Επεισοδιακός ήταν ο τελευταίος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ του 2017, ενός από τα συναρπαστικότερα των τελευταίων ετών. Μετά τις ανατροπές που συνέβησαν στο δεύτερο σκέλος του Ράλλυ Αυστραλίας και την αλλαγή σκυτάλης από τον Andreas Mikkelsen στον Thierry Neuville, κι εκεί που όλα έδειχναν ότι οι διαφορές παγιώνονται, ήρθε η καταιγίδα της Κυριακής να δώσει νέο ενδιαφέρον στον αγώνα!

Η νεροποντή που ξέσπασε στην 18η ειδική του αγώνα, επηρέασε τους πρωτοπόρους με αποτέλεσμα οι μεταξύ τους διαφορές να αμβλυνθούν. Ο Latvala πλησίασε τον Neuville στα 10 δευτερόλεπτα, με τον Tanak να απέχει επιπλέον 11 από την κορυφή, τρεις ειδικές πριν τον τερματισμό! Εκεί ήταν που ο Βέλγος οδηγός της Hyundai έβαλε το κεφάλι κάτω και «πυροβόλησε» στην επόμενη, κερδίζοντας 5 δευτερόλεπτα από τους αντιπάλους του, και σε συνδυασμό με την ακύρωση της 20ης ειδικής λόγω βροχής, κλειδώνοντας ουσιαστικά τη νίκη. Ο Βέλγος κατέκτησε έτσι την 6η νίκη της καριέρας του στο WRC, και την τέταρτη φετινή, αποδεικνύοντας ακόμα μια φορά ότι η ταχύτητα δεν του λείπει.

Δράματα επιφύλασσε η power stage του Ράλλυ Αυστραλίας στον μέχρι εκείνη τη στιγμή δεύτερο Jari-Matti Latvala (Toyota Yaris WRC). Ο Φινλανδός βγήκε από το δρόμο στην προσπάθεια του να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο και εγκατέλειψε άδοξα την προσπάθεια του, κλείνοντας με τον χειρότερο τρόπο τη χρονιά.

Ο Ott Tanak (Ford Fiesta WRC) εκμεταλλευόμενος την εγκατάλειψη του team-mate του τη νέα χρονιά στην ομάδα της Toyota, τερμάτισε δεύτερος, ολοκληρώνοντας μια άκρως επιτυχημένη χρονιά για τον ίδιο.

Θετικό ήταν το τελικό αποτέλεσμα και για τον Hayden Paddon (Hyundai i20 Coupe WRC) που ανέβηκε ανέλπιστα στο βάθρο των νικητών, σε μια κακή χρονιά για τον ίδιο που σίγουρα θα θέλει να ξεχάσει.

Απογοητευτικός ήταν ο πρωταθλητής Sebastien Ogier (Ford Fiesta WRC) που τερμάτισε τέταρτος. Ο Γάλλος που έχει το ελαφρυντικό ότι ξεκινούσε με το μειονέκτημα να καθαρίζει το δρόμο για τους υπόλοιπους, δεν ήταν σε κανένα σημείο του αγώνα ανταγωνιστικός, υπέπεσε σε αρκετά οδηγικά λάθη, με αποκορύφωμα το λάθος του συνοδηγού του που τους χρέωσε με 1 λεπτό προπορεία. Στην ουσία το λάθος αυτό δεν του κόστισε κάποια θέση στην κατάταξη, έδειξε όμως πως υπήρχε έλλειψη συγκέντρωσης από την πλευρά του. Ο ταχύτερος χρόνος που σημείωσε στην power stage μετρίασε κάπως την κακή του επίδοση στον αγώνα.

Οι Elfyn Evans (DMACK- Ford Fiesta WRC), Esapekka Lappi (Toyota Yaris WRC) και Kris Meeke (Citroen C3 WRC) συμπλήρωσαν την πρώτη 7αδα των WRCars, με το τριήμερο να είναι για ακόμα μια φορά καταστροφικό για την ομάδα της Citroen. Στην προσωρινή εγκατάλειψη του Meeke από σπασμένη ανάρτηση στο δεύτερο σκέλος, ήρθαν να προστεθούν οι αποχωρήσεις των Craig Breen, που βγήκε εκτός δρόμου καταστρέφοντας τη C3 του, και Stephane Lefebvre που τραυμάτισε την ανάρτηση του δικού του αγωνιστικού χτυπώντας σε κορμό δέντρου.

Αναμένοντας την απόφαση του Sebastien Ogier για τη συνέχιση ή μη της καριέρας του στην M-Sport, να ευχηθούμε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 2018 να είναι ακόμα πιο ενδιαφέρον και ακόμα πιο ανταγωνιστικό από αυτό του 2017!

Τελικά αποτελέσματα:

Από Harris