Σε αγώνα τεράστιας δυσκολίας για τα σύγχρονα αγωνιστικά αυτοκίνητα και τα ελαστικά τους εξελίσσεται το Ράλλυ Τουρκίας. Τα εξαιρετικά σκληρά κομμάτια των ειδικών διαδρομών της πρώτης ημέρας με τις μεγάλες πέτρες διάσπαρτες σε όλη την επιφάνεια του δρόμου, σε συνδυασμό με τις υψηλές θερμοκρασίες αλλά και τη βροχή που έκανε την εμφάνιση της στην πέμπτη ειδική ταλαιπώρησαν πληρώματα και «μηχανές» και κατατάσσουν τον αγώνα περισσότερο σε αυτούς της «αντοχής», παρά σε αυτούς της «ταχύτητας».
Σε ένα τέτοιο ράλλυ είναι αδύνατον να οδηγήσεις flat out αφού κανένα αυτοκίνητο δεν πρόκειται να αντέξει, οπότε απαιτείται στρατηγική, αποφυγή των δυσάρεστων συναντήσεων με βράχους και σωστή διαχείριση των ελαστικών.
Αποτελεσματικότερος όλων σε αυτές τις συνθήκες αποδείχθηκε ο Esapekka Lappi (Citroen C3 WRC) που οδήγησε ταχύτερα από όλους αποφεύγοντας τις «παγίδες» και τα κλαταρίσματα. Ο Φινλανδός έφτασε στην ανασυγκρότηση 17,7 δευτερόλεπτα μπροστά από τον ομόσταβλο του στη Citroen Sebastien Ogier, σε μια από τις καλύτερες ημέρες της γαλλικής ομάδας στο φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ.
Και αν αυτή η διαφορά φαντάζει σημαντική για οποιονδήποτε άλλο αγώνα του WRC, στην Τουρκία τα πράγματα είναι διαφορετικά αφού τα κλαταρίσματα είναι πολύ συχνά. Ένα τέτοιο είχε ο εξάκις παγκόσμιος πρωταθλητής στη δεύτερη κιόλας ειδική του αγώνα, όμως ευτυχώς για αυτόν του κόστισε ελάχιστο χρόνο. Τους δύο οδηγούς της Citroen απειλεί ο Thierry Neuville που πρόβλεψε τη βροχή και «φορώντας» τα κατάλληλα ελαστικά επιτέθηκε στο δεύτερο πέρασμα από τη μεγαλύτερη και σκληρότερη ειδική του αγώνα. Ο Βέλγος οδηγός της Hyundai δεν ήταν ικανοποιημένος από το αυτοκίνητο του στο πρώτο loop, χάνοντας αρκετό χρόνο, όμως στη συνέχεια αντεπιτέθηκε κι έφτασε σε θέση μάχης για τη νίκη.
Αρκετά πίσω από τους τρεις πρώτους ακολουθεί ο πολύ καλός Teemu Suninen (Ford Fiesta WRC) μπροστά από τους οδηγούς της Hyundai Andreas Mikkelsen και Dani Sordo που προς το παρόν καταφέρνουν να κρατήσουν πίσω τους τα 3 Toyota Yaris WRC, στη μονομαχία του πρωταθλήματος κατασκευαστών.
Απογοητευτική ήταν η πρώτη ημέρα του Ράλλυ Τουρκίας για την ομάδα του Tommi Makinen. Και τα τρία Yaris αντιμετώπισαν προβλήματα κυρίως με κλαταρίσματα που τους περιόρισαν στην έβδομη, όγδοη και ένατη θέση της γενικής, με τον Kris Meeke να είναι μερικά δευτερόλεπτα μπροστά από τους Ott Tanak και Jari-Matti Latvala. O Tanak έδειξε έξω από τα νερά του, μη θέλοντας να ρισκάρει με πιθανή εγκατάλειψη το σημαντικό προβάδισμα που έχει στη βαθμολογία, ενώ οι Latvala και Meeke, παρά το ότι κέρδισαν ειδικές, δεν κατάφεραν να βρεθούν ψηλά στην κατάταξη.
Το δεύτερο σκέλος του Ράλλυ Τουρκίας αποτελείται από έξι ειδικές μήκους 110 χιλιομέτρων και αναμένεται το ίδιο απρόβλεπτο με το πρώτο!
Αποτελέσματα 1ου σκέλους:
Photos: Rallypixels