Περισσότερο με παιχνίδια τακτικής παρά με την αποτύπωση της πραγματικότητας μοιάζαν οι δηλώσεις των οδηγών της Hyundai πριν το Ράλλυ Φινλανδίας, κάτι που αποδεικνύεται με την ολοκλήρωση της δεύτερης ημέρας του αγώνα.

Τόσο οι Thierry Neuville- Martjin Wydaeghe (Hyundai i20 Rally1) όσο και οι Ott Tanak- Martin Jarveoja (Hyundai i20 Rally1) προεξοφλούσαν ένα μέτριο αποτέλεσμα για την ομάδα τους ακόμα και μετά το shakedown της Πέμπτης, θεωρώντας ότι το i20 Rally1 υστερεί εμφανώς σε σχέση με το Yaris.

Οι χρόνοι τους όμως στις ειδικές διαδρομές της Παρασκευής απέχουν πολύ από αυτή την εκτίμηση, με το Εσθονικό πλήρωμα να κερδίζει τρεις ειδικές ολοκληρώνοντας το σκέλος στην κορυφή της κατάταξης και να κάνει τους αντιπάλους στο στρατόπεδο της Toyota να μιλάνε για παιχνίδια τακτικής που εφαρμόζουν οι άνθρωποι της Hyundai.

Πιο κοντά στους πρωταθλητές του 2019 βρίσκονται οι Esapekka Lappi- Janne Ferm (Toyota Yaris Rally1). Οι Φινλανδοί δεν άφησαν από τα μάτια τους σε κανένα σημείο της ημέρας τους Tanak- Jarveoja πιέζοντας για την πρωτοπορία. Η διαφορά τους στο τέλος της ημέρας δεν ξεπερνά τα 4 δευτερόλεπτα και η μάχη για τη νίκη προβλέπεται συναρπαστική με τους Lappi- Ferm να σημειώνουν τον ταχύτερο χρόνο σε τέσσερις ειδικές του σκέλους.

Στη μονομαχία των δύο πληρωμάτων θέλουν να μπουν και οι υπόλοιποι οδηγοί της πρώτης ομάδας της Toyota. Οι Elfyn Evans- Scott Martin και Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen ακολουθούν τους πρώτους από απόσταση 20 δευτερολέπτων μονομαχώντας προς το παρόν για την τρίτη θέση. Το βρετανικό πλήρωμα που βρίσκεται ένα κλικ μπροστά, βελτίωσε αισθητά την απόδοση του στο απογευματινό loop. Οι πρωτοπόροι της βαθμολογίας από την πλευρά τους τα δίνουν όλα, ελπίζοντας ότι στα επόμενα σκέλη θα μπορέσουν να κλείσουν την ψαλίδα από την κορυφή, αντιμετωπίζοντας ίδιες συνθήκες οδοστρώματος με τους πρώτους.

Την επαφή με το βάθρο έχασαν στις τελευταίες ειδικές του σκέλους οι Craig Breen- Paul Nagle (Ford Puma Rally1) που στράβωσαν την ανάρτηση του αγωνιστικού τους στο απογευματινό loop και περιορίστηκαν στην πέμπτη θέση, 3 μόλις δευτερόλεπτα μπροστά από τους Takamoto Katsuta- Aaron Johnston (Toyota Yaris Rally1) που κατάφεραν να επικρατήσουν στην υπερειδική της Παρασκευής.

Κατώτεροι των προσδοκιών εμφανίζονται για ακόμα έναν αγώνα οι Thierry Neuville- Martjin Wydaeghe (Hyundai i20 Rally1) που συνεχίζουν έβδομοι, όντας ανταγωνιστικοί μόνο στην υπερειδική του Harju, με τους χρόνους τους στα δάση να απέχουν παρασάγγας από αυτούς των πρώτων.

Την πρώτη οκτάδα συμπληρώνουν οι Pierre- Louis Loubet- Vincent Landais (Ford Puma Rally1) που δίνουν ωραία μάχη με τους team-mates τους στην M-Sport Gus Greensmith- Jonas Andersson μακριά όμως από τον ανταγωνισμό.

Άτυχοι ήταν οι “νέοι” στην πρώτη κατηγορία Jari Huttunen- Mikko Lukka επίσης με Ford Puma Rally1 πουέχασαν σχεδόν 5 λεπτά από πρόβλημα στην αντλία βενζίνης, εκεί που άρχιζαν να βρίσκουν το ρυθμό.

Εκτός μάχης από νωρίς τέθηκαν οι συνήθεις ύποπτοι… Oι Oliver Solberg- Elliott Edmondson (Hyundai i20 Rally1) βγήκαν από το δρόμο στην πρώτη στροφή της ημέρας και κατέστρεψαν το αγωνιστικό τους, ενώ οι Adrien Fourmaux- Alexandre Coria είχαν επαφή με βράχο τραυματίζοντας την ανάρτηση του Ford Puma Rally1. Οι Γάλλοι κατάφεραν να επισκευάσουν το αυτοκίνητο συνεχίζοντας πολλά λεπτά πίσω, αντιμετωπίζοντας στη συνέχεια πρόβλημα και με την υδραυλική υποβοήθηση του τιμονιού του αγωνιστικού τους, ενώ το πλήρωμα της Hyundai εγκατέλειψε οριστικά τον αγώνα.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η 5η ειδική του αγώνα ακυρώθηκε για λόγους ασφαλείας κάτι που είχε να συμβεί περισσότερα από 30 χρόνια στη Φινλανδία και πρέπει να μας επιστήσει την προσοχή ενόψει Ράλλυ Ακρόπολις.

Η τρίτη ημέρα του Ράλλυ Φινλανδίας είναι η πιο απαιτητική από όλες και αναμένεται να κρίνει το αποτέλεσμα. Οι κλασικές ειδικές στα νότια της Jyvaskyla με τα μεγάλα άλματα και τα πολλά χασίματα θα αναδείξουν τον καλύτερο.

 Photos: Rallypixels

Αποτελέσματα 1ου σκέλους:

Από Harris