Στα μάτια μας όλοι υπέροχοι! Οι 19 με την Ελληνική σημαία και οι 3 με την Κυπριακή μας γέμισαν ικανοποίηση και μόνο με τη συμμετοχή τους και κέρδισαν άξια το χειροκρότημα των πολλών φίλων του σπορ σε ΟΑΚΑ και βουνό.

Ο Πρωταθλητής Ελλάδος Αλέξανδρος Τσουλόφτας μας γέννησε και την ελπίδα. Τι έχει δηλαδή να ζηλέψει από τους διάφορους πρωταθλητές Ινδίας, Χιλής, Περού, Παραγουάης, Βολιβίας, που μας επισκέφθηκαν και διακρίθηκαν; Τίποτα απολύτως και το απέδειξε με τους χρόνους του. Ωριμότητα του λείπει, αγωνιστικά χιλιόμετρα με δυνατό ανταγωνισμό και οι σωστές επιλογές. Δεν είναι δυνατόν να είχε να αγωνιστεί από το 2021, όπως άλλωστε και η πλειοψηφία των Ελλήνων συναθλητών του.

Ρωτούσαν απορημένοι οι ξένοι θεατές και φωτογράφοι. “Ποιός προηγείται στο Ελληνικό Πρωτάθλημα;”. Μα δεν έχουμε πρωτάθλημα… “Καλά γιατί δεν έχετε πρωτάθλημα;”. Κι άντε να τους εξηγήσεις…

Κοντά στον Τσουλόφτα και οι δικοί μας Λάμπρος Αθανασούλας- Νίκος Ζακχαίος πολέμησαν με όλες τους τις δυνάμεις τουλάχιστον την πρώτη ημέρα. To Hyundai δούλεψε, όμως ήταν άλλα τα προβλήματα φέτος που φρέναραν τον συνδυασμό. Ένα πρόβλημα υγείας που ταλαιπώρησε τον οδηγό όλο το καλοκαίρι δεν του επέτρεψε να προετοιμαστεί σωματικά και ψυχολογικά για τον αγώνα. Ένας υγιής και fit Λάμπρος δεν θα περιοριζόταν στην 6η του ελληνική πρωτιά (!!!) στον εθνικό μας αγώνα. Θα κυνηγούσε μέχρι τέλους τον πιο ταλαντούχο Κύπριο οδηγό και θα διεκδικούσε το βάθρο στην WRC2. Ακόμα κι έτσι, με τις ενέσεις μεταφορικά αλλά και κυριολεκτικά φτάσανε στον τερματισμό ανανεώνοντας το ραντεβού για του χρόνου.

Από κει και πέρα πρέπει να κατεβούμε αρκετά στη γενική κατάταξη για να συναντήσουμε τους επόμενους Έλληνες κι αυτοί ήταν οι Βασίλης και Γιάννης Βελάνης που επιβραβεύτηκαν στον τερματισμό με τη στρατηγική τους. Ήρεμη δύναμη οι Βελάνηδες, με την ολιγομελή ομάδα τους να δουλεύει αρμονικά σε όλα τα επίπεδα, έφεραν στη Λαμία το Skoda Fabia Rally2 Evo αγρατζούνιστο για δεύτερη συνεχή χρονιά. Δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο και το δίδυμο της VE2 το απέδειξε στη ράμπα της Πανελλήνιας Έκθεσης φτάνοντας εκεί μπροστά από πιο γρήγορα πληρώματα. Το Ακρόπολις των 300 αγωνιστικών χιλιομέτρων θέλει ωριμότητα και στρατηγική και όχι υπερβολές.

Την υπερβολή δυστυχώς δεν απέφυγαν οι Juniors μας, οι Παναγιώτης Ρουστέμης- Χρήστος Μπακλώρης για πρώτη φορά στα bucket ενός Skoda Fabia Rally2 Evo. Το ενθουσιώδες πλήρωμα απέδειξε την ταχύτητα του την πρώτη ημέρα όντας μακράν δεύτεροι Έλληνες πίσω μόνο από το Λουτρακιώτικο Hyundai. Δεν ολοκλήρωσαν όμως, πληγώνοντας το “όπλο” τους και τον εγωισμό τους στην “κόλαση” των Βωξιτών, χάνοντας την ευκαιρία να γράψουν πολύτιμα αγωνιστικά χιλιόμετρα.

Θεαματικοί και γρήγοροι οι Γιώργος Κεχαγιάς- Δημήτρης Σαΐνης (Skoda Fabia Rally2 Evo) και Χρυσόστομος Καρέλλης- Λεωνίδας Μαχαίρας (Citroen C3 Rally2) θα μπορούσαν να βρίσκονται στο “ελληνικό” βάθρο βάσει των χρόνων τους στις ειδικές. Εγκατέλειψαν αμφότεροι στο δεύτερο σκέλος, από πεταλούδα γκαζιού το πλήρωμα του γαλανόλευκου Fabia κι από τουμπάρισμα το κατακόκκινο C3 βγαίνοντας εκτός στόχων. Επέστρεψαν αμφότεροι την Κυριακή χαρίζοντας στους θεατές πλούσιο θέαμα.

Ψηλά τον πήχυ είχε βάλει πριν το Ακρόπολις ο Ιορδάνης Σερδερίδης, υπερεκτιμώντας ίσως τις δυνατότητες του μετά το εκπληκτικό αποτέλεσμα της Κένυας. Στενοχωρημένος ο συμπαθέστατος Jourdan μετά το τέλος του πρώτου σκέλους σχολίαζε “δεν πήγαμε καλά…” ενώ αντιμετώπισε και πολλά μηχανικά προβλήματα εγκαταλείποντας τελικά πριν το δεύτερο loop του Σαββάτου.

Πολέμησαν με τα “θηρία” επί τριημέρου οι Νώντας Καρανικόλας- Γιώργος Κακαβάς μένοντας στο τέλος με τη γεύση μιας γλυκιάς ήττας. Χάσαμε με ψηλά το κεφάλι και πήραμε χρήσιμα μαθήματα ότι με δουλεία και αγωνιστικά χιλιόμετρα “τους έχουμε”. Όχι τους 4 Juniors που βλέπανε τίτλο, αλλά όλους τους υπόλοιπους. Δεν έχουν περισσότερο ταλέντο τύποι σαν τον Creighton ή τον Dominguez, έχουν όμως πολύ περισσότερους αγώνες στο τιμόνι, κάτι που έκανε τη διαφορά. Ιδανική λύση για νέους το τετρακίνητο Fiestaκι, ακόμα και σε σκληρούς αγώνες όπως το Ακρόπολις, όπως απέδειξαν πέρσι και οι Νίκος Ζιώβας- Χρήστος Κουζιώνης και φέτος οι Πάνος Ισμαήλος- Allan Harryman.

“Σχολείο” το Rally3, σχολείο και το Ακρόπολις για τον Ισμαήλο που οδήγησε όλα τα χιλιόμετρα του αγώνα και που θα τερμάτιζε ψηλότερα αν δεν ενεργοποιούνταν κατά λάθος η πυρόσβεση στους Βωξίτες αναγκάζοντας το πλήρωμα να σταματήσει χάνοντας αρκετά λεπτά.

Η πιο όμορφη μάχη του “Ελληνικού” αγώνα ήταν στα δικίνητα. Μια παρέα τα πληρώματα των δύο “ελληνικών” 208 Rally4 θα περνούσαν καλά εντός και εκτός ειδικών όποιος και να κέρδιζε. Καλύτερο στον τερματισμό το μωβ των Πασχάλη Χατζημάρκου- Μάριου Τσαούσογλου, που δεν σταμάτησαν να πιέζουν ακόμα κι όταν το πλήρωμα του ασπροπράσινου, οι Σάββας Λευκαδίτης- Βαγγέλης Ακράτος κόλλησαν στα αυλάκια της εκκίνησης του Χαρβατίου χάνοντας πολλά λεπτά. Συμφωνία κυρίων ο μεταξύ τους αγώνας να ξεκινήσει από εκεί και μετά, και πάρε δύο, δώσε ένα η συνέχεια με τα πληρώματα να μοιράζονται τις νίκες στις ειδικές. Μακάρι οι μάχες τους, υψηλού επιπέδου εντός και εκτός, να συνεχιστούν στο Ελληνικό Πρωτάθλημα αν ποτέ υπάρξει τέτοιο…

Την τρίτη ελληνική θέση στην RC4 δικίνητα κατέκτησαν οι Στέφανος Θεοχαρόπουλος- Γιώργος Κότσαληςμε το νέο τους Ford Fiesta Rally4 που δώσανε ωραίες μονομαχίες με το Μεξικάνικο πλήρωμα.

Διασκέδασαν φτάνοντας στον τερματισμό οι Θέμης Χαλκιάς- Ανδρέας Βίγκος (Skoda Fabia Rally2 Evo) με την πορεία τους να ανακόπτεται προσωρινά στο Χαρβάτι με κατεστραμμένο σύστημα διεύθυνσης. Πανευτυχείς και οι Masters Γιώργος Βασιλάκης- Κώστας Σούκουλης (Ford Fiesta R5) και οι Διονύσης Σπανός- Σωτήρης Γκότοβος (Skoda Fabia Rally2 Evo) έφτασαν στο τέρμα, έστω και με τη χρήση superrally.

Στη ράμπα της Λαμίας ανέβηκαν και οι πρωτάρηδες σε Ακρόπολις Τέο Καλαμάρας- Βασιλική Ψαράκη και Αναστάσιος Κανελλόπουλος- Κωνσταντίνος Κοφινάς με δύο Peugeot 208 Rally4 πετυχαίνοντας το στόχο τους.

Ακόμα έναν τερματισμό σε Ακρόπολις, ξεπερνώντας τους 20, πρόσθεσε στο ενεργητικο του ο Χάρης Καλτσούνης που συμμετείχε στο 40+ του Ακρόπολις με συνοδηγό τον Αλέξανδρο Ματαλιωτάκη. Ζωντανός θρύλος του Ακρόπολις ο Καλτσούνης, ανανέωσε το ραντεβού του με τα ελληνικά βουνά για του χρόνου!

Στους άτυχους του αγώνα συμπεριλαμβάνονται οι ορεξάτοι Πέτρος Παντελή- Πάμπος Λαός που προδόθηκαν από τον κινητήρα του Citroen DS3 R5, οι Γιώργος Αθανασόπουλος- Σπύρος Μπαρδάκης (Skoda Fabia R5) που τα είδαν τα πάνω κάτω στο Περιβόλι, οι Μάνος και Κώστας Στεφανής που δεν πρόλαβαν να χαρούν το Hyundai τους εγκαταλείποντας από σπασμένη ανάρτηση στο δεύτερο Λουτράκι και το κυπροελληνικό πλήρωμα των Λούη Χριστοδούλου- Βασίλη Κούγια (Citroen DS3 R3T) που αντιμετώπισαν πολλά μηχανικά προβλήματα.

Εμείς θα συνεχίσουμε να ονειρευόμαστε ένα δυνατό Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ με Αθανασούλα, Τσουλόφτα, Παπαδημητρίου, Κεχαγιά, Βελάνη, Καρέλλη, Σερδερίδη, Καρανικόλα και εκτόξευση των φιλοδοξιών μας για το Ακρόπολις, ξυπνώντας απότομα αντικρίζοντας την αφίσα του All Stars race, το μεταακροπολικό σαββατοκύριακο στο ΟΑΚΑ.

Απόστολος Παλάτος

Από Harris