Μετά την επιστροφή των Ράλλυ Ακρόπολις και Ράλλυ Σαφάρι στο WRC, ακόμα ένας από τους παραδοσιακούς αγώνες του θεσμού επιστρέφει. Το Ράλλυ Νέας Ζηλανδίας μετά από 10 χρόνια γίνεται και πάλι μέλος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ.
Καλή η ανανέωση, καλοί οι νέοι αγώνες, αλλά Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ χωρίς Ακρόπολις, χωρίς 1000 Λίμνες, χωρίς Μόντε Κάρλο δεν μπορεί να έχει την ίδια αίγλη. Σύμφωνοι, τα Ράλλυ RAC, Αργεντινής ή Κορσικής με αντίστοιχο ειδικό βάρος είναι εκτός προγράμματος, όμως αργά ή γρήγορα θα επιστρέψουν κι αυτά βρίσκοντας τη χρυσή τομή με τις απαιτήσεις της διεθνούς ομοσπονδίας.
Το Ράλλυ Νέας Ζηλανδίας θα διεξαχθεί “στην άλλη άκρη του κόσμου” από τις 29 Σεπτεμβρίου έως τις 2 Οκτωβρίου στις ιδιαίτερες χωμάτινες διαδρομές του βόρειου νησιού της χώρας με κέντρο το Auckland. Οι ειδικές που χαρακτηρίζονται συχνά ώς “χωμάτινες εθνικές οδοί” είναι απολαυστικές στην οδήγηση με μεγάλες κλίσεις, χασίματα και γλιστερό γαρμπίλι στην επιφάνεια τους.
Η Παρασκευή είναι η μεγαλύτερη ημέρα του αγώνα, καλύπτοντας περισσότερα από τα μισά αγωνιστικά χιλιόμετρα, με κλασικές μεγάλες ειδικές διαδρομές και το κυριότερο, χωρίς ενδιάμεσο service. Tο Σάββατο και ειδικά η Κυριακή αποτελούνται από νεές ειδικές με λιγότερα χιλιόμετρα και μικρότερο μηκος διαδρομών.
Μόλις 28 πληρώματα θα βρεθούν στη ράμπα της εκκίνησης, σε ένα ράλλυ που είναι το πιο ακριβό του πρωταθλήματος για τις περισσότερες ομάδες που, ως γνωστόν, έχουν βάση την Ευρώπη. Ο καιρός θα παίξει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα, αφού αν οι ειδικές είναι στεγνές, το μειονέκτημα για τους πρώτους στο δρόμο θα είναι τεράστιο. Το γλιστερό γαρμπίλι στην επιφάνεια του οδοστρώματος θα τους κάνει τη ζωή δύσκολη, αφού θα το καθαρίζουν για τους επόμενους.
Για βροχή θα παρακαλάνε κυρίως οι επικεφαλής του πρωταθλήματος Kalle Rovanpera- Jonne Halttunen (Toyota Yaris Rally1) που θα έχουν την ευκαιρία να στεφθούν πρόωρα πρωταθλητές, υπό προϋποθέσεις. Οι δεύτεροι στο δρόμο και διεκδικητές του τίτλου Ott Tanak- Martin Jarveoja (Hyundai i20 Rally1) θέλουν οπωσδήποτε τη νίκη για να πλησιάσουν στην κορυφή, και σίγουρα αρκετούς περισσότερους πόντους από τους Φινλανδούς αντιπάλους τους για να διατηρήσουν ζωντανές τις ελπίδες τους.
Το πλήρωμα της Hyundai μαζί με τους team-mates τους Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe είναι από τα λίγα πληρώματα που έχουν ξανασυμμετάσχει στη Νέα Ζηλανδία και έχουν εικόνα από το τι θα αντιμετωπίσουν στις ιδιαίτερες ειδικές του συμπλέγματος.
Εμπειρία από τον αγώνα έχουν και ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Sebastien Ogier που επιστρέφει στους 3 τελευταίους αγώνες του WRC με συνοδηγό τον Benjamin Veillas. Στην Toyota ελπίζουν ότι η παρουσία του 8κις στο φινάλε της σεζόν θα παίξει καταλυτικό ρόλο στην ευκολότερη κατάκτηση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, ενώ η παρουσία του θα βοηθήσει και τον Kalle Rovanpera στην κατάκτηση του πρωταθλήματος οδηγών, “κόβοντας” βαθμούς από τους ανταγωνιστές του. Οι Ogier- Veillas θα ξεκινήσουν από πίσω την Παρασκευή και όπως όλοι οι “laterunners” αναμένεται να έχουν σοβαρό πλεονέκτημα στην κατάσταση του οδοστρώματος.
Σοβαρές πιθανότητες για τη νίκη έχει και το τρίτο πλήρωμα της Toyota, οι Elfyn Evans- Scott Martin, με το κορυφαίο πλήρωμα της M-Sport, τους Craig Breen- Paul Nagle να στοχεύουν σε μια θέση στο βάθρο. Βαθμούς για τη βρετανική ομάδα θα διεκδικήσουν μόνο δύο πληρώματα σε αυτόν τον αγώνα, αφού η ομάδα απέσυρε τη συμμετοχή των Adrien Fourmaux- Alexandre Coria από τον αγώνα, όπως έκανε και στο Ακρόπολις, μετά τα συνεχή ανεπιτυχή αποτελέσματα. Οι νεαροί Γάλλοι θα έχουν μια ευκαιρία να αποδείξουν ότι αξίζουν τη θέση στην ομάδα στο Ράλλυ Καταλωνίας.
Το δεύτερο Puma Rally1 θα οδηγεί ο Gus Greensmith με συνοδηγό τον Jonas Andersson ενώ ένα τρίτο Puma εκτός διεκδίκησης βαθμών για το πρωτάθλημα κατασκευαστών θα έχει στα χέρια του ο Lorenzo Bertelli με τον Simone Scattolin δίπλα του.
Στο WRC επιστρέφουν μετά το διάλειμμα του Ακρόπολις οι Oliver Solberg- Elliott Edmondson (Hyundai i20 Rally1) που θα συλλέξουν πολύτιμες εμπειρίες, όπως επίσης και το πλήρωμα της Toyota Gazoo Next Generation οι Takamoto Katsuta- Aaron Johnston.
Στην κατηγορία WRC2 φαβορί είναι οι τοπικοί Hayden Paddon- John Kennard (Hyundai i20 Rally2) που θα αντιμετωπίσουν τους επίδοξους πρωταθλητές Kajetan Kajetanowicz- Maciej Szczepaniak (Skoda Fabia Rally2 Evo).
Καλό αγώνα!
Photos: Rallypixels