Ονειρικό ήταν το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου για την ομάδα της M-Sport! Το αφεντικό της ομάδας Malcolm Wilson είδε ένα από τα Ford Fiesta WRC του με οδηγό τον Elfyn Evans να κερδίζει το Ράλλυ Μεγάλης Βρετανίας και παράλληλα η M-Sport να κατακτά τους δύο παγκόσμιους τίτλους, αυτόν των κατασκευαστών, και αυτόν των οδηγών με τον πεντάκις πλέον Παγκόσμιο Πρωταθλητή Sebastien Ogier! Τι καλύτερο για μια ιδιωτική ομάδα που τα κατάφερε με ελάχιστη βοήθεια από το «εργοστάσιο», έχοντας να αντιμετωπίσει αυτοκινητοβιομηχανίες κολοσσούς!
Για τον Sebastien Ogier τι να γράψει κανείς; Θα ράψει το πέμπτο αστέρι στη φόρμα του σε μια χρονιά που δεν ήταν ο ταχύτερος μέσα στις ειδικές διαδρομές, αλλά απέδειξε με την σταθερότητα και τη συνέπεια του ποιος είναι το αφεντικό. Αν θα φτάσει τους 9 τίτλους του Loeb μικρή σημασία έχει. Αυτό που έχει σημασία είναι πως με τον φετινό του άθλο κατατάσσεται στους κορυφαίους όλων των εποχών, έχοντας κατακτήσει το πρωτάθλημα με διαφορετικούς κατασκευαστές. Αυτό μάλιστα του 2017 ήταν και το πιο δύσκολο από όλα, με μια ιδιωτική ομάδα που είχε υποπολλαπλάσιο προϋπολογισμό από τους υπόλοιπους. Μακάρι να παραμείνει στο θεσμό τα επόμενα χρόνια για να διεκδικήσει ακόμα περισσότερα.
Επιστρέφοντας στα του Ράλλυ Μεγάλης Βρετανίας, ο νεαρός Elfyn Evans κατέκτησε την πρώτη του νίκη στο θεσμό οδηγώντας τον αγώνα με το DMACK Ford Fiesta WRC από τις πρώτες ειδικές μέχρι τον τερματισμό. Ο πατέρας του Gwyndaf, παλαιός πρωταθλητής Βρετανίας, θα πρέπει να αισθάνεται υπερήφανος που ο γιός του τον ξεπέρασε, κατακτώντας εκτός από το εθνικό πρωτάθλημα το 2016, την πρώτη του νίκη στο WRC, στον αγώνα μάλιστα της πατρίδας τους!
Ο Thierry Neuville (Hyundai i20 Coupe WRC) έκανε ότι περνούσε από το χέρι του για να παραμείνει ζωντανός στη διεκδίκηση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος μέχρι την Αυστραλία, αλλά ήταν αδύνατο να συναγωνιστεί τον Ουαλό. Το μόνο που κατάφερε ήταν να τερματίσει στη δεύτερη θέση, κερδίζοντας παράλληλα την power stage, και να περιμένει συνδυασμό αποτελεσμάτων που θα του έδινε το δικαίωμα να ελπίζει. Κάτι που τελικά δεν έγινε, με τον Ogier να τερματίζει πίσω του και να στέφεται πρωταθλητής για το 2017!
Στη μάχη για το βάθρο, οι Andreas Mikkelsen (Hyundai i20 Coupe WRC) και Jari-Matti Latvala (Toyota Yaris WRC) δεν κατάφεραν να προσπεράσουν τον Γάλλο πρωταθλητή παρά τις φιλότιμες τους προσπάθειες, ολοκληρώνοντας στην τέταρτη και πέμπτη θέση, αντίστοιχα. Πίσω τους, ο δεύτερος οδηγός της M-Sport Ott Tanak, που δεν «θέλησε» να έρθει σε αντιπαράθεση με τον team-mate του και έκοψε ρυθμό.
Τη βαθμολογούμενη 10αδα ολοκλήρωσαν οι Kris Meeke (Citroen C3 WRC), Hayden Paddon (Hyundai i20 Coupe WRC), Esapekka Lappi (Toyota Yaris WRC) και Dani Sordo (Hyundai i20 Coupe WRC) που μας έχουν συνηθίσει σε καλύτερες επιδόσεις.
Εύκολη ήταν η επικράτηση του Pontus Tidemand (Skoda Fabia R5) στην κατηγορία WRC2 μπροστά από τα Ford Fiesta R5 των Eric Camilli και Tom Cave. Παγκόσμιος Πρωταθλητής στην κατηγορία WRC Trophy που απευθύνεται σε ιδιώτες με παλαιότερης γενιάς WRCars αναδείχτηκε ο Jourdan Serderidis που τρέχει με τη γαλανόλευκη ζωγραφισμένη στη Citroen DS3 WRC που οδηγεί. Του αξίζουν συγχαρητήρια!
Διαδικαστικό χαρακτήρα θα έχει ο τελευταίος αγώνας της χρονιάς στην Αυστραλία, με το ενδιαφέρον πλέον να επικεντρώνεται στο ποιο αυτοκίνητο θα οδηγεί τη νέα χρονιά ο πρωταθλητής και θα έχει στις πόρτες του το νούμερο 1!
Τελικά αποτελέσματα: