Με δύο Hyundai στην κορυφή της κατάταξης ολοκληρώθηκε το πρώτο σκέλος του Ράλλυ Σαρδηνίας. Χαρακτηριστικό του αγώνα οι υψηλές θερμοκρασίες και τα σαθρά χώματα των ειδικών διαδρομών, με τους πρώτους να ταλαιπωρούνται αρκετά από το «καθάρισμα» του δρόμου και όσους ξεκινούσαν πιο πίσω να έχουν το πλεονέκτημα.
Εκμεταλλευόμενος την πολύ καλή σειρά εκκίνησης του ο Hayden Paddon (Hyundai i20 Coupe WRC) διατήρησε ένα πολύ καλό ρυθμό καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας και βρέθηκε να οδηγεί τον αγώνα από τα μισά του πρώτου σκέλους, χωρίς μάλιστα να κερδίσει ούτε μία ειδική. Θα μπορούσε μάλιστα να σχηματίσει καλή διαφορά από τους αντιπάλους του αν στις τελευταίες ειδικές δεν αντιμετώπιζε πρόβλημα με την ανάρτηση του Hyundai του.
Ο μέχρι πρότινος επικεφαλής Kris Meeke (Citroen C3 WRC) είχε από νωρίς μια από τις συνηθισμένες του εξόδους από το δρόμο η οποία τον έστειλε πρόωρα εκτός αγώνα και από ότι φαίνεται και εκτός πρωταθλήματος… H κακή ημέρα φάνηκε από το πρωί για την ομάδα της Citroen που είδε και το δεύτερο της αυτοκίνητο να ακινητοποιείται στο service, όταν ο Craig Breen μετά από μια άσχημη προσγείωση από άλμα προκάλεσε ζημιά στο κιβώτιο ταχυτήτων της Citroen C3 WRC.
Δεύτερος ολοκλήρωσε την πρώτη ημέρα ο πρώτος οδηγός της Hyundai Thierry Neuville που δείχνει ικανός να επαναλάβει τον περσινό του θρίαμβο. Ο Βέλγος έχασε φυσιολογικά χρόνο στις πρωινές ειδικές εκκινώντας δεύτερος και «φτιάχνοντας» την αγωνιστική γραμμή για τους επόμενους, όμως το απόγευμα κέρδισε θέσεις, κάλυψε τη διαφορά και βρέθηκε σε απόσταση βολής από τον team-mate του Hayden Paddon τον οποίο θα κυνηγήσει τις επόμενες ημέρες. Πολύ καλούς χρόνους σημείωσε και ο τρίτος οδηγός της κορεατικής ομάδας Dani Sordo κερδίζοντας μάλιστα τρεις ειδικές, όμως ένα πρόβλημα με το turbo του i20 Coupe WRC του κόστισε αρκετά λεπτά και τον έριξε μακριά από τη βαθμολογούμενη 10αδα.
Στην τρίτη θέση τερμάτισε το σκέλος ο Ott Tanak με Ford Fiesta WRC, με λιγότερα από 10 δευτερόλεπτα να τον χωρίζουν από την κορυφή. Ο Εσθονός κάνει ακόμα έναν ώριμο αγώνα και θα επιτεθεί για τη νίκη στις δύο ημέρες αγώνα που απομένουν.
Αξιοσημείωτη ήταν τα ταχύτητα που έδειξαν και τα 3 Toyota Yaris WRC στις ειδικές της πρώτης ημέρας! Ο Jari- Matti Latvala ολοκλήρωσε τέταρτος αποφεύγοντας τα προβλήματα, ελάχιστα πίσω από τον Ott Tanak. Δύο θέσεις πίσω του ο Juho Hanninen που είχε τη στιγμή του στην τελευταία ειδική τραυματίζοντας το αγωνιστικό του, ενώ μέχρι τότε πάλευε για την πρωτιά! Ο τρίτος Φινλανδός της παρέας ο Esapekka Lappi έφερε το Yaris στην ανασυγκρότηση στην όγδοη θέση, κερδίζοντας τρείς ειδικές και οδηγώντας για μεγάλο μέρος του αγώνα χωρίς δεύτερη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων του αυτοκινήτου του.
Ανάμεσα στα Yaris βρέθηκαν δύο Ford Fiesta WRC. Αυτό του ιδιώτη Mads Ostberg στην πέμπτη θέση με τον Νορβηγό σταθερό στην απόδοση του όπως πάντα, και αυτό του πρωταθλητή Sebastien Ogier στην έβδομη, με τον Γάλλο να χάνει έδαφος από το καθάρισμα του δρόμου. Ο Ogier θα προσπαθήσει από το Σάββατο κιόλας να «μαζέψει» τη διαφορά και να ανέβει θέσεις, έχοντας πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού του τους βαθμούς που θα τον διατηρήσουν στην κορυφή της βαθμολογίας.
Αφήσαμε για το τέλος τον «νέο» με WRC τελευταίας γενιάς, τον Andreas Mikkelsen στην πρώτη του εμφάνιση με Citroen C3 WRC. O πρώην οδηγός της Volkswagen δυσκολεύτηκε να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις του αυτοκινήτου και του αγώνα με τους χρόνους του να υπολείπονται αυτών των υπόλοιπων οδηγών της κατηγορίας. Ο Mikkelsen ακόμα μαθαίνει το νέο του αυτοκίνητο και θα ανεβάσει σταδιακά ρυθμό, με στόχο τον τερματισμό και την ολοκλήρωση όλων των χιλιόμετρων του αγώνα, από τη στιγμή μάλιστα που είναι το μοναδικό αυτοκίνητο της γαλλικής ομάδας που τερμάτισε στο πρώτο σκέλος.
Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει ο Eric Camilli (Ford Fiesta R5) που δεν βαθμολογείται στο WRC2 σε αυτό τον αγώνα, μπροστά από τον Jan Kopecky (Skoda Fabia R5) που θέλει να πάρει τη νίκη στη δεύτερη κατηγορία του WRC.
Η δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Σαρδηνίας είναι μεγάλη, με πολλά σκληρά αγωνιστικά χιλιόμετρα και αναμένουμε ανακατατάξεις στα αποτελέσματα!
Αποτελέσματα 1ου σκέλους: