Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις είναι προ των πυλών. Η μεγαλύτερη γιορτή του μηχανοκίνητου αθλητισμού της χώρας μας που επέστρεψε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ μετά από 8 χρόνια. Κι αν πάντα η πρώτη ερώτηση στα βουνά τις ημέρες του αγώνα είναι «ποιος κερδίζει;» η αμέσως επόμενη είναι «ποιος είναι πρώτος Έλληνας;».
Ακόμα κι αν οι «δικοί μας» βρίσκονται εκτός 10αδας, ακόμα κι αν ο εξοπλισμός και ο ρυθμός διαφέρουν παρασάγγας από αυτό των πρωταγωνιστών, είναι αυτοί που εισπράττουν το μεγαλύτερο χειροκρότημα, είναι αυτοί που κάνουν τον Έλληνα θεατή να νιώσει υπερήφανος από μια καλή θέση, από ένα θεαματικό πέρασμα.
Σημείο αναφοράς η Ελληνική νίκη των Άρη Βωβού- Κώστα Στεφανή το 1995 που μνημονεύεται ως άθλος ακόμα κι αν εκείνη τη χρονιά ο αγώνας δεν προσμετρούσε στο πρωτάθλημα οδηγών του WRC. Νίκες σε επίπεδο γενικής σημείωσαν και οι Johnny Πεσματζόγλου (δις), Πέτρος Παπαδόπουλος και Νίκος Παπαμιχαήλ σε εποχές βέβαια που το Ακρόπολις είχε εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα και ήταν αγώνας επιβίωσης.
Τον άτυπο τίτλο του «πρώτου Έλληνα» κατέκτησε 7 φορές ο Άρης Βωβός και άλλες τόσες ο «Σιρόκο»,αμφότεροι πολυπρωταθλητές Ελλάδας. Από τους πιο σύγχρονους, ο Λάμπρος Αθανασούλας έχει 5 πρωτιές και θα προσπαθήσει φέτος να πλησιάσει το ρεκόρ! Ένας ακόμα πολυπρωταθλητής Ελλάδας, ο “Jigger” έχει επίσης 5 ελληνικές νίκες σε μια εποχή που το Ράλλυ Ακρόπολις προσμετρούσε και στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ με υψηλό μάλιστα συντελεστή, κάτι που δεν επέτρεπε τις σκέψεις για το κάτι παραπάνω.
Στις 4 ελληνικές πρωτιές σταμάτησε ο «μεγάλος» Γιώργος Μοσχούς, 4 έχει και ο Johnny Πεσματζόγλου, όλες στο βάθρο της γενικής (!!!), αλλά και ο Νίκος Φιλίνης στα πρώιμα χρόνια του εθνικού μας αγώνα. Δύο ακόμα πρωταθλητές μας, ο «πολύς» Λεωνίδας Κύρκος και ο Γιάννης Παπαδημητρίου τερμάτισαν από 3 φορές πρώτοι Έλληνες, ενώ δύο φορές τον άτυπο αυτό τίτλο κατέκτησαν οι Γιώργος Ραπτόπουλος, «Στρατισίνο» και Ιορδάνης Σερδερίδης. Ο Σερδερίδης μάλιστα θα επιχειρήσει και φέτος να ολοκληρώσει στην πρώτη θέση μεταξύ των Ελλήνων συμμετέχοντας στη μεγάλη κατηγορία με Ford Fiesta WRC και θα έχει να αντιμετωπίσει κι άλλους «πρώην» νικητές όπως ο Λάμπρος Αθανασούλας, ο Θέμης Χαλκιάς και ο Πάνος Χατζητσοπάνης.
Την πρωτιά μεταξύ των Ελλήνων στο Ακρόπολις κέρδισαν μεταξύ άλλων και οι Πρωταθλητές Ελλάδας«Λεωνίδας», Κώστας Αποστόλου, Σωκράτης Τσολακίδης αλλά και ο θρυλικός «Ιαβέρης» που πάντα έβαζε την απόλυτη επίδοση πάνω από το τελικό αποτέλεσμα!
Φέτος 15 Ελληνικά πληρώματα θα «πολεμήσουν» στις ειδικές της Στερεάς Ελλάδας για τη διάκριση και την Ελληνική πρωτιά. Στη μεγάλη κατηγορία οι Ιορδάνης Σερδερίδης- Fred Miclotte γνωρίζουν πολύ καλά ότι δεν μπορούν να κυνηγήσουν τους επαγγελματίες με τα αντίστοιχα όπλα, θέλουν όμως να ολοκληρώσουν στην πρώτη ελληνική θέση με το γαλανόλευκο Ford Fiesta WRC.
Σαφώς ανώτεροι οδηγικά αλλά με υποδεέστερα όπλα θα διεκδικήσουν το βάθρο στην κατηγορία WRC3 οι Λάμπρος Αθανασούλας- Νίκος Ζακχαίος (Hyundai i20 Rally2) και Πάνος Χατζητσοπάνης- Νίκος Πετρόπουλος (Ford Fiesta Rally2). Πλεονέκτημα για τους πρώτους η καλή γνώση των ειδικών και η προπόνηση που κάνανε στους δύο πρώτους αγώνες του Πανελληνίου Πρωταθλήματος, και μειονέκτημα το μη δοκιμασμένο σε Ακροπολικές συνθήκες αυτοκίνητο και τα προβλήματα νεότητας που αυτό αντιμετωπίζει. Για τον Λαμιώτη πρωταθλητή η μακρόχρονη απουσία σαφώς αποτελεί εμπόδιο για ένα καλό αποτέλεσμα όπως και οι περιορισμένες δοκιμές που θα κάνει με το αγωνιστικό του. Όμως, όπως έχει αποδείξει και στο παρελθόν, ο Πάνος μπορεί να οδηγήσει γρήγορα οποιοδήποτε αυτοκίνητο, πόσο μάλλον ένα αγωνιστικό όπλο όπως το Fiesta.
Βλέψεις για ελληνική πρωτιά έχουν και οι πρωταθλητές Ελλάδας του 2019 Γιώργος Κεχαγιάς- Μάριος Τσαούσογλου (Skoda Fabia Rally2 Evo) που προετοιμάστηκαν αρκετά για το Ακρόπολις, ενώ δεν θα εκπλαγούμε αν δούμε ψηλά στα Rally2 τους Γιάννη Πλάγο- Άλκη Ρέντη (Citroen C3 Rally2) με τον οδηγό να έχει κάνει «πολύ χώμα» στο παρελθόν με ιδιαίτερη επιτυχία!
Η ταχύτητα υπάρχει και στο πλήρωμα των «Roustemis Panagiotis»- Κωνσταντίνου Νικολόπουλου (Citroen DS3 R5) με ζητούμενο την αξιοπιστία της «Γαλλίδας» που δεν τους έχει κάνει το χατήρι μέχρι τώρα. Έμπειροι οι Βασίλης και Γιάννης Βελάνης (Skoda Fabia Rally2 Evo) γνωρίζουν ότι η τακτική είναι σημαντικό μέρος του παιχνιδιού, με ανάλογη προσέγγιση να έχουν και οι Θέμης Χαλκιάς- Ανδρέας Βίγκος (Ford Fiesta R5) και τον οδηγό να συμπληρώνει 13 συμμετοχές στον αγώνα και να φτάνει τις εκκινήσεις του πατέρα του!
Με στόχο τον τερματισμό θα συμμετέχουν στο Ράλλυ Ακρόπολις οι Παναγιώτης Ηλιόπουλος- Νίκος Ιντζόγλου (Skoda Fabia R5), Διονύσης Σπανός- Σωτήρης Γκότοβος (Skoda Fabia R5), Νίκος Ζιώβας- Χρήστος Κουζιώνης (Ford Fiesta Rally3), Χάρης Καλτσούνης- Ανδρέας Περίδης (Opel Adam R2), Στέφανος Θεοχαρόπουλος- Γιώργος Κότσαλης (Ford Fiesta R2), ενώ την άτυπη νίκη στη δικίνητη κατηγορία θα διεκδικήσουν οι Νώντας Καρανικόλας- Γιώργος Βασιλάκης (Ford Fiesta Rally4) και Σάββας Λευκαδίτης- Κώστας Κόντος (Peugeot 208 Rally4).
Στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις συμμετέχουν και 4 κυπριακά πληρώματα, οι Αλέξανδρος Τσουλόφτας– ΣτέλιοςΗλία (Volkswagen Polo R5), Σίμος Γαλαταριώτης– Αντώνης Ιωάννου (Volkswagen Polo R5), Πέτρος Παντελή– Πάμπος Λάος (Citroen DS3 R5) και Λούης Παπαγεωργίου– Βασίλης Κούγιας (Peugeot 208 Rally4) μειδιαίτερα υψηλές βλέψεις.
Καλό αγώνα και καλό τερματισμό σε όλα τα πληρώματα!