Λένε πως πάντα ο δολοφόνος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος… Δολοφόνος ο Loeb; Σίγουρα όχι. Δολοφονικό βλέμμα όμως ναι, όσον αφορά την αποφασιστικότητα και την προσήλωση στο στόχο. Ο 9 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ράλλυ Sebastien Loeb επέστρεψε στα 44 του χρόνια στην αγαπημένη του Καταλωνία και «σκότωσε» τους ανταγωνιστές του ανεβαίνοντας για 9η φορά στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου στις τελευταίες 9 φορές που συμμετείχε εκεί! Το πλέον εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι η τελευταία φορά που συμμετείχε στον ισπανικό γύρο του WRC ήταν το μακρινό 2012! Απίστευτο επίτευγμα για τον «κοντό» που συμμετέχοντας απλά “just for fun” κατάφερε αυτό που για πολλούς από εμάς φάνταζε ακατόρθωτο!
Σύμφωνοι, ο «μεγάλος» Sebastien είχε το πλεονέκτημα να βρίσκει καθαρό το δρόμο την πρώτη χωμάτινη ημέρα, σύμφωνοι, οι διεκδικητές του πρωταθλήματος δεν τον «έβλεπαν» στα αποτελέσματα, αφού η μάχη του τίτλου είναι πιο σημαντική από τη μάχη ενός αγώνα, σύμφωνοι ότι πήρε τεράστιο ρίσκο την τελευταία ημέρα με την επιλογή των ελαστικών του στο πρωινό loop, ρίσκο που δεν ήταν εύκολο να πάρουν όσοι διεκδικούσαν τους βαθμούς. Όλα αυτά όμως δεν μειώνουν σε τίποτα την τεράστια 79η του νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, αφού και ο ίδιος είχε «θέματα» που του περιόρισαν αυτά τα πλεονεκτήματα και του κόστισαν αρκετά δευτερόλεπτα, όπως το λάθος του στην υπερειδική αλλά και στην προτελευταία ειδική του αγώνα.
Είναι γεγονός ότι το φετινό Ράλλυ Καταλωνίας δεν ήταν ένας αγώνας απόλυτης ταχύτητας, αλλά ένας αγώνας στρατηγικής. Οι καιρικές συνθήκες άλλαζαν στις ειδικές από λεπτό σε λεπτό, με τη βροχή και τη λάσπη να κάνουν την επιλογή ελαστικών πολύ κρίσιμη. Ο Loeb, μην έχοντας να χάσει τίποτα σε σύγκριση με τους αντιπάλους του πήρε το ρίσκο την τελευταία ημέρα, φορώντας στην Citroen C3 WRC τα ιδανικά ελαστικά για τις συνθήκες σε αντίθεση με όλους του τους ανταγωνιστές, κάτι που απέδωσε και του χάρισε σε μεγάλο βαθμό τη νίκη!
Επειδή μεγάλη συζήτηση γίνεται για το μέλλον του Loeb, εμμένουμε στην άποψη μας ότι δεν τίθεται θέμα επιστροφής του 9ακις με πλήρες πρόγραμμα στο θεσμό, αφού ο Γάλλος είναι αρκετά οξυδερκής για να πάρει μια τέτοια απόφαση στα 45 του χρόνια, γνωρίζοντας ότι ο χρόνος είναι αμείλικτος εχθρός σε ένα τέτοιο εγχείρημα.
Επιστρέφοντας στην Καταλωνία και στους ανταγωνιστές του μεγάλου νικητή, ο Jari-Matti Latvala (Toyota Yaris WRC) που μπήκε στην τελευταία ημέρα επικεφαλής του ράλλυ, θυμήθηκε πάλι τις αυτοκαταστροφικές του τάσεις, υπερβάλλοντας και πληγώνοντας ένα ελαστικό του αγωνιστικού του, κάτι που εν τέλει τον έριξε στην 8η θέση.
Ο Sebastien Ogier (Ford Fiesta WRC) από την άλλη, που έβλεπε περισσότερο πίσω του τις επιδόσεις του μεγάλου του αντιπάλου στη διεκδίκηση του τίτλου Thierry Neuville (Hyundai i20 WRC), παρά μπροστά του, πήρε από τον αγώνα αυτό που ήθελε, αφού η δεύτερη θέση στην οποία τερμάτισε τον ξαναέφερε στην κορυφή της βαθμολογίας του πρωταθλήματος, με διαφορά τριών βαθμών από τον Βέλγο.
Την δουλειά του έκανε πολύ καλά και ο Elfyn Evans (Ford Fiesta WRC) που ακολούθησε τον team-mate του, και έκοψε βαθμούς από τον Neuville προσπερνώντας τον στην τελευταία ειδική!
Ο οδηγός της Hyundai που είχε κλατάρισμα στην power stage από πέτρα που βγήκε στην αγωνιστική γραμμή από το αυτοκίνητο του Evans και τερμάτισε τέταρτος, δεν ξέρει αν πρέπει να στενοχωριέται ή να χαίρεται από αυτή την εξέλιξη αφού έχασε μεν τον πρώτο λόγο στην υπόθεση τίτλος, θα αντιμετωπίζει όμως θεωρητικά πολύ καλύτερες συνθήκες οδοστρώματος στον τελευταίο γύρο του θεσμού στην Αυστραλία, όπου το καθάρισμα του δρόμου από τον επικεφαλής Ogier παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Το σίγουρο είναι πως τόσο ο Neuville, όσο και ο Ogier, δεν «έπαιξαν» στην power stage της Καταλωνίας παιχνίδια στρατηγικής, αλλά τα έδωσαν όλα για τον καλύτερο χρόνο, κάτι που τους τιμάει και τους δύο!
Στη μονομαχία του τίτλου παρέμεινε και ο τρίτος της παρέας Ott Tanak (Toyota Yaris WRC) που διατηρεί μαθηματικές ελπίδες, παρά το γεγονός ότι το κλατάρισμα τη δεύτερη ημέρα του αγώνα τον περιόρισε στην 6η θέση της γενικής. Ο Εσθονός ήταν για ακόμα έναν αγώνα ο ταχύτερος οδηγός και επικράτησε στην power stage, μένοντας «ζωντανός» πριν την τελευταία στροφή του WRC.
Πολύ καλό ράλλυ έκανε και ο Dani Sordo (Hyundai i20 WRC) μέσα στην πατρίδα του, όντας σε όλη τη διάρκεια του αγώνα στη μάχη του βάθρου, ολοκληρώνοντας τελικά στην 5η θέση, ενώ οι υπόλοιποι της 10αδας ήταν ο Esapekka Lappi (Toyota Yaris WRC) έβδομος, ο Craig Breen (Citroen C3 WRC) ένατος και ο Andreas Mikkelsen (Hyundai i20 WRC) δέκατος.
Πρώτος στην κατηγορία WRC2 ολοκλήρωσε για δεύτερο σερί αγώνα ο 18χρονος Kalle Rovanpera (Skoda Fabia R5) απέναντι στον νέο πρωταθλητή της κατηγορίας Jan Kopecky με ίδιο αυτοκίνητο και τον «πολύ» Petter Solberg (VW Polo R5) που ακολούθησαν στην κατάταξη! Το μέλλον του νέου “big thing” στο χώρο του WRC προβλέπεται λαμπρό!
Όλα τα βλέμματα στραμμένα πλέον στην τελευταία μονομαχία της χρονιάς στην Αυστραλία τον Νοέμβριο, την εξέλιξη της οποίας αναμένουμε με κομμένη την ανάσα.
Κείμενο: Χάρης Κλαμούρης
Τελικά Αποτελέσματα: