GRally

Ειδήσεις από αγώνες ράλλυ της Ελλάδας και του εξωτερικού.

Νέα του WRC

WRC 2018- 01. Rallye Monte Carlo- leg 3- To Ράλλυ Μόντε Κάρλο θέλει τον Γάλλο του!

Συνεχίζοντας την παράδοση που θέλει Γάλλο νικητή στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο και τηρείται ευλαβικά τα τελευταία 8 χρόνια, ο Sebastien Ogier κατέκτησε την 6η του νίκη στο πριγκιπάτο και την 41η του σε αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ! Ο Γάλλος πολυπρωταθλητής πήρε τα ηνία του αγώνα από την πρώτη κιόλας ειδική διαδρομή και τα κράτησε μέχρι τον τερματισμό οδηγώντας μυαλωμένα στο πιο ιδιαίτερο ράλλυ του WRC. Σε ένα ράλλυ που οι συνθήκες του οδοστρώματος αλλάζουν ραγδαία ανά πάσα στιγμή και η επιλογή των ελαστικών απαιτεί ομαδική δουλειά και τύχη! Την τύχη την οποία είχε με το μέρος του ο Ogier αφού τα οδηγικά λάθη , τα οποία δεν απέφυγε, του κόστισαν ελάχιστα σε χρόνο, καταφέρνοντας να διατηρεί πάντοτε το πάνω χέρι στην υπόθεση νίκη.

Υποδειγματική ήταν και η οδήγηση του Ott Tanak στον εναρκτήριο αγώνα του θεσμού. Ο Εσθονός στον πρώτο του αγώνα με το Toyota Yaris έκανε ότι ακριβώς έπρεπε για να επιστρέψει το νέο του όπλο στο δεύτερο σκαλί του βάθρου έξω από το καζίνο του Μονακό. Πίεσε όπου χρειαζόταν, κερδίζοντας μάλιστα ειδικές, ενώ απέφυγε τα ρίσκα όταν οι συνθήκες γινόταν “tricky”, αποφεύγοντας τη διαδικασία να κοιτάξει στα μάτια τον master του αγώνα ακόμα κι όταν έφτανε κοντά. Η τακτική του απέδωσε, με το αποτέλεσμα να είναι καλύτερο από το αναμενόμενο και πλέον πάει στη Σουηδία ως ένας από τους πλέον υπολογίσιμους αντιπάλους του Ogier στην υπόθεση τίτλος.

Το βάθρο συμπλήρωσε ακόμα ένας οδηγός της ομάδας του Tommi Makinen, o Jari-Matti Latvala που παρότι δηλώνει ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα και την απόδοση του, αισθάνεται το status του σαν νούμερο 1 οδηγός της Toyota να κλονίζεται με το καλημέρα. Ο Φινλανδός δεν κατάφερε σε κανένα  σημείο του αγώνα να είναι ανταγωνιστικός ως προς τον νέο του team-mate, οι σχέσεις του με το αφεντικό της ομάδας δεν είναι οι καλύτερες δυνατές και θα πρέπει να προσπαθήσει πολύ ώστε να αντιστρέψει το εις βάρος του κλίμα, αρχής γενομένης από τον αγώνα της Σουηδίας.

Ανέλπιστα καλό αποτέλεσμα κατάφερε στο Μόντε Κάρλο ο Kris Meeke με τη Citroen C3 WRC! Η τέταρτη θέση της γενικής δεν αντικατοπτρίζει την απόδοση του κατά τη διάρκεια του τετραημέρου αφού οι χρόνοι του ήταν απογοητευτικοί. Εξαίρεση αποτελεί η επίδοση του στην power stage που του έδωσε εκτός από το maximum των βαθμών στη βαθμολογούμενη ειδική, την τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης την οποία διεκδίκησαν μέχρι τέλους αρκετοί οδηγοί!

Πίσω από τον Βρετανό ολοκλήρωσε ο Thierry Neuville (Hyundai i20 WRC) καταφέρνοντας ότι καλύτερο μπορούσε μετά την έξοδο του στο ξεκίνημα του αγώνα που τον έθεσε εκτός μάχης για τη νίκη. Ο Βέλγος κέρδισε στο νήμα τον Elfyn Evans (Ford Fiesta WRC) που επίσης τέθηκε από νωρίς εκτός διεκδίκησης του βάθρου από κλατάρισμα. Αμφότεροι κέρδισαν ειδικές διαδρομές και έδειξαν με τις επιδόσεις τους ότι θα μπορούσαν να ανεβούν στο βάθρο.

Με ανάμικτα συναισθήματα ολοκλήρωσε τον αγώνα ο Esapekka Lappi (Toyota Yaris WRC) στην έβδομη θέση της γενικής κατάταξης. Ο νεαρός Φινλανδός ήταν ανταγωνιστικός κατά τη διάρκεια του αγώνα, όμως δύο λάθη, το ένα στο δεύτερο σκέλος και το άλλο στην power stage του στέρησαν την τέταρτη θέση. Λάθη τα οποία ευτυχώς για την Toyota δεν κόστισαν σε βαθμούς για το πρωτάθλημα κατασκευαστών, παρά μόνο σε ψυχολογικό επίπεδο για τον άπειρο Lappi.

Οι Bryan Bouffier (Ford Fiesta WRC) και Craig Breen (Citroen C3 WRC) τερμάτισαν στην όγδοη και ένατη θέση αντίστοιχα χωρίς να εντυπωσιάσουν, με τον Andreas Mikkelsen (Hyundai i20 WRC) να φτάνει στον τερματισμό εκτός δεκάδας, παίρνοντας όμως τους πρώτους του φετινούς βαθμούς από την τρίτη θέση στην power stage.

Εύκολη ήταν η επικράτηση του Jan Kopecky (Skoda Fabia R5) στο WRC2, με τον 17χρονο Kalle Rovanpera να οδηγεί το Skoda Fabia R5 στην 11η θέση της γενικής και στη δεύτερη της κατηγορίας R5 μπροστά από πολλούς εμπειρότερους συνδυασμούς!

Εξαιρετικό ήταν το αποτέλεσμα του ελληνικού πληρώματος των Νικόλα Παυλίδη- Allan Harryman (Peugeot 208 R2) στην 27η θέση της γενικής και στην 7η θέση της κατηγορίας RC4! Αυτός ήταν ο δεύτερος τερματισμός του τρεις φορές Κυπελλούχου Βορείου Ελλάδος σε έναν από τους δυσκολότερους αγώνες του WRC και του αξίζουν πολλά συγχαρητήρια!

Η χρονιά ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο, με αρκετούς οδηγούς να δείχνουν έτοιμοι για νίκες και γιατί όχι και για τον τίτλο! Η συνέχεια στη Σουηδία όπου ο ανταγωνισμός προβλέπεται ακόμα πιο σκληρός!

Κείμενο: Κλαμούρης Χάρης

Φωτογραφίες: Rallypixels

Τελικά Αποτελέσματα: