Ακόμα ένα Ακρόπολις πέρασε στην ιστορία… Για άλλους το πολλοστό, για άλλους το πρώτο, για εμάς κάπου στη μέση. Ταλαιπωρήθηκαν πολλοί για να καταφέρουν να φτάσουν στο βουνό, κάποιοι δεν τα κατάφεραν ποτέ, όσοι όμως τυχεροί βρέθηκαν στις ειδικές απόλαυσαν έναν από τους καλύτερους αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ και σούπερ θέαμα!

Το γνωρίζαμε από πριν ότι ο κόσμος θα ήταν πολύς. Πάρα πολύς. Πως οι κοπάνες θα γεμίσουν αυτοκίνητα. Πως έπρεπε να πάμε πολύ νωρίς. Όσοι προνόησαν το απόλαυσαν. Γνωρίζαμε ότι τα πράγματα όσον αφορά την ασφάλεια θα είναι αυστηρά, γνωρίζαμε ότι θα πρέπει να είμαστε πειθαρχημένοι για να ξαναέχουμε. Και όταν το θέλουμε τόσο πολύ μπορούμε να είμαστε οι καλύτεροι. Το σύνολο των θεατών ακολούθησε κατά γράμμα τις εντολές των ανθρώπων του αγώνα και θαύμασε τους καλύτερους οδηγούς του κόσμου! Το βουνό άλλωστε τους χωράει όλους και προσφέρει άπειρα ασφαλή σημεία για παρακολούθηση. Δυστυχώς υπήρχαν και οι εξαιρέσεις που ευτυχώς δεν χάλασαν τη γιορτή!

Συγχαρητήρια πολλά αξίζουν και στους οργανωτές και άλλωστε δεν περιμέναμε κάτι λιγότερο από τους συγκεκριμένους. Οι ειδικές σε εξαιρετική κατάσταση, σε σημείο παρεξήγησης ότι αυτό δεν είναι Ακρόπολις, πολλοί κριτές και ενδιάμεσοι, ευγενικοί και φιλότιμοι στην πλειοψηφία τους, ελάχιστες παλιομοδίτικες κορδέλες και πλέγματα να χαλάνε την ομορφιά της φύσης, με τον κόσμο να κάθεται σε ασφαλή απόσταση χωρίς να χρειάζεται να γίνει το βουνό τσίρκο.

Η Λαμία φιλοξένησε άψογα τον αγώνα, τα ξενοδοχεία τελικά τους χώρεσαν όλους κι αυτή η φύση της Παύλιανης, του Ελευθεροχωρίου ή του Ταρζάν δεν πρέπει ποτέ να λείπει από τον εθνικό μας αγώνα. Το service park θα είναι του χρόνου καλύτερο αφού δεν θα χρειάζεται να γίνονται εργασίες μέχρι την τελευταία στιγμή, ενώ δεν θα έχουμε κορονοϊό και δεν θα υπάρχουν οι σχολαστικοί έλεγχοι ασφαλείας ώστε να μπαίνουν όλοι! Εξαιρετική ήταν η πληροφόρηση από το γραφείο τύπου του αγώνα και άψογες οι φωτογραφίες στο www.acropolisrally.gr πριν καν τελειώσουν οι ειδικές!

Κι όσο κι αν οι χιλιάδες κόσμου ανέβηκαν στο βουνό για τα WRCars και τους επαγγελματίες, όλοι περίμεναν να δουν και τα ελληνικά πληρώματα και να τους δώσουν το πιο ζεστό τους χειροκρότημα. Και οι περισσότεροι κινήθηκαν αξιοπρεπώς προσφέροντας θέαμα στον κόσμο εισπράττοντας πολλή αγάπη. Κι αν κανείς δει τα τελικά αποτελέσματα και απογοητευτεί από τις επιδόσεις των «δικών μας», να του θυμίσουμε ότι αυτοί που μας πέρασαν ήταν επαγγελματίες ή σούπερ μωρά με ατέλειωτο προϋπολογισμό που τρέχουν σε αγώνες κάθε δεύτερη εβδομάδα. Σε αντίθεση με τους δικούς μας που στην πλειοψηφία τους είναι ερασιτέχνες και οδηγούν σε ένα πρωτάθλημα που τα συνολικά χιλιόμετρα των 5 αγώνων μόλις που ξεπερνούν αυτά ενός Ακρόπολις. Του χρόνου θα είμαστε σίγουρα ψηλότερα!

Κι αν το κάτι παραπάνω το περιμέναμε από τους Λάμπρο Αθανασούλα- Νίκο Ζακχαίο με το ολοκαίνουριο Hyundai i20 Rally2 και ίσως τους Πάνο Χατζητσοπάνη- Νίκο Πετρόπουλο με Ford Fiesta Rally2, αμφότερα τα πληρώματα ατύχησαν τερματίζοντας τελικά χαμηλά στην κατάταξη με τη χρήση superrally. Το πλήρωμα της Hyundai Hellas αντιμετώπισε από νωρίς πρόβλημα με το σύστημα διεύθυνσης, ενώ αναγκάστηκε να αλλάξει αρκετές φορές κλαταρισμένα ελαστικά σε ένα αυτοκίνητο που αντιμετώπισε πολλά προβλήματα νεότητας. Ο οδηγός χαρακτήρισε το Ακρόπολις το χειρότερο του όσον αφορά τα προβλήματα που αντιμετώπισε. Το Λαμιώτικο πλήρωμα από την άλλη, άργησε να βρει ρυθμό και όταν κατάφερε να εξοικειωθεί με το αυτοκίνητο στο δεύτερο σκέλος αποχώρησε από μηχανικό πρόβλημα.

Τόσο οι Αθανασούλας- Ζακχαίος όσο και οι Χατζητσοπάνης- Πετρόπουλος σημείωσαν εξαιρετικούς χρόνους στις ειδικές που δεν αντιμετώπισαν προβλήματα και έδειξαν ότι με την κατάλληλη προετοιμασία και την τύχη με το μέρος τους μπορούν να ανταγωνιστούν τους καλύτερους «ιδιώτες» του κόσμου στα ελληνικά χώματα.

Οι αποτελεσματικότεροι Έλληνες του Ράλλυ Ακρόπολις ήταν οι Γιώργος Κεχαγιάς- Μάριος Τσαούσογλου με Skoda Fabia Rally2 Evo. Με τον οδηγό να έχει ανακτήσει τη χαμένη του αυτοπεποίθηση και την ομάδα να έχει κάνει εξαιρετική δουλειά στις δοκιμές πριν τον αγώνα, οι πρωταθλητές Ελλάδας του 2019 οδήγησαν από την αρχή ταχύτατα καταφέρνοντας να ξεχωρίσουν στην Ελληνική κατάταξη. Στη συνέχεια με περίσσεια ωριμότητα διαχειρίστηκαν το προβάδισμα τους, καταφέρνοντας τελικά με νύχια και με δόντια να παραμείνουν πρώτοι Έλληνες, παρά το γεγονός ότι ένα κλαταρισμένο ελαστικό στην προτελευταία ειδική και πρόβλημα με την υδραυλική υποβοήθηση στο τέλος της δεύτερης ημέρας τους καθυστέρησαν αρκετά.

Εξαιρετική εμφάνιση πραγματοποίησε το νεαρότερο ελληνικό πλήρωμα των Panagiotis Roustemis”- Κωνσταντίνου Νικολόπουλου που τερμάτισαν δεύτεροι Έλληνες κόντρα σε όλα τα προγνωστικά! Είναι αλήθεια ότι λίγοι ήταν αυτοί που περίμεναν ότι το Citroen DS3 R5 θα δουλέψει, ειδικά σε έναν αγώνα τέτοιας σκληρότητας. Κι όμως το γαλλικό όπλο «έβγαλε» το Ακρόπολις με ελάχιστα προβλήματα, με το πλήρωμα να ανεβάζει κατακόρυφα το ρυθμό του μέρα με τη μέρα και να κερδίζει αρκετές θέσεις την τελευταία ημέρα.

Στην τρίτη ελληνική θέση τερμάτισαν οι Ιορδάνης Σερδερίδης- Fred Miclotte προσπαθώντας να δαμάσουν το «τέρας» Ford Fiesta WRC. Περισσότερο Έλληνας από όλους μας ο Σερδερίδης με το βαμμένο στα χρώματα της σημαίας μας Fiesta, διαφημίζει ανά τον κόσμο την πατρίδα μας, ενώ κάνει χιλιάδες χιλιόμετρα τα τελευταία χρόνια για να συμμετάσχει σε όλους τους αγώνες του Ελληνικού Πρωταθλήματος. Ο Καβαλιώτης οδηγός δεν βάζει φωτιά στους χωματόδρομους, γνωρίζει που πατάει και που βρίσκεται, όπως και τις οδηγικές του δυνατότητες σε σχέση με τους επαγγελματίες. Προσπάθησε πολύ όμως στον αγώνα να προσφέρει θέαμα και δίκαια αισθάνεται αδικημένος για τους εικονικούς χρόνους που δόθηκαν στους ανταγωνιστές του για την ελληνική νίκη στις ειδικές διαδρομές που δεν ολοκληρώθηκαν και ήταν πολύ καλύτεροι από τον δικό του. Παρόλα αυτά δεν έχασε το χαμόγελο του μέχρι τον τερματισμό και δήλωσε τα καλύτερα για τον εθνικό μας αγώνα και τον κόσμο στα βουνά!

Σταθερότατοι καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα οι Βασίλης και Γιάννης Βελάνης με Skoda Fabia Rally2 Evo ακολούθησαν, σημειώνοντας αξιοπρεπείς χρόνους με γνώμονα πάντα το να φέρουν το αυτοκίνητο αλώβητο στον τερματισμό. Τα κατάφεραν, διασκεδάζοντας αφάνταστα, δηλώνοντας ενθουσιασμένοι από τον ανταγωνισμό που έφερε τα 4 πρώτα ελληνικά πληρώματα με διαφορά μεταξύ τους στον τερματισμό μικρότερη από 30 δευτερόλεπτα! Κι ας ήταν αυτοί οι τέταρτοι!

Ενθουσιώδεις στην επιστροφή τους στο χώμα, οι Γιάννης Πλάγος- Άλκης Ρέντης οδήγησαν για πρώτη φορά τη Citroen C3 Rally2 στα βουνά της Στερεάς Ελλάδας. Ένα κλατάρισμα στις πρώτες ειδικές τους έριξε νωρίς πίσω, με αποτέλεσμα να αποφασίσουν να ελαττώσουν το ρυθμό τους, αφού δεν είχαν πλέον να διεκδικήσουν κάτι, και να απολαύσουν το ράλλυ μαθαίνοντας παράλληλα το αυτοκίνητο τους σε όλες τις ειδικές του Ακρόπολις.

Με ξεκάθαρο στόχο να χαρούν κάθε χιλιόμετρο του αγώνα, ακολούθησαν οι Θέμης Χαλκιάς- Ανδρέας Βίγκος (Ford Fiesta R5) που αντιμετώπισαν τα πάνδεινα στις πανέμορφες ειδικές της πατρίδας μας. Χωρίς υδραυλικό τιμόνι την πρώτη ημέρα, χωρίς φρένα την τελευταία, ο μαχητής οδηγός κατάφερε να φέρει το αυτοκίνητο στον τερματισμό διατηρώντας την καλή του διάθεση και το αστείρευτο χιούμορ του.

Πεισματάρηδες οι Νίκος Ζιώβας- Χρήστος Κουζιώνης (Ford Fiesta Rally3) οδήγησαν το ολοκαίνουριο αγωνιστικό στο όριο επί τριημέρου. Το Rally3 δεν «μάσησε» πουθενά, το πλήρωμα επίσης, με το τελικό αποτέλεσμα να τους δικαιώνει.

Από τα πιο θεαματικά πληρώματα του αγώνα οι Νώντας Καρανικόλας- Γιώργος Βασιλάκης αποχωρίστηκαν την τελευταία στιγμή το Ford Fiesta Rally4 για γραφειοκρατικούς λόγους και το αντάλλαξαν με το Ford Fiesta R5 του συνοδηγού, το οποίο απογείωσαν στις ειδικές διαδρομές. «Έχασαν» κάποιες ειδικές τη δεύτερη ημέρα λόγω μηχανικού προβλήματος όμως είδαν την καρώ σημαία του τερματισμού.

Τερμάτισαν επίσης οι πολύπειροι Διονύσης Σπανός- Σωτήρης Γκότοβος με Skoda Fabia R5 και Στέφανος Θεοχαρόπουλος- Γιώργος Κότσαλης (Ford Fiesta R2) ολοκληρώνοντας όλα τα χιλιόμετρα του αγώνα, με τους τελευταίους να κερδίζουν την άτυπη δικίνητη κατηγορία.

Εξαιρετικά ήταν τα περάσματα των Σάββα Λευκαδίτη- Κώστα Κοντού με το πανέμορφο Peugeot 208 Rally4 που έχασαν αρκετές ειδικές της Παρασκευής αποχωρώντας από σπασμένη εξάτμιση. Επέστρεψαν, πολέμησαν κι έφεραν στον τερματισμό το “στολίδι” που ελπίζουμε να το βλέπουμε και στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα.

Στην Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας έφτασαν την Κυριακή το μεσημέρι και οι Παναγιώτης Ηλιόπουλος- Νικόλας Ιντζόγλου (Skoda Fabia R5) αντιμετωπίζοντας πολλά προβλήματα κατά τη διάρκεια του αγώνα. Δύο ειδικές πριν τον τερματισμό εγκατέλειψαν οι αγέραστοι Χάρης Καλτσούνης- Ανδρέας Περίδης (Opel Adam R2) με τον οδηγό να μην καταφέρνει να επεκτείνει το ρεκόρ των 20 τερματισμών σε Ακρόπολις από το αριστερό μπάκετ!

Δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε την παρουσία των 4 κυπριακών πληρωμάτων που συμμετείχαν ακόμα μια φορά στο Ακρόπολις. “Χεράδες” οι Κύπριοι, ξεχώρισαν ακόμα μια φορά με την ταχύτητα τους, μπροστά μάλιστα σε χιλιάδες συμπατριώτες τους που έκαναν το ταξίδι. Καλύτεροι όλων οι Σίμος Γαλαταριώτης- Αντώνης Ιωάννου (Volkswagen Polo R5) που οδήγησαν με το μυαλό και δικαιώθηκαν από το αποτέλεσμα, αξιοπρεπείς οι Πέτρος Παντελή- Πάμπος Λάος (Citroen DS3 R5) που σίγουρα θα μπορούσαν να κινηθούν ταχύτερα.

Στον τερματισμό και οι Λούης Παπαγεωργίου- Βασίλης Κούγιας (Peugeot 208 Rally4) στον δικό τους ρυθμό, ενώ δεν απέδωσε αυτή τη φορά η τακτική του «ούλλα ένα» για τους Αλέξανδρο Τσουλόφτα- Στέλιο Ηλία (Volkswagen Polo R5). Ποιος είδε τα περάσματα τους στα πρώτα χιλιόμετρα των Αγίων Θεοδώρων και δεν φοβήθηκε!

Και του χρόνου, και του παραχρόνου και για πάντα Ακρόπολις στο WRC!

Από Harris