Με τη μεταφορά του Ράλλυ Σουηδίας από πέρσι στα Βόρεια της χώρας, ένας πονοκέφαλος για τους οργανωτές του αγώνα που αφορούσε την κατάσταση των ειδικών έλαβε τέλος.
Πολύ όμορφο το Karlstad νοτιότερα, γραφικό το Hagfors, το παλιό κέντρο του αγώνα, όμως η κλιματική αλλαγή τα τελευταία χρόνια ελάττωνε ολοένα και περισσότερο την χιονοκάλυψη της περιοχής το χειμώνα, με τις ειδικές να θυμίζουν περισσότερο χωμάτινο αγώνα παρά χιονισμένο. Από το να παρακαλάνε τον θεό των ράλλυ να κάνει το θαύμα του αρχές Φλεβάρη για να χιονίσει, η επιλογή της Umea για κέντρο του αγώνα αποτέλεσε μονόδρομο. Λιγότερο ενδιαφέρουσες οι “βόρειες” ειδικές για οδηγούς και θεατές, όμως “παγωμένες”, οπότε δεν τίθεται θέμα σύγκρισης.
Σε αυτό το γήπεδο, οι “τοπικοί” είχαν πάντα τον πρώτο λόγο, η μόνιμη απουσία τους όμως από την κορυφαία κατηγορία, αφήνει ανοικτό το πεδίο στους “γείτονες”. Ντόπιο νικητή δεν θα δούμε ούτε στη δεύτερη κατηγορία, με τους Σουηδούς οδηγούς που συμμετέχουν να είναι λιγότεροι ακόμα και από τους Ιάπωνες…
Όλα τα πονταρίσματα στους υπόλοιπους “βόρειους” με τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή Kalle Rovanpera (Toyota Yaris Rally1) να αποτελεί το πρώτο φαβορί ακόμα κι αν χρειαστεί να καθαρίζει το φρέσκο χιόνι από τις ειδικές το πρωί της Παρασκευής. Ο Ott Tanak θα νιώσει προφανώς πολύ πιο άνετα στο bucket του Ford Puma Rally1 σε ιδιαίτερα γνώριμες συνθήκες για αυτόν, ενώ δεν θα αποκλείσουμε και τον Elfyn Evans (Toyota Yaris Rally1) που ξανακέρδισε εκεί και έδειξε σημαντικά δείγματα βελτίωσης, σε σχέση με το 2022, στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο.
Όταν οι πιθανότητες για νίκη που δίνουμε στον Thierry Neuville (Hyundai i20 Rally1) είναι μικρές πάντα μας διαψεύδει, ενώ περιμένουμε κάποια στιγμή και την αναγέννηση του team-mate του Esapekka Lappi, με το χιόνι της Σουηδίας να αποτελεί μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για να συμβεί. Εξοικειωμένος με το λευκό τοπίο είναι και ο Craig Breen στην πρώτη του συμμετοχή με το υβριδικό i20 στην επιστροφή του στην κορεατική ομάδα, ενώ δείγματα γραφής περιμένουν στην Toyota και από τον Takamoto Katsuta, άσχετα αν στις δηλώσεις τους προσπαθούν να τον αποσυμφορήσουν από το άγχος της συγκομιδής βαθμών για την πρώτη ομάδα. Θα είναι έκπληξη αν ο Pierre-Louis Loubet καταφέρει να πλησιάσει τους χρόνους των παραπάνω, αφού η εμπλοκή του με το χιόνι είναι σαφώς μικρότερη όλων του των αντιπάλων.
Το Ράλλυ Σουηδίας αποτελείται από 18 ειδικές διαδρομές και 300 αγωνιστικά χιλιόμετρα και εκκινεί την Πέμπτη το βράδυ με υπερειδική στην πόλη του αγώνα. Προσδεθείτε!
Photos: Rallypixels