Λένε ότι ασφαλή συμπεράσματα για τις επιδόσεις των αγωνιστικών του WRC, ειδικά μετά από αλλαγές κανονισμών, βγαίνουν πάντα μετά το Ράλλυ Πορτογαλίας, παραδοσιακά τον πρώτο χωμάτινο αγώνα εντός Ευρώπης. Ειδικά φέτος, με τις πολλές αλλαγές στα ρόστερ των ομάδων που έφερε η αποχώρηση της Volkswagen, αλλά και με την είσοδο στο πρωτάθλημα νέων εταιρειών όπως η Citroen και η Toyota, ο αγώνας της Πορτογαλίας που συμπληρώνει 50 χρόνια ύπαρξης, μοιάζει κομβικός.
Η Hyundai δείχνει να έχει τον πρώτο λόγο αν κρίνουμε από τους πρώτους αγώνες της χρονιάς και ο Thierry Neuville με τις δύο συνεχόμενες του νίκες σε Κορσική και Αργεντινή θέτει ισχυρή υποψηφιότητα για τον τίτλο. Και στην Πορτογαλία θα εκκινεί την πρώτη ημέρα πίσω από τον μεγάλο του αντίπαλο και επικεφαλής της βαθμολογίας Sebastien Ogier που θα αναγκαστεί να καθαρίζει το δρόμο για ακόμα μια φορά με το Ford Fiesta WRC, αν οι προβλέψεις της μετεωρολογικής υπηρεσίας επιβεβαιωθούν και ο αγώνας είναι στεγνός. Κοντά στους δύο θα προσπαθήσει να παραμείνει ο Jari-Matti Latvala (Toyota Yaris WRC) που με διαφορετική τακτική φέτος συλλέγει βαθμούς από παντού και διατηρείται ψηλά στη βαθμολογία, περιμένοντας τους «γρήγορους» αγώνες για να πυροβολήσει.
Στα φαβορί για τη νίκη στον 6ο γύρο του WRC περιλαμβάνεται και ο οδηγός της Citroen Kris Meeke που θα έχει ιδανική σειρά εκκίνησης την πρώτη μέρα, αν βέβαια καταφέρει και παραμείνει στο δρόμο… Οι εκπλήξεις δεν αποκλείονται, όπως απέδειξε ο Elfyn Evans με το DMACK Ford Fiesta WRC στην Αργεντινή που θα προσπαθήσει να σημειώσει ανάλογες επιδόσεις. Δεν θα πρέπει να θεωρείται έκπληξη μια πιθανή επικράτηση του Ott Tanak που με σοβαρή προσέγγιση φέτος έχει καταφέρει να ανεβάσει το Ford Fiesta WRC της M-Sport 3 φορές στο βάθρο. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η «πρώτη» του Esapekka Lappi με το Toyota Yaris WRC και κατά πόσο θα μπορέσει να είναι ανταγωνιστικός απέναντι κυρίως στον team-mate του Juho Hanninen, το αν θα καταφέρει να βρει τον καλό του εαυτό ο Hayden Paddon (Hyundai i20 Coupe WRC) που στην Πορτογαλία θα αγωνιστεί με τον Seb Marshall δίπλα του και το πόσο ψηλά μπορεί να φτάσει ο Craig Breen με το δεύτερο Citroen C3 WRC.
Στη λίστα συμμετοχών του Ράλλυ Πορτογαλίας, που περιλαμβάνει 14 νέας γενιάς WRCars, βρίσκονται όλοι οι διεκδικητές του WRC2 αφού ο αγώνας αυτός είναι υποχρεωτικός για όποιον θέλει να βαθμολογηθεί. Φαβορί υπάρχει και δεν είναι άλλος από τον Andreas Mikkelsen που δεν κατάφερε να βρει εργοστασιακό bucket στη μεγάλη κατηγορία και θα συνεχίσει την προσπάθεια του με Skoda Fabia R5. Απέναντι του θα παραταχθούν ο team-mate του Pontus Tidemand αλλά και οι εργοστασιακοί οδηγοί της M-Sport Eric Camilli και Teemu Suninen.
Ο αγώνας ξεκινάει την Πέμπτη το βράδυ με την υπερειδική στη Lousada, για να ακολουθήσουν 3 γεμάτες ημέρες με χώμα, πέτρες σκόνη σε σύνολο 19 ειδικών διαδρομών στα βόρεια του Πόρτο που αποτελεί το κέντρο του αγώνα.
Απολαύστε το μαζί μας!