Αυτό ήταν το motto του Ράλλυ Φινλανδίας, του καλύτερου αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ που διεξήχθη σε μια γεμάτη από θεατές, γεμάτη από τουρίστες περιοχή της Jyvaskyla. Οι χιλιάδες φίλοι των ράλλυ από όλο τον κόσμο απόλαυσαν θέαμα υψηλού επιπέδου από μια οργάνωση που είχε και έχει ως πρώτη προτεραιότητα τον θεατή.
Ναι, υπήρχε «τσουχτερό» εισιτήριο στις ειδικές διαδρομές για τα ελληνικά δεδομένα, όμως οι παροχές που προσφερόταν, το ασύγκριτο θέαμα και ο σχεδιασμός αποζημίωναν με το παραπάνω τον φίλο του motorsport. Άνθρωποι της οργάνωσης παντού, γνώστες του σπορ, έτοιμοι να σε βοηθήσουν κάθε στιγμή να μετακινηθείς εντός και εκτός ειδικών με ασφάλεια, να σε κατατοπίσουν για το που να πας και τι να δεις και όχι να σε απαγορέψουν να το κάνεις. Κορδέλες να οριοθετούν τα ειδικά διαμορφωμένα μονοπάτια για τη μετακίνηση των θεατών παράλληλα με τη διαδρομή, και όχι κατάχρηση τους στα όρια του δρόμου, σε έναν αγώνα που οι ιθύνοντες ξέρουν ποιος είναι ο πελάτης και πως θα τον προσελκύσουν. Με δύο κουβέντες, όλη η ατμόσφαιρα μύριζε ράλλυ!
Στο αγωνιστικό κομμάτι, συναγωνισμός για τη νίκη, δυστυχώς, δεν υπήρχε. Ο Ott Tanak με το Toyota Yaris WRC σε δικό του ρυθμό, βρήκε αντίσταση μόνο στο πρώτο σκέλος από τον θεαματικότατο Mads Ostberg που έδειξε με την εμφάνιση του ότι το Citroen C3 WRC είναι κάτι παραπάνω από ανταγωνιστικό. Ο Εσθονός δημιούργησε διαφορά στο δεύτερο σκέλος και ταξίδεψε με ασφάλεια μέχρι τον τερματισμό, επικρατώντας και στην power stage, μπαίνοντας ξανά στο παιχνίδι του τίτλου.
Ο οδηγός της Citroen από την άλλη, κατάφερε να κρατήσει πίσω του στον τερματισμό τον σοβαρό Jari-Matti Latvala (Toyota Yaris WRC) που πίεσε ασφυκτικά. Αυτή ήταν η καλύτερη εμφάνιση του Ostberg στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, τουλάχιστον τα τελευταία χρόνια κάτι που παραδέχτηκε ο μεγάλος του αντίπαλος στον αγώνα, ο οποίος παρά το βάθρο που κατέκτησε, δεν έπεισε ότι μπορεί πλέον να διεκδικεί νίκες και τίτλο.
Στην τέταρτη θέση της κατάταξης ολοκλήρωσε ο Hayden Paddon (Hyundai i20 WRC) που ήταν σταθερός κατά τη διάρκεια του τριημέρου και εκμεταλλεύτηκε την έξοδο από το δρόμο του Esapekka Lappi (Toyota Yaris WRC) στην πρώτη ειδική του τελευταίου σκέλους.
Ανανέωσε τις ελπίδες του για τον τίτλο ο Γάλλος πολυπρωταθλητής Sebastien Ogier (Ford Fiesta WRC) που τερμάτισε πέμπτος, όταν στην ουσία του παραχώρησαν τις θέσεις τους οι συνάδελφοι του στην ομάδα της Ford Teemu Suninen και Elfyn Evans που ακολούθησαν. Η διαφορά του από τον πρωτοπόρο Thierry Neuville (Hyundai i20 WRC) μειώθηκε στους 20 βαθμούς με τη συνέχεια να προβλέπεται συγκλονιστική.
Αυτός ήταν ένας άσχημος αγώνας για τον Βέλγο επίδοξο πρωταθλητή που δεν κατάφερε ποτέ να μπει στο ρυθμό των πρώτων, αναγκασμένος να «ανοίγει δρόμο» σχεδόν σε όλο το ράλλυ. Ο Neuville τερμάτισε τελικά στην ένατη θέση της κατάταξης, πίσω από τον Craig Breen (Citroen C3 WRC) που αντιμετώπισε πολλά προβλήματα και μπροστά από τον Andreas Mikkelsen (Hyundai i20 WRC) που συμπλήρωσε την βαθμολογούμενη 10αδα, απογοητεύοντας για ακόμη μια φορά.
Στο WRC2 νικητής αναδείχτηκε ο τοπικός Eerik Pietarinen (Skoda Fabia R5) που είδε τον πιο γρήγορο οδηγό της κατηγορίας Kalle Rovanpera (Skoda Fabia R5) να περιορίζεται στην τέταρτη θέση, χάνοντας την άνετη πρωτοπορία από πρόβλημα στην ανάρτηση.
Η συνέχεια στα διαφορετικά είδη ασφάλτου της Γερμανίας στα τέλη του Αυγούστου με το ενδιαφέρον για τον τίτλο να εκτοξεύεται στα ύψη.
Τελικά αποτελέσματα: