Είτε μας αρέσει είτε όχι, η τεχνολογία προοδεύει, οι απαιτήσεις για καθαρότερο περιβάλλον πολλαπλασιάζονται, η αυτοκινητοβιομηχανία πιέζει για «καθαρότερες» μορφές ενέργειας και όλο αυτό περνάει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ! Κάπως έτσι προέκυψαν τα υβριδικά αγωνιστικά κατηγορίας Rally1 στο WRC τα οποία θα μας προσφέρουν θέαμα στην κορυφαία κατηγορία του θεσμού τα επόμενα χρόνια.

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ πέρασε από πολλές φάσεις από το 1973 έως σήμερα. Από τα group 4 στα group B, από εκεί στα group A, στα WRCars και τώρα στα Rally1, με αλλαγές στους κανονισμούς και στην απόδοση των αγωνιστικών ανά περίοδο, με την ανάλογη γκρίνια για την κάθε καινοτομία, αλλά με κοινό παρανομαστή τους πολυάριθμους φίλους των ράλλυ που για ακόμα μια χρονιά θα βρεθούν στα βουνά ή μπροστά στις οθόνες τους για να απολαύσουν τη θεαματικότερη, κατά την άποψη μας, μορφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Η αλλαγή των κανονισμών δυστυχώς δεν έφερε προς το παρόν νέους κατασκευαστές στο χώρο, οπότε θα πορευτούμε με τους γνωστούς τρεις (Toyota, Hyundai και Μ-Sport/Ford) για να υποδεχτούμε τον πρώτο πρωταθλητή της νέας εποχής. Η αποχώρηση του Sebastien Ogier από την πλήρη εμπλοκή του στο θεσμό αφήνει το πεδίο ανοιχτό σε πολλούς μνηστήρες για την κατάκτηση του τίτλου του 2022. Οι οδηγοί των Yaris Elfyn Evans και Kalle Rovanpera, αλλά και οι οδηγοί των i20 Thierry Neuville και Ott Tanak έχουν σαφέστατα τον πρώτο λόγο, με τα ερωτηματικά της απόδοσης αλλά και της αξιοπιστίας των νέων αγωνιστικών να είναι τεράστια.  Στο Rallye Monte Carlo το προβάδισμα στα προγνωστικά έχει πάντα ο πολυνίκης του αγώνα Sebastien Ogier (Toyota Yaris Rally1) που δεν θα μπορούσε να λείπει από τον αγαπημένο του αγώνα, ενώ δεν πρέπει να ξεγράψουμε και τον 9 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή Sebastien Loeb που επιστρέφει με το νέο Ford Puma Rally1. Τα υπόλοιπα Puma θα οδηγούν οι Craig Breen, Adrien Fourmaux και Gus Greensmith, i20 θα οδηγεί και ο Oliver Solberg, ενώ ένα τέταρτο Yaris θα οδηγεί ο Takamoto Katsuta.

Φέτος δυστυχώς θα είναι η πρώτη φορά την τελευταια δεκαετία που δεν θα έχουμε ελληνική παρουσία στον αγώνα . Το όριο των 75 συμμετεχόντων ήταν ανασταλτικός παράγοντας για ελληνική συμμετοχή μετά από αρκετά χρόνια συνεχούς εκπροσώπησης στον εναρκτήριο αγώνα του Πρωταθλήματος.

Νέο θα είναι και το φετινό Rallye Monte Carlo σε σχέση με τους αγώνες των προηγούμενων ετών, με το κέντρο του αγώνα να είναι φέτος αποκλειστικά στο πριγκηπάτο του Monaco εγκαταλείποντας την Gap. Οι περισσότερες ειδικές διαδρομές δεν έχουν χρησιμοποιηθεί τα τελευταία χρόνια οπότε στην ουσία παλιοί και νέοι ξεκινούν από μηδενική βάση! Ο αγώνας θα είναι τετραήμερος, με δύο ειδικές διαδρομές το βράδυ της Πέμπτης, έξι την Παρασκευή, πέντε το Σάββατο και τέσσερις την Κυριακή, και σχεδόν 300 αγωνιστικά χιλιόμετρα. Οι ειδικές διαδρομές  λίγο πριν την εκκίνηση είναι ως επί το πλείστον στεγνές, χωρίς να αποκλείονται οι εκπλήξεις με χιόνι, πάγο και «μαύρο» πάγο κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Για το Rallye Monte Carlo μιλάμε…

Photos: Rallypixels

Από Harris