Το φετινό Παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλλυ αδιαμφισβήτητα είναι ο πιο ενδιαφέρον θεσμός των τελευταίων ετών. Σε κάθε αγώνα οι εναλλαγές στην κορυφή είναι έντονες και κανείς δεν μπορεί με ασφάλεια να προβλέψει το νικητή. Ο αγώνας της Πολωνίας δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα, με τους πρωταγωνιστές του Σαββάτου, Thierry Neuville και Ott Tanak να …«τρώγονται σαν το σκύλο με τη γάτα».
Ο Εσθονός ξεκίνησε αντεπίθεση στις πρωινές ειδικές και κατάφερε νωρίς να ξεπεράσει το εμπόδιο του Βέλγου, ανεβαίνοντας στην κορυφή του αγώνα, με τον Thierry Neuville όμως να είναι αυτός που ανέβασε ρυθμό στη συνέχεια φτάνοντας προηγούμενος στο ενδιάμεσο σέρβις. Ο οδηγός της Hyundai δεν έμεινε για αρκετή ώρα επικεφαλής, καθώς εξαιτίας ενός κλαταρίσματος έχασε περίπου 20 δευτερόλεπτα, υποχωρώντας στη δεύτερη θέση. Ο Ott Tanak έχασε την αεροτομή του Fiesta, ωστόσο σκαρφάλωσε πρώτος, εκμεταλλευόμενος την ατυχία του αντιπάλου του. Το κλατάρισμα, όμως, δεν πτόησε τον Neuville που πείσμωσε, ανέβασε ρυθμό και κατάφερε σε 3 ειδικές να ψαλιδίσει τη διαφορά από τον Εσθονό, ολοκληρώνοντας το σκέλος στην κορυφή. Από την άλλη, ο Tanak προτίμησε να μη ρισκάρει και να μείνει στο δρόμο και την Κυριακή θα αντεπιτεθεί, στοχεύοντας στη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του στο WRC!
Ο Jari Matti Latvala δεν κατάφερε να ακολουθήσει το ρυθμό των πρωτοπόρων στις πρωινές ειδικές, παρέμεινε τρίτος, αλλά αναγκάστηκε να εγκαταλείψει άδοξα από μηχανική βλάβη στα μέσα της ημέρας. Κρίμα για τον Φινλανδό, που υπό προϋποθέσεις θα μπορούσε να παλέψει για κάτι καλό την Κυριακή. Ύστερα από αυτή την εξέλιξη, στην τρίτη θέση βρίσκεται άλλο ένα Hyundai i20 WRC, αυτό του Νεοζηλανδού Hayden Paddon, ο οποίος κινήθηκε έξυπνα, χωρίς περιττά ρίσκα και δικαίως καταλαμβάνει την τρίτη θέση, κρατώντας πίσω του τον Παγκόσμιο πρωταθλητή, Sebastien Ogier. Ο Γάλλος οδηγός της Ford δείχνει να τα βρίσκει σκούρα για άλλη μια φορά φέτος, αντιμετωπίζοντας αρκετά προβλήματα. Είχε λάστιχο τόσο στην πρώτη, όσο και στη δεύτερη ειδική του σκέλους, τα οποία δεν σταμάτησε να αλλάξει, ενώ στη συνέχεια βγήκε εκτός δρόμου, τραυματίζοντας το Ford Fiesta WRC. Στο σέρβις το αυτοκίνητο επιδιορθώθηκε, ωστόσο στη συνέχεια ο 33χρονος οδηγός διαμαρτυρήθηκε για πρόβλημα στον κινητήρα, με αποτέλεσμα να μην είναι σε θέση να πιέσει όσο θα ήθελε.
Στην πέμπτη θέση ακολουθεί ο Dani Sordo (Hyundai i20 WRC Coupe) που επίσης είχε κλατάρισμα το Σάββατο, ενώ είχε και τη «στιγμή» του στις τελευταίες ειδικές του σκέλους, χωρίς περαιτέρω συνέπειες για τον ίδιο. Πολύ καλή εμφάνιση κάνει ο Teemu Suninen στην πρώτη του επίσημη επαφή με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC 2017 που καταλαμβάνει την έκτη θέση, αφήνοντας πίσω του τους Stephane Lefebvre (Citroen C3 WRC) και Mads Ostberg (Ford Fiesta WRC).
Στο WRC2, o Ole Christian Veiby (Skoda Fabia R5) αύξησε τη διαφορά του από τον Pontus Tidemand (Skoda Fabia R5) που είχε και αυτός κλατάρισμα, χάνοντας περισσότερο από ένα λεπτό, παραμένοντας όμως στη δεύτερη θέση, πίσω από το Νορβηγό. Τρίτος βρίσκεται ο Γάλλος Quentin Gilbert (Skoda Fabia R5), εμπρός από τον Μεξικανό Benito Guerra jr που οδηγεί το «ελληνικό» Skoda Fabia R5 που οδήγησαν πρόσφατα οι Φιλιππίδης και Τιμοθέου.
Τέσσερις ειδικές διαδρομές χωρίζουν τον Thierry Neuville από τη νίκη. Ή μήπως όχι; Όπως και να έχει το τρίτο και τελευταίο σκέλος προμηνύεται ιδιαίτερα ενδιαφέρον!
Αποτελέσματα