητή Jari-Matti Latvala που έκανε μια από τις καλύτερες εμφανίσεις της καριέρας του φτάνοντας τις 17 νίκες στο WRC!

Μια νίκη που δεν ήταν καθόλου εύκολη, αφού ο Φινλανδός είχε να διαχειριστεί ένα προβάδισμα μικρότερο των 4 δευτερολέπτων στην τελευταία ημέρα του αγώνα. Ο Latvala όχι μόνο κατάφερε να αντέξει στην πίεση των δύο οδηγών της M-Sport που τον κυνηγούσαν, αλλά αύξησε τη διαφορά του κερδίζοντας άνετα και τις 3 ειδικές του τελευταίου σκέλους, μεταξύ των οποίων και την power stage! Πέρασε μάλιστα στην πρώτη θέση της βαθμολογίας και θα είναι αυτός που θα ξεκινάει πρώτος τις ειδικές του πρώτου σκέλους στο Μεξικό.

Πίσω από τον Latvala τερμάτισαν τα δύο Ford Fiesta WRC της ομάδας του Malcolm Wilson, με τους Ott Tanak και Sebastien Ogier να αδυνατούν να ακολουθήσουν τον τρελό ρυθμό του Yaris την τελευταία ημέρα. Ο Εσθονός τερμάτισε δεύτερος, ανεβαίνοντας στο βάθρο για δεύτερο συνεχή αγώνα, με τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή να συμπληρώνει το podium, μη μπορώντας να ακολουθήσει τους χρόνους του team-mate του σε όλο το τριήμερο. Και οι δύο είχαν τετακε την Κυριακή, χωρίς αυτό να επηρεάσει το τελικό αποτέλεσμα, ενώ ειδικά ο Ogier θα πρέπει να προβληματιστεί για τις επιδόσεις του, αφού το Ράλλυ Σουηδίας αποτελεί έναν από τους αγώνες που δεν κέρδισε ούτε μια ειδική, κάτι που έχει να συμβεί χρόνια.

Ο Dani Sordo (Hyundai i20 Coupe WRC) ολοκλήρωσε στην τέταρτη θέση, όντας για δεύτερο αγώνα ο πιο αποτελεσματικός οδηγός της κορεατικής ομάδας. Οι χρόνοι του δεν ήταν εντυπωσιακοί, το αποτέλεσμα όμως που κατάφερε έδωσε πολύτιμους βαθμούς στη Hyundai στο κυνήγι του πρωταθλήματος κατασκευαστών.

Ο Craig Breen ήταν πέμπτος στην πρώτη του εμφάνιση με τη Citroen C3 WRC, μπροστά από τον Elfyn Evans με το DMACK Ford Fiesta WRC που εκτός από το κλατάρισμα που είχε στο πρώτο σκέλος, αντιμετώπισε πρόβλημα με τον κινητήρα στην πρώτη ειδική της Κυριακής.

Στην έβδομη θέση τερμάτισε ο Hayden Paddon (Hyundai i20 Coupe WRC) σημειώνοντας αξιοπρεπείς χρόνους και θα μπορούσε να βρεθεί πιο ψηλά αν δεν αντιμετώπιζε μηχανικά προβλήματα το Σάββατο. Αξιοπρεπής ήταν και ο Stephane Lefebvre που ακολούθησε, οδηγώντας την περσινή Citroen DS3 WRC μαζεύοντας εμπειρίες και αγωνιστικά χιλιόμετρα.

Στις απογοητεύσεις του Ράλλυ Σουηδίας, περιλαμβάνονται ο Thierry Neuville (Hyundai i20 Coupe WRC) που έχασε για δεύτερο σερί αγώνα τη νίκη μέσα από τα χέρια του από οδηγικό λάθος, ο Kris Meeke (Citroen DS3 WRC) που βγήκε ακόμα μια φορά εκτός δρόμου και ο Juho Hanninen (Toyota Yaris WRC) που υπέπεσε κι αυτός σε παρόμοιο λάθος με αυτό που τον έθεσε εκτός μάχης στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο.

Εύκολη ήταν η επικράτηση στο WRC2 για τον Pontus Tidemand (Skoda Fabia R5) που αγωνιζόταν στη Σουηδία εντός έδρας, εμπρός από τους Teemu Suninen (Ford Fiesta R5) και Ole-Christian Veiby (Skoda Fabia R5) που είχαν ωραία μάχη μεταξύ τους, με τη δεύτερη θέση να καταλήγει τελικά στον Φινλανδό οδηγό της M-Sport.

Επόμενος αγώνας του WRC το Ράλλυ του Μεξικό στις αρχές Μαρτίου, με τεράστιο ενδιαφέρον και πολλούς υποψήφιους νικητές!

Τελικά αποτελέσματα:

 

Από Harris