Η παράδοση που θέλει Έλληνες οδηγούς να συμμετέχουν στον ιστορικότερο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, συνεχίζεται! Την εκπροσώπηση της πατρίδας μας στον εναρκτήριο αγώνα του WRC για το 2019 ανέλαβε ο Νίκος Παυλίδης, που με συνοδηγό τον Allan Harryman θα ριχτούν στη μάχη με Peugeot 208 R2 και τη στήριξη της RS200 Motor Oil.
Σε έναν αγώνα που θα διεξαχθεί φέτος για 87η φορά (!!!) και που για αρκετά χρόνια έπαιρνε εκκίνηση και από την Αθήνα, μεταξύ άλλων Ευρωπαϊκών πόλεων, αρκετοί συμπατριώτες μας έχουν δοκιμάσει την τύχη τους με στόχο τον τερματισμό στο πιο απρόβλεπτο Ράλλυ του κόσμου. Η ιστορία των Ελλήνων στο Μόντε Κάρλο ξεκινάει προπολεμικά, με πρώτη καταγεγραμμένη συμμετοχή αυτή του Α. Κονοπισόπουλου με Buick το 1936, ο οποίος δεν κατάφερε να τερματίσει. Ακολούθησαν κι άλλες παρουσίες Ελλήνων τα τρία επόμενα χρόνια, με τον αγώνα να παίρνει εκκίνηση και από την Αθήνα και τον πρώτο «ελληνικό» τερματισμό να καταγράφεται το 1939, αυτόν του Γ. Ζαφειρίου με Matford V8 στην 54η θέση!
Μεταπολεμικά, η πρωτεύουσα μας βρισκόταν ανάμεσα στις πόλεις εκκίνησης του αγώνα «θρύλου» για αρκετά χρόνια στις δεκαετίες 50-60-70, με σπουδαίους Έλληνες οδηγούς να δίνουν το «παρών». Οι Έλληνες πρωταθλητές Σταύρος Ζαλμάς, «Εϊπώρχ», Τζώννυ Πεσματζόγλου έχουν όλοι συμμετάσχει στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, ενώ οι Μηνάς Βουρδουμπάκης, Γιάννης Χρονίδης, Γιώργος Κρητικός, Νίκος Καπετανάκης, “Βόρειος” μετρούν αρκετές παρουσίες στο φημισμένο αυτό ράλλυ.
Ψηλότερα από όλους τους συμπατριώτες μας στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, έχουν τερματίσει οι Λάμπρος Αθανασούλας- Νίκος Ζακχαίος με Skoda Fabia R5 το 2016. Με το τσέχικο «όπλο» βαμμένο στα χρώματα της ελληνικής σημαίας, οι Έλληνες πρωταθλητές κατάφεραν να φτάσουν στο πριγκηπάτο στην 22η θέση της γενικής κατάταξης και στην 8η μεταξύ των πληρωμάτων της κατηγορίας WRC2.
Τεράστια ήταν και η επιτυχία των «Ιαβέρη Junior»- Κώστα Στεφανή στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο του 1999. Το πλήρωμα της FIAT Auto Hellas με το μικρό αλλά θαυματουργό Fiat Seicento Κοίταξε στα μάτια τον πολύ δυνατό ανταγωνισμό με αιχμή του δόρατος τον νεαρό τότε και μετέπειτα πρωταθλητή Ευρώπης και Ιταλίας Giandomenico Basso σημειώνοντας εκπληκτικούς χρόνους. Η 3η θέση μεταξύ των Seicento και η 26η θέση της γενικής στον τερματισμό ήταν η καλύτερη επιβράβευση της παρουσίας της ελληνικής FIAT στον αγώνα, που είχε ξαναεπιχειρήσει 3 φορές στο παρελθόν στις Γαλλικές Άλπεις (Κώστας Αργυρίου- Σταμάτης Λάσκος- 1996, Κώστας Αργυρίου- Τάσος Πετριτζής- 1997, Πάνος Χατζητσοπάνης- Κώστας Στεφανής- 1998, όλοι με Cinquecento) κερδίζοντας τις εντυπώσεις, χωρίς όμως αποτέλεσμα.
Τέσσερις φορές συμμετείχε στον αγώνα με την Ελληνική σημαία ο Ιορδάνης Σερδερίδης, βλέποντας το 2014 και το 2017 την καρώ σημαία του τερματισμού μπροστά από το καζίνο του Μονακό. Το 2014 κατετάγη στην 31η θέση της γενικής και στην 6η θέση της κατηγορίας WRC2 με Ford Fiesta R5, ενώ το 2017 ολοκλήρωσε 29ος και νικητής στο WRC Trophy με Citroen DS3 WRC.
Αξιοπρεπέστατη ήταν η παρουσία του Δημήτρη Αμαξόπουλου που με συνοδηγό τον Ιταλό Giacomo Ciucci και αυτοκίνητο Citroen DS3 R3T τερμάτισαν στην τιμητική 29η θέση της γενικής κατάταξης και στην 8η της κατηγορίας τους, ανάμεσα σε 110 συμμετέχοντες, στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο του 2011, σε έναν αγώνα που προσμετρούσε εκείνη τη χρονιά στο IRC.
Οι Έλληνες με τους περισσότερους τερματισμούς στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο είναι οι Δημήτρης Δριβάκος- Κατερίνα Μπαντέ. Μετά από μια ανεπιτυχή παρουσία το 2012, έφεραν το Honda Civic R3 στον τερματισμό στο πριγκηπάτο τόσο το 2013, όσο και τα 2016 και 2017 με την καλύτερη τους επίδοση στην 42η θέση της γενικής και στην 9η της κατηγορίας τους.
Αυτή θα είναι η τρίτη συμμετοχή του Νικόλα Παυλίδη στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, με τον πολύπειρο Allan Harryman πάντα στο πλευρό του και στόχο τον 3ο τερματισμό! Ο Κύπελλούχος Βορείου Ελλάδας θα προσπαθήσει για το καλύτερο στο τιμόνι ενός Peugeot 208 R2. Με ένα αντίστοιχο όπλο ολοκλήρωσε την προσπάθεια του 27ος το 2018 και 7ος ανάμεσα στα πολλά R2 που εκκίνησαν τον αγώνα, ενώ το 2015 ανέβηκε στη ράμπα του τερματισμού στην 62η θέση.
Ευχόμαστε το καλύτερο αποτέλεσμα στην Ελληνική ομάδα που συμμετέχει στο ράλλυ με την υποστήριξη του RS200 Motor Oil!
