Μοιρασμένες ήταν οι εντυπώσεις από το πρώτο σκέλος του Ράλλυ Εσθονίας με κοινό παρονομαστή το ερυθρόλευκο χρώμα της Toyota. Το πρωινό ανήκε στον Elfyn Evans (Toyota Yaris Rally1) που κέρδισε όλες τις ειδικές του loop δημιουργώντας διαφορά μάλιστα από τους αντιπάλους του, ενώ το απόγευμα, όταν δυσκόλεψαν οι συνθήκες στις ειδικές, με τη βροχόπτωση αλλά και την καταστροφή του οδοστρώματος με μεγάλα χαντάκια, ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Kalle Rovanpera (Toyota Yaris Rally1) ήταν αυτός που “ανέλαβε δράση” και πέρασε στην κορυφή! Ο νεαρός Φινλανδός κερδίζοντας τις τρεις τελευταίες ειδικές του σκέλους ανέτρεψε την εις βάρος του διαφορά που έφτασε μέχρι και τα 20 δευτερόλεπτα από τον team-mate του και πέρασε για ακόμα έναν αγώνα σε θέση φαβορί φτάνοντας στο service park 12 δευτερόλεπτα ταχύτερα από τον Βρετανό!
Η Παρασκευή του Ράλλυ Εσθονίας ήταν ακόμα μια ημέρα απογοητευτική για την ομάδα της Hyundai. Εκεί που όλοι περίμεναν οτι ο “τοπικός ήρωας” Ott Tanak (Hyundai i20 Rally1) θα βρίσκεται τουλάχιστον στη μάχη για τη νίκη, η απόδοση του i20 αλλά και του Εσθονού απογοήτευσε τους συμπατριώτες του. Ο χρόνος που έχασε ο Tanak από το θολωμένο του παρμπριζ στην τελευταία ειδική, αλλά και τα 10 δευτερόλεπτα ποινή που δέχτηκε λόγω μη χρήσης του ηλεκτρικού συστήματος σε προκαθορισμένο σημείο, δεν δικαιολογούν σε τίποτα τη διαφορά των 44 δευτερολέπτων από την πρώτη θέση. Εμφανώς απογοητευμένος ο Εσθονός, όπως και ο ομόσταυλος του Thierry Neuville (Hyundai i20 Rally1) που ακολουθεί στην πέμπτη θέση με τον Βέλγο να είναι απαισιόδοξος ακόμα και για μια θέση στο βάθρο από την αρχή κιόλας του αγώνα.
Ανάμεσα στα δύο Hyundai βρίσκεται ο τρίτος οδηγός της Toyota Esapekka Lappi που δεν είχε ιδιαίτερες προσδοκίες από τον αγώνα, καθώς δεν συμμετείχε την προηγούμενη χρονιά, ενώ αντιμετώπισε και πρόβλημα με τα φρένα του αγωνιστικού του στο πρωινό loop.
Την πρώτη 8αδα συμπληρώνουν ο αναγεννημένος Adrien Fourmaux (Ford Puma Rally1) που ανακτά σιγά σιγά τη χαμένη του αυτοπεποίθηση, ο Takamoto Katsuta (Toyota Yaris Rally1) που κι αυτός ξεκίνησε “κουμπωμένος” μετά την έξοδο του από το δρόμο στο shakedown και ο Gus Greensmith (Ford Puma Rally1).
Στην πρώτη δεκάδα παραμένει ο Pierre-Louis Loubet (Ford Puma Rally1) παρά το τουμπάρισμα του στην τελευταία ειδική της Παρασκευής, ενώ πολύ χαμηλά έπεσε ο Oliver Solberg (Hyundai i20 Rally1)αντιμετωπίζοντας πολλά προβλήματα, με σοβαρότερο όλων την έλειψη υδραυλικής υποβοήθησης του τιμονιού του.
Ο νικητής της υπερειδικής της Πέμπτης Craig Breen (Ford Puma Rally1) είδε τα όνειρα του για ένα ακόμη podium στην Εσθονία να γκρεμίζονται στην τέταρτη ειδική όπου βγήκε από το δρόμο και εγκατέλειψε.
Λιγότερα από 100 χιλιόμετρα περιλαμβάνει το δεύτερο σκέλος του αγώνα, με τον καιρό και τις πιθανές βροχοπτώσεις να πονοκεφαλιάζουν τους αγωνιζόμενους.
Photos: Rallypixels
Αποτελέσματα 1ου σκέλους: