Η εικόνα του WRC το 2020 θα είναι αρκετά διαφορετική από ότι έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια. Μπορεί η, λίγο πολύ αναμενόμενη, αποχώρηση της Citroen να προξένησε σοβαρό πλήγμα στο θεσμό, το ενδιαφέρον όμως και ο συναγωνισμός δεν φαίνεται να επηρεάζονται. Ίσα ίσα μάλιστα, οι μεταγραφές αεροδρομίου ανακατεύουν για τα καλά την τράπουλα και μένει να δούμε αν οι ισορροπίες στην κορυφή θα διαταραχθούν, αλλά και προς τα πού θα γείρει η πλάστιγγα.
Το ντόμινο των εξελίξεων πυροδότησε η, αιφνιδιαστική για τους περισσότερους, μετακίνηση του Πρωταθλητή Ott Tanak από την ομάδα της Toyota στην πρωταθλήτρια κατασκευαστών Hyundai! Ο Εσθονός είχε πάρει την απόφαση του πριν την κατάκτηση του τίτλου, λόγω της αναξιοπιστίας του Yaris και των ψυχρών του σχέσεων με το αφεντικό της Toyota, τον «πολύ» Tommi Makinen. Ο ισχυρός άνδρας της Hyundai Andrea Adamo που ανέλαβε πέρυσι διψασμένος για τίτλους, άρπαξε την ευκαιρία και έκανε δικό του τον πρωταθλητή, τοποθετώντας τον δίπλα στον Nο1 οδηγό της ομάδας του όλα αυτά τα χρόνια, Thierry Neuville. Άγνωστο πως θα εξελιχθεί αυτή η «συμβίωση» δύο οδηγών που δεν ξέρουν να χάνουν, με το τρίτο αυτοκίνητο της ομάδος να μοιράζονται ο έμπειρος Dani Sordo και ο «χορτάτος» από νίκες και τίτλους 9ακις Παγκόσμιος Πρωταθλητής Sebastien Loeb. Οι κορεάτες ως φαίνεται διατηρούν στις τάξεις τους τους Andreas Mikkelsen και Craig Breen με σκοπό να κατεβάσουν στο πρωτάθλημα και δεύτερη ομάδα σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς του WRC, χωρίς να αποκλείονται guest εμφανίσεις κι από άλλους οδηγούς.
Ο Makinen δεν κάθισε με σταυρωμένα χέρια λόγω της απώλειας του Tanak και με συνοπτικές διαδικασίες συμφώνησε με τον 6 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή Sebastien Ogier που έσπασε το συμβόλαιο του με την παραπαίουσα και εν τέλει αποχωρούσα ομάδα της Citroen. To ρόστερ μάλιστα της Toyota θα είναι κατά 100% ανανεωμένο αφού οι Ιάπωνες απέκτησαν τον Elfyn Evans από την M-Sport για το δεύτερο Yaris και τον φέρελπι Kalle Rovanpera από τη Skoda για το τρίτο. Εκτός ομάδας βρέθηκαν οι Kris Meeke και Jari-Matti Latvala που δεν έπεισαν με τις εμφανίσεις τους το 2019. Ο Φινλανδός θα προσπαθήσει να εξαντλήσει τις πιθανότητες του για να παραμείνει στο θεσμό εξασφαλίζοντας μπάτζετ για να οδηγήσει το Yaris WRC σε δύο τουλάχιστον αγώνες (Σουηδία, Φινλανδία), αναζητώντας επιπλέον υποστήριξη για όσο το δυνατόν περισσότερους. Ένα τέταρτο Toyota θα βρεθεί στις ειδικές διαδρομές 8 γύρων του πρωταθλήματος με τον εκλεκτό των αφεντικών της «μαμάς» εταιρείας Takamoto Katsuta στο τιμόνι.
Φτωχός συγγενής σε σχέση με τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες κολοσσούς, η M-Sport συμπληρώνει τις ομάδες του πρωταθλήματος διατηρώντας στις τάξεις της τον εξελίξιμο Teemu Suninen και επενδύοντας στο ταλέντο του Esapekka Lappi που έμεινε χωρίς bucket μετά την πρόωρη αποχώρηση της Citroen. Ένα τρίτο Ford Fiesta WRC θα οδηγήσει σε επιλεγμένους αγώνες ο Βρετανός Gus Greensmith με τις πόρτες της ομάδας ανοικτές σε όποιον άλλο νεαρό διαθέτει «χοντρό πορτοφόλι».
Λιγότερες από είκοσι ημέρες απομένουν για την έναρξη της σεζόν, με το Ράλλυ Μόντε Κάρλο να ανοίγει παραδοσιακά την αυλαία του θεαματικότερου μηχανοκίνητου σπορ στον κόσμο. Θα είμαστε εκεί!