Σε “Toyota day” εξελίχθηκε το πρώτο σκέλος του Ράλλυ Πορτογαλίας, 7ου γύρου του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Οι οδηγοί της ομάδας του Tommi Makinen βρέθηκαν στις τρεις πρώτες θέσεις της κατάταξης, με «σημαιοφόρο» τον Ott Tanak ο οποίος επικράτησε σε δύο από τις επτά ειδικές της ημέρας.
Ήταν μια σκληρή δοκιμασία με υψηλές θερμοκρασίες, πέτρες και πολλή σκόνη που έκανε τη ζωή δύσκολη για τους πρωταγωνιστές του θεσμού και δεν έλειψαν τα πρώτα «θύματα»!
Ανάμεσα τους, τα δύο από τα τρία Hyundai i20 WRC τα οποία τέθηκαν εκτός μάχης στην τρίτη κιόλας ειδική διαδρομή από παρόμοιο μηχανικό πρόβλημα χαμηλής πίεσης καυσίμου, με σημαντικές επιπτώσεις για το προβάδισμα της ομάδας στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Έχουν κάθε λόγο να αισθάνονται απογοητευμένοι ο Dani Sordo, που προηγήθηκε μάλιστα στις πρώτες ειδικές του αγώνα εκμεταλλευόμενος και την ιδανική σειρά εκκίνησης, αλλά και ο Sebastien Loeb που είδε τις ελπίδες του για επανάληψη αποτελέσματος αναλόγου του Ράλλυ Χιλής να εξανεμίζονται.
Με τον Ott Tanak στην πρωτοπορία, παρά το γεγονός ότι δεν συνάντησε τις καλύτερες συνθήκες οδοστρώματος, και την «κάλυψη» από τους team-mates του Jari-Matti Latvala και Kris Meeke στα 17 και 23 δευτερόλεπτα από την κορυφή, φαίνεται πως μόνο κάποιο μηχανικό πρόβλημα μπορεί να ανακόψει την πορεία του ταχύτερου, αυτή τη στιγμή, οδηγού του πρωταθλήματος προς ακόμα μία νίκη.
Οι έτεροι διεκδικητές του πρωταθλήματος Thierry Neuville (Hyundai i20 WRC) και Sebastien Ogier (Citroen C3 WRC) που ακολουθούν στην τέταρτη και πέμπτη θέση, προφανώς και θα κάνουν ότι περνάει από το χέρι τους για να βρεθούν σε θέση βάθρου πιέζοντας τα Toyota, αν και ξέρουν ότι το ψηλότερο σκαλί απέχει αρκετά.
Πιο πίσω, τα Ford Fiesta WRC των Teemu Suninen και Gus Greensmith συμπληρώνουν την πρώτη 7αδα, με τον νεαρό Φινλανδό να σημειώνει εντυπωσιακούς χρόνους, χάνοντας όμως πολύτιμο έδαφος με πρόβλημα στα φρένα στο τέλος του σκέλους, και τον Βρετανό να αφήνει απόλυτα ικανοποιημένους τους ανθρώπους της M-Sport στην πρώτη του εμφάνιση με αυτοκίνητο κορυφαίων προδιαγραφών! Ανταγωνιστικό ήταν και το τρίτο Fiesta, με τον Elfyn Evans στο τιμόνι, μέχρι τα μέσα της ημέρας όπου αντιμετώπισε προβλήματα με τα ηλεκτρικά και υποχώρησε εκτός δεκάδας.
Στην όγδοη θέση ολοκλήρωσε την πρώτη ημέρα ο Esapekka Lappi (Citroen C3 WRC) που έχασε χρόνο από κλατάρισμα και θα προσπαθήσει να κερδίσει θέσεις στη συνέχεια.
Το δεύτερο σκέλος του Ράλλυ Πορτογαλίας προβλέπεται εξουθενωτικό για ανθρώπους και μηχανές. Οι 6 ειδικές διαδρομές που το αποτελούν, μήκους 160 αγωνιστικών χιλιομέτρων θα δοκιμάσουν την αξιοπιστία των WRCars, στο μεγαλύτερο χωμάτινο σκέλος, μέχρι στιγμής, του πρωταθλήματος!
Κείμενο: Χάρης Κλαμούρης
Photos: Rallypixels
Αποτελέσματα 1ου σκέλους: