Με τους ασφάλτινους αγώνες να αποκτούν τα τελευταία χρόνια σημαντικότερο μερίδιο στην πίτα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, συνεχίζεται αυτή την εβδομάδα ο θεσμός στις ειδικές διαδρομές της Καταλωνίας. Ο τέταρτος ασφάλτινος αγώνας της σεζόν θα πραγματοποιηθεί στις 20-23 Οκτωβρίου στις πολύ γρήγορες ειδικές της περιοχής με κέντρο το τουριστικό Salou με την τεράστια παραλία.

Ένας από τους παραδοσιακά “μικτούς” αγώνες του WRC τα τελευταία χρόνια (θυμόμαστε και το Sanremo που πολύ θα θέλαμε κάποια στιγμή να επιστρέψει…), απαρνήθηκε τον μοναδικό του χαρακτήρα για να επιστρέψει αμιγώς στην άσφαλτο από το 2021, όπου συνεχίζει και φέτος. Η πλειοψηφία των ειδικών διαδρομών αποτελείται από εξαιρετικής ποιότητας άσφαλτο στο επαρχιακό δίκτυο της Καταλωνίας με τις μέσες ωριαίες ταχύτητες να ξεπερνούν τα 100 χιλιόμετρα την ώρα.

Ευκαιρία και για εμάς να παρακολουθήσουμε έναν ασφάλτινο αγώνα μετά από σχεδόν έναν χρόνο, παρέα με ανθρώπους που έχουν ξεφύγει σε όλα τα επίπεδα από τη μίζερη ελληνική πραγματικότητα. Φέτος στην Ελλάδα δεν υπάρχει Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ ούτε στο χώμα, ούτε και στην άσφαλτο. Δυστυχώς το σπορ στην πατρίδα μας βαδίζει όπισθεν ολοταχώς, παρά την τεράστια επιτυχία του Ράλλυ Ακρόπολις, με μια απαρχαιωμένη ομοσπονδία να αρνείται πεισματικά να αναζητήσει λύσεις στα προβλήματα των αγώνων. Το μόνο που κατάφεραν είναι ο διχασμός των αγωνιζομένων σε δύο στρατόπεδα, το ξεκατίνιασμα, η κατηγοριοποίηση σε ημέτερους και αντιπάλους, λες και είμαστε πολλοί και μας περισσεύουν οι ικανοί… Κατάντια πραγματική για το μηχανοκίνητο αθλητισμό μας, με τους έχοντες να βρίσκουν διέξοδο στο Ακρόπολις και σε αγώνες στο εξωτερικό και τους λιγότερο έχοντες να κάνουν υπομονή μήπως και αλλάξει κάτι το 2023. Στη μέση οι λοιποί εμπλεκόμενοι του σπορ που εύχονται να βρεθεί σημείο επαφής και να καθίσουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι στο ίδιο τραπέζι αναζητώντας λύσεις.

Το πρωτάθλημα οδηγών κρίθηκε στη Νέα Ζηλανδία, με τον Kalle Rovanpera (Toyota Yaris Rally1) να μην αφήνει εκεί κανένα περιθώριο αμφισβήτησης, το κατασκευαστών είναι θέμα χρόνου να το σηκώσει η Toyota, οπότε αγώνας με λιγότερο άγχος για όλους και χωρίς φαβορί!

Thierry Neuville (Hyundai i20 Rally1) που κέρδισε στις δύο τελευταίες εκδόσεις ή Sebastien Ogier (Toyota Yaris Rally1) που έχει εκεί 3 νίκες; Μήπως Elfyn Evans (Toyota Yaris Rally1) που χρωστάει στον εαυτό του φέτος μια νίκη, ή και Dani Sordo (Hyundai i20 Rally1) που θέλει όσο τίποτα να πανηγυρίσει μέσα στην πατρίδα του; Kalle Rovanpera (Toyota Yaris Rally1) και Ott Tanak (Hyundai i20 Rally1) παντού και πάντα ανταγωνιστικοί οπότε αμέσως αμέσως νάτοι οι 6 διεκδικητές. Τα ρέστα τους για να σωθεί η καριέρα τους θα παίξουν στην Ισπανία οι Craig Breen (Ford Puma Rally1) και Adrien Fourmaux (Ford Puma Rally1), ξεκινώντας βέβαια ο καθένας απο “διαφορετική αφετηρία”. Θέλουμε να δούμε ψηλά την αποκάλυψη του Ακρόπολις, τον Pierre-Louis Loubet (Ford Puma Rally1), ενώ θα υποστηρίξουμε με όλες μας τις δυνάμεις τον Έλληνα Ιορδάνη Σερδερίδη (Ford Puma Rally1) που θα δώσει τον δικό του αγώνα με σκοπό να βελτιώσει τους χρόνους του.

Κρίσιμος αγώνας για την κατηγορία WRC2 με τους Emil Lindholm (Skoda Fabia Rally2 Evo) και Kajetan Kajetanowicz (Skoda Fabia Rally2 Evo) να θέλουν να ξεπεράσουν τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας Andreas Mikkelsen που δεν συμμετέχει, πριν την τελική μάχη της Ιαπωνίας, απέναντι σε σκληρό ανταγωνισμό. Στην Ισπανία θα κριθεί και το πρωτάθλημα της κατηγορίας WRC3 με τους Lauri Joona και Jan Cerny να θα τα δώσουν όλα ώστε το δικό τους Ford Fiesta Rally3 να ανέβει πρώτο στη ράμπα του τερματισμού.

Ο καιρός πάντα είναι απρόβλεπτος αυτή την εποχή, με την επιλογή των ελαστικών και φαίνεται ότι θα παίξει ακόμα μια φορά καθοριστικό παράγοντα, ενώ οι πολλές “μπούκες” του αγώνα αυξάνουν τις πιθανότητες για κλαταρίσματα στα 60+ πληρώματα που θα εκκινήσουν τον αγώνα στα πλαίσια του WRC.

Καλό αγώνα στους αγωνιζόμενους, που αποτελούν πάντα το Α και το Ω ενός αγώνα, καλή διασκέδαση σε όλους!

Photos: Rallypixels

Από Harris