Σκληρότερο από ότι αναμενόταν αποδείχτηκε το πρώτο σκέλος του Ράλλυ Πορτογαλίας. Οι πολλές πέτρες στο δρόμο και τα βαθιά χαντάκια από τα περάσματα των αγωνιστικών δεν είναι κάτι που είχαμε συνηθίσει στον αγώνα της Ιβηρικής κι όπως αποδείχτηκε δεν είχαν συνηθίσει και οι πρωταγωνιστές του πρωταθλήματος.
Από νωρίς τέθηκαν εκτός μάχης οι δύο πιο επιτυχημένοι οδηγοί της ιστορίας του WRC, οι Sebastien Loeb (Ford Puma Rally1) και Sebastien Ogier (Toyota Yaris Rally1) γεμίζοντας με απογοήτευση όλους τους φαν του σπορ. Οι δυό τους το μόνο που κατάφεραν στο πρώτο σκέλος ήταν να κερδίσουν από μια ειδική, με τον μεγάλο Seb μάλιστα να βρίσκεται επικεφαλής της κατάταξης μέχρι την 4η ειδική διαδρομή. Ένα λάθος του όμως στο ξεκίνημα της πέμπτης τον έθεσε εκτός αγώνα με σπασμένη πίσω δεξιά ανάρτηση. Την ίδια τύχη είχε και ο έτερος Sebastien που ακινητοποιήθηκε στην έβδομη ειδική από κλαταρισμένο ελαστικό. Βλέπετε ήταν το δεύτερο κλατάρισμα για τον οδηγό της Toyota στο loop και μόνο μία ρεζέρβα διαθέσιμη…
Τα κλαταρίσματα δεν απέφυγε και ο Ott Tanak (Hyundai i20 Rally1) που τον έριξαν πολύ πίσω στην κατάταξη, ενώ ένα πρόβλημα με το ημιαξόνιο του i20 στέρησε από τον Thierry Neuville την ευκαιρία να διεκδικήσει την πρώτη θέση.
Με τόσες απώλειες από την πρώτη κιόλας ημέρα, όποιος απέφυγε τα προβλήματα βρέθηκε αυτόματα ψηλά στην κατάταξη. Καλύτερος όλων ο Elfyn Evans (Toyota Yaris Rally1) που κέρδισε τις περισσότερες ειδικές από όλους και δίκαια βρέθηκε στην κορυφή, μπροστά από τον επικεφαλής της βαθμολογίας Kalle Rovanpera (Toyota Yaris Rally1) που οδήγησε ταχύτατα, παρά το γεγονός ότι “καθάριζε” τις ειδικές, μειώνοντας τη διαφορά του από την κορυφή στο απογευματινό loop.
Χρειάστηκε χρόνο να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις του νέου του “όπλου” ο Dani Sordo (Hyundai i20 Rally1) που οδήγησε όπως πάντα συνετά και βρέθηκε στο τέλος της ημέρας σε θέση βάθρου, εκμεταλλευόμενος τις “ατυχίες” των προπορευόμενων. Τους τρεις πρώτους ακολουθούν οι Takamoto Katsuta (Toyota Yaris Rally1), Gus Greensmith (Ford Puma Rally1) και Pierre Louis Loubet (Ford Puma Rally1) που δεν έβαλαν φωτιά στο δρόμο, όμως απέφυγαν τα προβλήματα και διεκδικούν μέχρι και θέση στο βάθρο! Την πρώτη 8αδα συμπληρώνουν οι Thierry Neuville (Hyundai i20 Rally1) και Craig Breen (Ford Puma Rally1) με τον τελευταίο να έχει μικροέξοδο στην τελευταία ειδική της ημέρας στα βουνά της Πορτογαλίας. Αμφότεροι θα προσπαθήσουν να αναρριχηθούν στην κατάταξη τις επόμενες ημέρες και να διεκδικήσουν όσο το δυνατό περισσότερους βαθμούς.
Η δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Πορτογαλίας είναι και η δυσκολότερη του αγώνα περιλαμβάνοντας 6 ειδικές και 165 (!!!) αγωνιστικά χιλιόμετρα.
Αποτελέσματα 1ου σκέλους: