Το πρώτο και μεγαλύτερο σκέλος του Ράλλυ Νέας Ζηλανδίας τα είχε όλα! Πέντε διαφορετικούς νικητές στις επτά ειδικές διαδρομές, αλλά και μεταβαλλόμενες συνθήκες οδοστρώματος με βροχή, λάσπη, όπως και στεγνό οδόστρωμα που έκανε τη διαχείριση των ελαστικών ιδιαίτερα σημαντική υπόθεση.

Η ασθενής βροχή στο πρωινό loop περιόρισε τη “χασούρα” για τους πρώτους, ενώ η αύξηση της έντασης της στις τελευταίες ειδικές του σκέλους και το λασπωμένο οδόστρωμα μετέτρεψε σε πλεονέκτημα το “άνοιγμα” του δρόμου. Μία η άλλη λοιπόν για τους πρωταγωνιστές του WRC που συνάντησαν τόσο διαφορετικές συνθήκες οι οποίες εν τέλει έφεραν τους χρόνους σε μια κατάσταση ισορροπίας.

Κερδισμένοι του σκέλους οι δύο πρώτοι της βαθμολογίας και διεκδικητές του τίτλου που έβγαλαν αναίμακτα την μεγαλύτερη χιλιομετρικά ημέρα του πρωταθλήματος. Ο Ott Tanak (Hyundai i20 Rally1) που ήταν ο ταχύτερος σε τρεις ειδικές διαδρομές ολοκλήρωσε πρώτος με τη διαφορά που τον χώριζε από τα τρία Yaris που τον καταδιώκαν να είναι ελάχιστη. Δέχτηκε όμως ποινή 5 δευτερολέπτων από τους αγωνοδίκες για παράβαση του κανονισμού του υβδιδικού συστήματος, αφού από λάθος μηχανικού χρησιμοποίησαν μεγαλύτερη ισχύ από την επιτρεπόμενη στην υπερειδική του Auckland. Καλύτερος “Τογιοτέος” και επικεφαλής πλέον ο Elfyn Evans,  θα τα δώσει όλα για την πρώτη του νίκη στη σεζόν. Άτυχος ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Sebastien Ogier έχασε την πίσω αεροτομή του Yaris στην προτελευταία ειδική, χάνοντας μαζί και την πρωτοπορία του αγώνα, ακολουθώντας στην τρίτη θέση, ενώ τυχερός ο Kalle Rovanpera που εκμεταλλεύτηκε τη λάσπη και ολοκλήρωσε το σκέλος τέταρτος, αν και δέχτηκε κι αυτός την ίδια ποινή των 5 δευτερολέπτων για το ίδιο παράπτωμα με τους οδηγούς της Hyundai.

Την πρώτη του χωμάτινη ειδική στο WRC κέρδισε ο Gus Greensmith (Ford Puma Rally1) που συνεχίζει πέμπτος, μακριά από τους χρόνους των διεκδικητών της νίκης, μια ανάσα μπροστά από τον Thierry Neuville (Hyundai i20 Rally1) που δεν απέδωσε όπως θα ήθελε, κάνοντας μάλιστα δύο τετακε.

Την πρώτη οκτάδα συμπληρώνουν οι Oliver Solberg (Hyundai i20 Rally1) και Takamoto Katsuta (Toyota Yaris Rally1) μπροστά από τον άνετα πρωτοπόρο της WRC2 Hayden Paddon (Hyundai i20 Rally2).

Ο Craig Breen ήταν για ακόμα έναν αγώνα ο “αδύναμος κρίκος” για την ομάδα της M-Sport, σε ένα ράλλυ που και ο ίδιος πίστευε ότι μπορεί να διακριθεί. O Ιρλανδός που ξεκίνησε δυνατά, “οδηγώντας” μάλιστα τον αγώνα μέχρι την τρίτη ειδική, είχε έξοδο στην τέταρτη που του στέρησε τη συμμετοχή στις επόμενες της ημέρας και έφερε πάλι τον προβληματισμό προς το πρόσωπο του στους υπεύθυνους της ομάδας.

Το δεύτερο σκέλος του Ράλλυ Νέας Ζηλανδίας αναμένεται εξίσου συναρπαστικό και περιλαμβάνει έξι ειδικές διαδρομές και 88 αγωνιστικά χιλιόμετρα.

Αποτελέσματα 1ου σκέλους:

Από Harris