Κάτω από πραγματικά δύσκολες συνθήκες για τα πληρώματα διεξήχθη το πρώτο σκέλος του Ράλλυ Πολωνίας, 8ου γύρου του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Η βροχή που έπεσε στις ειδικές την προηγούμενη του αγώνα, αλλά συνέχισε να πέφτει και κατά τη διάρκεια του τις γέμισε με λάσπη, ενώ έκανε ακόμα πιο δύσκολες τις συνθήκες για οδήγηση στο δεύτερο loop όπου προστέθηκαν και μεγάλα χαντάκια από το πέρασμα των αγωνιστικών. Αν σε όλα αυτά προστεθούν και οι πολύ μεγάλες μέσες ωριαίες ταχύτητες που ανέπτυξαν οι οδηγοί σε τόσο γλιστερές συνθήκες, αλλά και η συμπεριφορά των θεατών που ειδικά στην Πολωνία κρέμονται σαν τα σταφύλια στις άκρες του δρόμου, μπορεί να τις χαρακτηρίσει κανείς ως επικίνδυνες! Οι οργανωτές μάλιστα αναγκάστηκαν να ακυρώσουν την 6η διαδρομή του αγώνα για λόγους ασφαλείας αφού ήταν αδύνατο να ελέγξουν το πλήθος των φίλων του WRC…
Αγωνιστικά παρακολουθούμε για ακόμα έναν αγώνα φέτος συγκλονιστικές μονομαχίες! Οι τέσσερις διεκδικητές της νίκης του πρώτου loop των ειδικών, Thierry Neuville (Hyundai i20 Coupe WRC), Ott Tanak (Ford Fiesta WRC), Jari-Matti Latvala (Toyota Yaris WRC) και Sebastien Ogier (Ford Fiesta WRC) παρέμειναν τρεις όταν ο Γάλλος Πρωταθλητής υποχώρησε στις απογευματινές ειδικές, χάνοντας σχεδόν μισό λεπτό από τον ανταγωνισμό χαρακτηρίζοντας τις «μη οδηγήσιμες»! Τα χαντάκια που είχαν δημιουργηθεί από το πρώτο πέρασμα των αγωνιστικών είχαν γεμίσει με νερό από την ασταμάτητη βροχή, κάνοντας τα αγωνιστικά να χορεύουν μεταξύ λάσπης και υδρολίσθησης, με τον πρώτο που τις διανύει, δηλαδή τον Γάλλο, να έχει το μειονέκτημα.
Οι τρεις διεκδικητές πλέον της νίκης βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής μεταξύ τους και όποιος αντέξει να οδηγήσει στο όριο στις «τρελές» συνθήκες του αγώνα θα πάρει και τη νίκη! Και οι τρεις τους βρέθηκαν σε κάποιο σημείο να οδηγούν τον αγώνα, με τον Thierry Neuville (Hyundai i20 Coupe WRC) να διανυκτερεύει στην πρώτη θέση, έχοντας κερδίσει και τέσσερις ειδικές διαδρομές. Ο Ott Tanak (Ford Fiesta WRC) τον ακολουθεί, χωρίς μάλιστα να καταφέρει να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο σε καμία ειδική, δηλώνοντας ότι δεν οδηγεί στο όριο κι ότι έχει πολλά ακόμα να δώσει, με τη διαφορά του από τον πρώτο μόλις να ξεπερνάει το 1 δευτερόλεπτο! Ο τρίτος της παρέας, Jari- Matti Latvala (Toyota Yaris WRC), μπορεί να κέρδισε 2 ειδικές το πρωί, έχασε όμως έδαφος το απόγευμα κρατώντας στάση αναμονής για τις συνθήκες που θα αντιμετωπίσει αυτός, όπως και όλοι οι υπόλοιποι, στις καινούριες ειδικές του Σαββάτου.
Πιο πίσω, πολύ καλούς χρόνους σημείωσε στο δεύτερο πέρασμα των διαδρομών ο Hayden Paddon (Hyundai i20 Coupe WRC) πλησιάζοντας τον Ogier σε απόσταση βολής, και θα μπορούσε να βρίσκεται στο group της νίκης, αν δεν οδηγούσε σε χειρότερες συνθήκες οδοστρώματος σε σχέση με τους πρώτους, στις πρώτες ειδικές.
Την πρώτη 8αδα συμπληρώνουν ο «βαθμοθήρας» Dani Sordo (Hyundai i20 Coupe WRC), o Teemu Suninen (Ford Fiesta WRC) που εντυπωσιάζει στην πρώτη του εμφάνιση με WRCar και ο Juho Hanninen (Toyota Yaris WRC).
Απογοητευτική για ακόμα ένα ράλλυ είναι η εμφάνιση της ομάδας της Citroen, με καλύτερο των Γάλλων τον Stephane Lefebvre στην 9η θέση της κατάταξης, τον Andreas Mikkelsen να καταστρέφει την ανάρτηση της «νέας» C3 WRC σε στενή επαφή με κορμό δέντρου χάνοντας αρκετό χρόνο και τον Craig Breen να αντιμετωπίζει πρόβλημα με τη μετάδοση του δικού του αυτοκινήτου πέφτοντας πολύ χαμηλά στην κατάταξη. Το μη παρήγορο για την άλλοτε κραταιά ομάδα είναι πως ακόμα κι όταν τα αυτοκίνητα «δούλευαν» οι χρόνοι τους ήταν μη ανταγωνιστικοί, κάτι που προβληματίζει τους υπεύθυνους της ομάδας.
Στους άτυχους του πρώτου σκέλους του Ράλλυ Πολωνίας συγκαταλέγεται και ο Esapekka Lappi που έσπασε την ανάρτηση του Toyota Yaris WRC που οδηγούσε όταν μπήκε σε μια στροφή περισσότερο βαθιά από ότι χρειαζόταν. Ο Φινλανδός μέχρι εκείνο το σημείο σημείωνε ανταγωνιστικούς χρόνους και θα επανέλθει στο δεύτερο σκέλος με Rally2.
Μάχη μεταξύ των Skoda έχουμε στην κατηγορία WRC2. Ο Ole Christian Veiby προηγείται, στην καλύτερη επίδοση μέχρι στιγμής της καριέρας του, με τον Pontus Tidemand που δεν ρισκάρει έχοντας στο πίσω μέρος του μυαλού του τους βαθμούς για το πρωτάθλημα να τον ακολουθεί.
Το κρισιμότερο σκέλος του αγώνα είναι αυτό που διεξάγεται το Σάββατο, με ολοκαίνουριες ειδικές και συνθήκες οδοστρώματος που κανένας δεν μπορεί να προβλέψει!
Αποτελέσματα 1ου σκέλους: