Παλιό καλό Safari, κάτι που σημαίνει «εφιάλτης» για πληρώματα και μηχανές, θύμισε το πρώτο σκέλος του φημισμένου αγώνα της Κένυας. Πολύ σκληρές συνθήκες κατεστραμμένοι δρόμοι, άγρια ζώα να διασχίζουν τις διαδρομές, χαντάκια, κλαταρίσματα και πολλή σκόνη ήταν τα στοιχεία που αντιμετώπισαν οι καλύτεροι οδηγοί του κόσμου στις «αφιλόξενες» ειδικές της Αφρικανικής Ηπείρου.
Υπό αυτές τις συνθήκες, η αξιοπιστία παίζει καθοριστικό ρόλο και ήταν η ομάδα της Toyota εκείνη που ξεχώρισε. Τα Toyota Yaris Rally1 έκαναν στο πρώτο σκέλος το 1-2 με τον επικεφαλής της βαθμολογίας Kalle Rovanpera να προηγείται! Ο νεαρός Φινλανδός παρά το γεγονός ότι καθάριζε το δρόμο, ήταν αυτός που αντιμετώπισε τα λιγότερα προβλήματα από όλους και αυτό τελικά ήταν το πιο σημαντικό.
22 δευτερόλεπτα πίσω του έφτασε στην ανασυγκρότηση o Elfyn Evans με το δεύτερο Yaris που είχε κλατάρισμα στην 5η ειδική. Κλατάρισμα είχε και ο πρωτοπόρος μέχρι την τελευταία ειδική του σκέλους Sebastien Ogier (Toyota Yaris Rally1) που έχασε περισσότερα από 2 λεπτά σταματώντας για να το αλλάξει, υποχωρώντας στην 6η θέση.
Στην τρίτη θέση ολοκλήρωσε το σκέλος ο Ott Tanak (Hyundai i20 Rally1), 25 δευτερόλεπτα από την κορυφή. Ο Εσθονός είχε και αυτός, οπώς και οι περισσότεροι σχεδόν οδηγοί θέματα με την ισχύ του αυτοκινήτου του, ενώ του έσπασε και ο λεβιές των ταχυτήτων αναγκάζοντας τον να κάνει πολλά χιλιόμετρα χωρίς αυτόν!
Τέταρτος είναι ο πολύ καλός Takamoto Katsuta (Toyota Yaris Rally1) που έχασε πολλά δευτερόλεπτα στη σκόνη του Breen και οι οργανωτές πιθανότατα θα του δώσουν κάποια από αυτά πίσω. Πίσω του ο Thierry Neuville (Hyundai i20 Rally1) έχασε κι αυτός πολύ χρόνο λόγω απώλειας ισχύος του κινητήρα του με τον Ogier να συμπληρώνει την πρώτη 6αδα.
Στην έβδομη θέση ακολουθεί ο Oliver Solberg (Hyundai i20 Rally1) ενώ ο Έλληνας Ιορδάνης Σερδερίδης είναι ο οδηγός της M-Sport που βρίσκεται ψηλότερα στην κατάταξη ακολουθώντας 11ος παρά το κλατάρισμα που του κόστισε πολύ χρόνο στην τελευταία ειδική του σκέλους.
Δεν ήταν καλή ημέρα η Παρασκευή για την ομάδα της M-Sport. Ο πολυπρωταθλητής Sebastien Loeb (Ford Puma Rally1) ήταν το πρώτο θύμα του Safari, αφού αναγκάστηκε να εγκαταλείψει μετά την 4η Ε.Δ. του αγώνα με πρόβλημα στον κινητήρα, ενώ μέχρι εκείνο το σημείο είχε κερδίσει μια ειδική και διεκδικούσε θέση στο βάθρο. Ο Adrien Fourmaux (Ford Puma Rally1) επίσης εγκατέλειψε το σκέλος με μηχανικά προβλήματα στο αγωνιστικό του, ενώ και ο Craig Breen (Ford Puma Rally1) αποχώρησε στην τελευταία ειδική με σπασμένο σύστημα διεύθυνσης. Πολύ χρόνο έχασε και ο Gus Greensmith (Ford Puma Rally1) όταν αναγκάστηκε να σταματήσει για να αντικαταστήσει κλαταρισμένο ελαστικό στο αυτοκίνητο του και θα προσπαθήσει στη συνέχεια να επιστρέψει στις βαθμολογούμενες θέσεις.
Το δεύτερο σκέλος του Ράλλυ Σαφάρι περιλαμβάνει 6 πολύ απαιτητικές ειδικές διαδρομές και 150 αγωνιστικά χιλιόμετρα και… όποιος αντέξει!
Κείμενο: Απόστολος Παλάτος
Photos: Rallypixels
Αποτελέσματα 1ου σκέλους: