Το φετινό Ράλλυ Σαφάρι ήταν ένας αγώνας με χαρακτήρα! Πραγματικά σκληρές ειδικές διαδρομές που δοκίμασαν τις αντοχές αγωνιστικών και πληρωμάτων, ανωμαλίες στο οδόστρωμα, πέτρες και πολλές “πούδρες”, το γνωστό “Fesh-Fesh” που δυσκόλεψε πολύ τη διέλευση των αυτοκινήτων, ενώ η σκόνη που σηκωνόταν επηρέασε την ορατότητα των πληρωμάτων αλλά και την απόδοση των κινητήρων.
Σε έναν τέτοιο “ασυνήθιστο” αγώνα για τα σύγχρονα Rally1 η αξιοπιστία έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του αποτελέσματος, και ήταν η Toyota αυτή που έβαλε τα γυαλιά στους ανταγωνιστές της. Με αρχηγό τον επόμενο παγκόσμιο Πρωταθλητή Kalle Rovanpera τα Toyota Yaris Rally1 τερμάτισαν στις τέσσερις πρώτες θέσεις σε παράταξη!
Ο νεαρός Φινλανδός έδειξε ότι είναι ανίκητος και υπό αυτές τις συνθήκες, κάνοντας τη διαφορά στο γλιστερό loop του Σαββάτου όπου οι καταιγίδες άλλαξαν τα δεδομένα. Με την 6η του νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ και την 4η του φετινή στους 6 πρώτους αγώνες, δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης στον όποιο ανταγωνισμό.
Το κουαρτέτο των Toyota συμπλήρωσαν ο δεύτερος Elfyn Evans που ήταν εξαιρετικός αλλά όχι ικανός να απειλήσει τον Kalle, ο τρίτος Takamoto Katsuta στο δεύτερο σερί του βάθρο στο Rally Safari και ο απερχόμενος Πρωταθλητής Sebastien Ogier που έχασε ουσιαστικά τις ελπίδες του για νίκη την πρώτη ημέρα λόγω κλαταρισμένου ελαστικού.
Πανωλεθρία για τους υπόλοιπους με όσους κατάφεραν να τερματίσουν να τα καταφέρνουν με σωρεία προβλημάτων ή με τη χρήση superrally, εκτός από τον Έλληνα Ιορδάνη Σερδερίδη που έφερε το Ford Fiesta Rally1 στην έβδομη θέση της γενικής κατάταξης! Εξαιρετικό αποτέλεσμα για τον συμπαθή οδηγό που κινήθηκε φυσιολογικά στο δικό του ρυθμό, μακριά από αυτόν των επαγγελματιών, και κατάφερε να σημειώσει το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του!
Μπροστά του, εκτός από τα 4 Yaris, τερμάτισαν ο Thierry Neuville (Hyundai i20 Rally1) στην πέμπτη θέση, ο οποίος κέρδισε και την power stage και διασκέδασε τις εντυπώσεις μετά την έξοδο του στην τελευταία ειδική του Σαββάτου και ο Craig Breen (Ford Puma Rally1) στην έκτη, επιστρέφοντας κι αυτός με superrally τη δεύτερη ημέρα μετά την αποχώρηση του την Παρασκευή με σπασμένη ανάρτηση.
Πίσω από τον Σερδερίδη τερμάτισαν ο πολύς Sebastien Loeb (Ford Puma Rally1) που δεν ολοκλήρωσε την πρώτη ημέρα με πρόβλημα στον κινητήρα του, ο νικητής της κατηγορίας WRC2 Kajetan Kajetanowicz (Skoda Fabia Rally2 Evo) και ο Oliver Solberg (Hyundai i20 Rally1) που αντιμετώπισε τα μύρια όσα στον αγώνα, με αποκορύφωμα το ότι έμεινε κολλημένος στη μέση του δρόμου στην πρώτη ειδική της Κυριακής, προκαλώντας τη διακοπή της, μέχρι να καταφέρει να επανεκκινήσει μετά από αρκετά λεπτά αντικαθιστώντας ένα φίλτρο στον κινητήρα.
Από τα υπόλοιπα Rally1, o Ott Tanak εγκατέλειψε εκ νέου με πρόβλημα στο υδραυλικό τιμόνι, ενώ οι Gus Greensmith και Adrien Fourmaux με τα Ford Puma Rally1 ολοκλήρωσαν τον αγώνα πολύ πίσω.
Επόμενος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ το γρήγορο Ράλλυ Εσθονίας στα μέσα του Ιούλη.
Photos: Rallypixes
Τελικά αποτελέσματα: