Χορός αστέρων στο φετινό Ράλλυ Σουηδίας, δεύτερο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ του 2019. Ούτε λίγο, ούτε πολύ τρεις πρώην παγκόσμιοι πρωταθλητές, ή αν θέλετε οι κάτοχοι του τίτλου στις 17 από τις τελευταίες 19 χρονιές, αλλά και πέντε πρώην νικητές του αγώνα θα βρεθούν στη γραμμή της εκκίνησης στο τιμόνι κάποιου από τα σύγχρονα WRCars! Οι πρωταθλητές Sebastien Ogier, Sebastien Loeb και Marcus Gronholm που μετράνε όλοι νίκες στις χιονισμένες σουηδικές επιφάνειες, όπως και οι Jari-Matti Latvala και Thierry Neuville, θα διεκδικήσουν, άλλος με λιγότερες και άλλος με περισσότερες πιθανότητες ακόμα μια νίκη στο μοναδικό ράλλυ του WRC που διεξάγεται στο χιόνι.
Το ισχυρό φαβορί βέβαια για τη νίκη, τουλάχιστον στα χαρτιά, δεν είναι κανένας από τους παραπάνω πέντε. Ο Ott Tanak με Toyota Yaris WRC φαντάζει πιο έτοιμος από ποτέ για την παρθενική του νίκη στη Σουηδία. Οι Sebastien Ogier (Citroen C3 WRC), Thierry Neuville (Hyundai i20 WRC) και Jari-Matti Latvala (Toyota Yaris WRC) θα αναμετρηθούν με τον Εσθονό για το ψηλότερο σκαλί του βάθρου, με τους δύο πρώτους να «γλιτώνουν» το μειονέκτημα του καθαρίσματος του χιονιού από το δρόμο, αφού δεν έχει χιονίσει τις τελευταίες ημέρες στην περιοχή και, ως φαίνεται, δεν θα χιονίσει και τις ημέρες του αγώνα. Αυτή η έλλειψη χιονιού, αλλά και οι υψηλές θερμοκρασίες που επικράτησαν τις τελευταίες ημέρες στις ειδικές διαδρομές, έθεσαν σε κίνδυνο την διεξαγωγή κάποιων από αυτές. Ευτυχώς, κατά τις αναγνωρίσεις ο υδράργυρος έπεσε αρκετά κάτω από το μηδέν δημιουργώντας ασφαλές, για την τέλεση του αγώνα, στρώμα πάγου στους δρόμους.
Όσον αφορά τους υπόλοιπους του συναγωνισμού, οι «πρώην» Sebastien Loeb (Hyundai i20 WRC) και Marcus Gronholm (Toyota Yaris WRC) συμμετέχουν, ο μεν πρώτος για να προσφέρει βαθμούς στην ομάδα του και ο δε δεύτερος για να το διασκεδάσει στα 51 του χρόνια και δεν αναμένεται να πρωταγωνιστήσουν. Την έκπληξη θα κυνηγήσουν οι «βόρειοι» Esapekka Lappi (Citroen C3 WRC) και Teemu Suninen (Ford Fiesta WRC), ενώ επιτυχία θα αποτελεί για τους Kris Meeke (Toyota Yaris WRC) και Andreas Mikkelsen (Hyundai i20 WRC) μια θέση στο βάθρο. Ο τοπικός Pontus Tidemand (Ford Fiesta WRC) έδειξε στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο ότι θέλει χρόνο για να προσαρμοστεί στο νέο του «παιχνίδι» και τέλος ο Elfyn Evans με ίδιο αυτοκίνητο δεν πείθει ότι μπορεί να ξεχωρίσει.
Ο σχεδιασμός του αγώνα είναι παρόμοιος τα δύο τελευταία χρόνια, με δεκαεννιά ειδικές διαδρομές, και εκκίνηση το απόγευμα της Πέμπτης με την υπερειδική στο Karlstad. Την Παρασκευή, την πρώτη ουσιαστικά ημέρα του ράλλυ, τα πληρώματα αναμετρώνται σε 7 διαδρομές στα δυτικά του Torsby, μπαίνοντας μάλιστα στο έδαφος της Νορβηγίας, το Σάββατο διεξάγονται ακόμα 6 ειδικές μεταξύ των οποίων η Vargasen με την πιο δημοφιλή αρένα Colin Crest να τραβάει τα βλέμματα, ενώ ο αγώνας ολοκληρώνεται την Κυριακή με ακόμα 3 διαδρομές, εκ των οποίων η τελευταία στο Torsby να αποτελεί την power stage!
Ποιος θα κερδίσει φέτος; Πόσο ψηλά μπορούν να φτάσουν οι «παλιές καραβάνες». Πόσο θα επηρεάσει το συναγωνισμό η κατάσταση του οδοστρώματος; Όλα αυτά τα ερωτήματα θα απαντηθούν την Κυριακή το απόγευμα και αναμένουμε υπομονετικά τις εξελίξεις!