Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ του 2019 έφτασε στην προτελευταία στροφή του με το μικτό Ράλλυ Καταλωνίας να διεξάγεται το τριήμερο 25-27 Οκτωβρίου. Στον αγώνα της Ισπανίας είναι πολύ πιθανό να σφραγιστεί ο τίτλος των οδηγών, ενώ υπάρχουν λιγότερες πιθανότητες να «τελειώσει» και το πρωτάθλημα των κατασκευαστών.
Ο οδηγός της Toyota Ott Tanak κρατάει την τύχη στα χέρια του, αφού με νίκη κατακτά αυτόματα το πρωτάθλημα χωρίς να τον ενδιαφέρει το αποτέλεσμα των αντιπάλων του. Οι Sebastien Ogier (Citroen C3 WRC) και Thierry Neuville (Hyundai i20 WRC) από την πλευρά τους θέλουν μόνο νίκη για να παραμείνουν στο κυνήγι του τίτλου και να εξαντλήσουν τις πιθανότητες τους στον τελευταίο αγώνα στην Αυστραλία. Το λάθος δεν επιτρέπεται για κανέναν, σε μια φάση του πρωταθλήματος που, εκτός από ταχύτητα και αξιοπιστία, απαιτείται ψυχικό σθένος. Το άγχος θα παίξει τον ρόλο του, με τον Εσθονό να έχει το τεράστιο βαθμολογικό πλεονέκτημα, τον Γάλλο όμως 6ακις πρωταθλητή να υπερισχύει σε εμπειρία στην αντιμετώπιση αντίστοιχων καταστάσεων.
Οι Tanak και Neuville εκτός από την «πάρτη» τους, έχουν να σκεφτούν και τις ομάδες τους. Toyota και Hyundai συγκρούονται σφοδρά στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, με το φορτίο που αναλογεί στους κορυφαίους τους οδηγούς στη διεκδίκηση του τίτλου να είναι μεγάλο, κάτι που μπορεί να μεταφραστεί και σε έλλειψη υποστήριξης από τους team-mates τους, αν αυτό εξυπηρετεί τα συμφέροντα της ομάδας.
Αν η βροχή που έπεσε στην περιοχή βόρεια του Salou, της πόλης κέντρου του ράλλυ, τις ημέρες πριν τον αγώνα κρατήσει τις χωμάτινες ειδικές της Παρασκευής λασπωμένες, ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Tanak θα έχει ανέλπιστο πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού και δεν θα χρειαστεί να «καθαρίζει» το δρόμο. Σε αντίθετη περίπτωση, θα πρέπει να προσπαθήσει περισσότερο ώστε να ανταγωνιστεί τους Ogier και Neuville που ξεκινούν πίσω του. Τα σκέλη του Σαββάτου και της Κυριακής είναι ασφάλτινα και η επιλογή των ελαστικών θα είναι καθοριστική για την εξέλιξη του αγώνα.
Η μάχη του τίτλου και τα παιχνίδια τακτικής δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για εκπλήξεις στην Καταλωνία, με τους Meeke, Latvala, Sordo και Loeb να θέτουν στόχο τους βαθμούς για τις ομάδες τους στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, τον Lappi να θέλει να κρατήσει πίσω του τους αντιπάλους του Ogier, και τους Evans και Suninen να επιδιώκουν αποτέλεσμα που θα τους ανταμείψει με ένα καλύτερο συμβόλαιο στο WRC.
Χώμα λοιπόν την Παρασκευή, με την μικτή Terra Alta να αποτελεί τον πιο δύσκολο γρίφο για όλους, και καλής ποιότητας άσφαλτο Σάββατο και Κυριακή για να δούμε αν το απόγευμα της 27ης Οκτωβρίου θα έχουμε νέο πρωταθλητή!