Κάτω από ιδανικές συνθήκες διεξάγεται το τριήμερο της Αποκριάς ο δεύτερος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, το Ράλλυ Σουηδίας. Το ερώτημα που βασανίζει κάθε χρόνο τέτοιες ημέρες οργανωτές, πληρώματα, ομάδες και θεατές, αν δηλαδή θα υπάρχει χιόνι κι αν οι θερμοκρασίες θα είναι χαμηλές ώστε να επιτρέπουν την απρόσκοπτη διεξαγωγή του αγώνα, δεν τέθηκε φέτος, αφού το χιόνι είναι πολύ και οι θερμοκρασίες οι κατάλληλες για τον μοναδικό 100% χιονισμένο αγώνα του WRC!
Η χρονιά ξεκίνησε ιδανικά, με έντονο ανταγωνισμό στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο και όλα δείχνουν ότι στη Σουηδία οι μάχες θα είναι ακόμα πιο έντονες! Οι μνηστήρες για την επικράτηση είναι πολλοί και ο νικητής είναι δύσκολο να προβλεφθεί. Ο περσινός νικητής Jari-Matti Latvala θέλει να κάνει 5 τις νίκες του στη Σουηδία, με το Toyota Yaris να έχει αποδείξει το 2017 ότι βολεύεται ιδιαίτερα στις ειδικές της Σκανδιναβίας. Ο ομόσταβλος του Ott Tanak έδειξε στο πριγκιπάτο ότι δεν έχει κανένα πρόβλημα προσαρμογής στο bucket του νέου του όπλου και είναι ικανός για μεγάλα πράγματα φέτος. Κανείς δεν μπορεί να ξεγράψει τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή Sebastien Ogier, που αν και θα καθαρίζει με το Ford Fiesta WRC στο πρώτο σκέλος το φρέσκο χιόνι από τις ειδικές, έχει τις ικανότητες να φτάσει ως την κορυφή, κάτι που έχει αποδείξει στο παρελθόν. Αντίστοιχα, υποψήφιος για το πρώτο σκαλί του βάθρου είναι και ο μεγάλος του αντίπαλος, Thierry Neuville (Hyundai i20 WRC), που έδειξε το 2017 ότι μπορεί να είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικός στα χιόνια. Από εκεί και πέρα, ψηλά περιμένουμε τον Andreas Mikkelsen που επιστρέφει το 2018 σε full πρόγραμμα με τη Hyundai, ενώ δεν αποκλείουμε την έκπληξη από τους «νέους» Esapekka Lappi (Toyota Yaris WRC) και Teemu Suninen (Ford Fiesta WRC).
Μακάρι να μας διαψεύσουν, αλλά δεν περιμένουμε μεγάλα πράματα από την ομάδα της Citroen, που κατεβαίνει στις ειδικές της Σουηδίας και της Νορβηγίας με τρία αυτοκίνητα και οδηγούς τους Kris Meeke, Craig Breen και Mads Ostberg, ένα από τα τελευταία του χαρτιά για καθιέρωση στο WRC παίζει ο Hayden Paddon (Hyundai i20 WRC) που θα οδηγήσει flat out, με τον Elfyn Evans (Ford Fiesta WRC) να αποτελεί το outsider των «εργοστασιακών» και να είναι ευχαριστημένος με μια θέση στην πρώτη εξάδα.
Δεκαεννιά είναι οι ειδικές διαδρομές του αγώνα, με τον αγώνα να ξεκινά παραδοσιακά το απόγευμα της Πέμπτης με την υπερειδική στο Karlstad. Την Παρασκευή, την πρώτη ουσιαστικά γεμάτη ημέρα του ράλλυ, τα πληρώματα αγωνίζονται σε 7 διαδρομές στα δυτικά του Torsby μπαίνοντας μάλιστα στο έδαφος της Νορβηγίας, το Σάββατο διεξάγονται ακόμα 6 ειδικές μεταξύ των οποίων η Vargasen με το περίφημο άλμα Colin Crest να δεσπόζει, ενώ ο αγώνας ολοκληρώνεται την Κυριακή με ακόμα 3 διαδρομές, εκ των οποίων η τελευταία στο Torsby να αποτελεί την power stage!
Το φετινό Ράλλυ Σουηδίας, με τα ψηλά snowbanks στις παρυφές του δρόμου να αλλάζουν το σκηνικό σε σχέση με τα τελευταία χρόνια, αναμένεται εξαιρετικά ενδιαφέρον!
Κείμενο: Κλαμούρης Χάρης