O Sebastien Ogier (Toyota Yaris Rally1) είναι ο νικητής του 91ου Ράλλυ Μόντε Κάρλο! O 8 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής οδήγησε όπως μόνο αυτός ξέρει στον αγώνα της πατρίδας του και έγινε ο μοναδικός πολυνίκης του αγώνα ανεβαίνοντας για ένατη φορά στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, αφήνοντας τον μεγάλο Sebastien Loeb στις οκτώ νίκες.

Ο Γάλλος πήρε το προβάδισμα από την πρώτη κιόλας ειδική, διατηρώντας το μέχρι τη ράμπα του τερματισμού, ελέγχοντας τον ανταγωνισμό και αποφεύγοντας κάποιο κλατάρισμα, όπως αυτό που του στέρησε πέρυσι τη νίκη.

Το φετινό Ράλλυ Μόντε Κάρλο ήταν το πιο στεγνό της ιστορίας, με ελάχιστα σημεία με υγρασίες και πάγο. Αυτό έκανε ακόμα πιο δύσκολη την διαχείριση των ελαστικών, αφού μονόδρομος αποτελούσε η μαλακή γόμα, σε σχέση με την πολύ μαλακή αλλά και αυτή του χιονιού που είχαν να επιλέξουν οι οδηγοί.

Ακόμα και σε έναν εντελώς στεγνό αγώνα ο Sebastien Ogier δεν είχε πρόβλημα να επικρατήσει, με την Toyota να αποδεικνύεται πιο έτοιμη στο ξεκίνημα της χρονιάς. Ο περσινός Παγκόσμιος Πρωταθλητής Kalle Rovanpera συμπλήρωσε το 1-2 για την ιαπωνική ομάδα, κρατώντας πίσω του τον Thierry Neuville με το μοναδικό ανταγωνιστικό Hyundai i20 Rally1. Ο Kalle μάλιστα ήταν ο νικητής της βαθμολογούμενης power stage στην περίφημη Col de Turini! Οι δυό τους έδωσαν ωραία μάχη μέχρι το δεύτερο σκέλος του αγώνα, όπου ο νεαρός Φινλανδός με καταπληκτική επίδοση στη νυχτερινή ειδική του Σαββάτου κλείδωσε τη δεύτερη θέση.

Ο Βέλγος προσπάθησε πολύ, κέρδισε ειδικές και εν τέλει πρέπει να αισθάνεται ικανοποιημένος με το τρίτο σκαλί του βάθρου στον πρώτο αγώνα της χρονιάς.

Ακόμα ένα Yaris, αυτό του Elfyn Evans ακολούθησε στην τέταρτη θέση με τον Ουαλό να χάνει την ευκαιρία να διεκδικήσει μια θέση στο βάθρο λόγω του κλαταρίσματος που είχε στο πρώτο σκέλος. Ο τρίτος οδηγός της Toyota ήταν ο μοναδικός που αμφισβήτησε την κυριαρχία του Ogier, τουλάχιστον στο ξεκίνημα του αγώνα και έδειξε να βρίσκει τον καλό του εαυτό πίσω από το τιμόνι του υβριδικού Yaris.

Ο Ott Tanak (Ford Puma Rally1) κατάφερε τελικά να τερματίσει στην πέμπτη θέση, μετά τα προβλήματα που αντιμετώπισε το Σάββατο με την υδραυλική υποβοήθηση. O Εσθονός μάλιστα σημείωσε τον δεύτερο χρόνο στην power stage, κάνοντας σωστή διαχείριση των ελαστικών του στις προηγούμενες ειδικές.

Έκτος ολοκλήρωσε ο Takamoto Katsuta (Toyota Yaris Rally1) που κατάφερε να κρατήσει πίσω του άνετα τα δύο Hyundai i20 Rally1 των Dani Sordo και Esapekka Lappi (Hyundai i20 Rally1). Ο νεαρός Ιάπωνας έκανε το λάθος στην power stage του αγώνα χτυπώντας σε βράχο το πίσω αριστερό μέρος του Yaris του στραβώνοντας την ανάρτηση, παρόλα αυτά ο χρόνος που έχασε δεν ήταν τέτοιος ώστε να χάσει θέσεις.

Ο μέτριος στον πρώτο αγώνα της χρονιάς Dani Sordo κράτησε τελικά την έβδομη θέση, παρά τα προβλήματα με το υβριδικό σύστημα που αντιμετώπισε στο τελευταίο σκέλος, μπροστά από τον Esapekka Lappi που άργησε πολύ να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις του νέου του όπλου.

Ο Pierre- Louis Loubet (Ford Puma Rally1) εγκατέλειψε και στο τελευταίο σκέλος του αγώνα, αυτή τη φορά από μηχανικό πρόβλημα

Στην κατηγορία WRC2 νικητής αναδείχτηκε ο Nikolay Gryazin με το νέο Skoda Fabia RS Rally2 το οποίο διέλυσε με το καλημέρα τον ανταγωνισμό επικρατώντας στις περισσότερες ειδικές. Ο Ρώσος κέρδισε άνετα τον αγώνα, παρά το κλατάρισμα που είχε στο δεύτερο σκέλος και άφησε πίσω του τον Γάλλο Yohan Rossel (Citroen C3 Rally2) και τον Ισπανό Pepe Lopez (Hyundai i20 Rally2).

(ΥΓ. Η νίκη στην κατηγορία  WRC2 άλλαξε χέρια μετά από ένσταση του δεύτερου Rossel στον πρώτο Gryazin. Ο οδηγός της Skoda δέχτηκε ποινή 5 δευτερολέπτων για το γεγονός ότι σε μια μπούκα βγήκαν και οι τέσσερις τροχοί του Fabia στο χώμα. Λεπτομέρεια το γεγονός ότι ήταν στην ειδική που ο Ρώσος είχε ήδη το κλατάρισμα που του κόστισε πολύ χρόνο…)

Ο Ιορδάνης Σερδερίδης ήταν μέρα με τη μέρα πιο ανταγωνιστικός και ολοκλήρωσε στην 25η θέση της γενικής.

Επόμενος αγώνας του πρωταθλήματος το χιονισμένο Ράλλυ Σουηδίας στα μέσα Φεβρουαρίου.

Photos: Rallypixels

Τελικά Αποτελέσματα:

Από Harris