WRC 2023- 10. Ράλλυ Ακρόπολις – preview- Απέναντι στους ξένους (RC1- RC2)- Challenger!
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι μάχες των Ελληνικών συμμετοχών απέναντι στους ξένους στο Ράλλυ Ακρόπολις. Σίγουρα όλα τα φώτα της δημοσιότητας πέφτουν στα πληρώματα των υβριδικών Rally1 αγωνιστικών της μεγάλης κατηγορίας, ο Έλληνας θεατής όμως περιμένει στα βουνά να χειροκροτήσει και αυτά με την Ελληνική σημαία στα παράθυρα και τον ουρανό των αυτοκινήτων.
Πέρασαν βέβαια οι εποχές που οι δικοί μας θα διεκδικούσαν βάθρα γενικής, νίκες σε ειδικές ή ακόμα και μια θέση στην πρώτη 10αδα. Ο υψηλός ανταγωνισμός πλέον δεν επιτρέπει τέτοια όνειρα, με τις ελπίδες για διάκριση να περιορίζονται στις χαμηλότερες κατηγορίες, απέναντι σε περισσότερο ή λιγότερο ερασιτέχνες από το εξωτερικό, όπως άλλωστε ερασιτέχνες είναι και όλοι οι Έλληνες συμμετέχοντες.
Υπάρχει ερασιτέχνης και στην κατηγορία Rally1 και μάλιστα είναι Έλληνας! Ο Ιορδάνης Σερδερίδης συμμετέχει και φέτος στο Ράλλυ Ακρόπολις με υβριδικό Ford Puma Rally1 γνωρίζοντας καλά ότι δεν μπορεί να τα βάλει με τους επαγγελματίες. Στόχος του να προσφέρει θέαμα στους Έλληνες φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού και να διεκδικήσει μια θέση στο άτυπο ελληνικό βάθρο, με δεδομένο ότι ο σκληρότερος αγώνας του κόσμου συνοδεύεται από πολλές εγκαταλείψεις.
Με το βλέμμα στραμμένο περισσότερο στους χρόνους των ανταγωνιστών της κατηγορίας WRC2, παρά στην Ελληνική κατάταξη, συμμετέχουν και φέτος στο Ακρόπολις οι δύο μεγαλύτερες ελπίδες μας για διάκριση. Οι 2 φορές πρωταθλητές Ελλάδας Αλέξανδρος Τσουλόφτας- Στέλιος Ηλία με Volkswagen Polo Gti R5 και οι νικητές της “δεύτερης κατηγορίας” το μακρινό 2009 Λάμπρος Αθανασούλας- Νίκος Ζακχαίος με Hyundai i20 Rally2. Μας αρέσουν οι αριθμοί, μελετάμε χρόνους και στατιστικά και θεωρούμε ως ρεαλιστικό στόχο και για τα δύο πληρώματα, το βάθρο της κατηγορίας WRC2 Challenger, κατηγορία στην οποία δεν βαθμολογούνται οι πρώην “εργοστασιακοί” και οι πρώην πρωταθλητές της Β’ Εθνικής.
Με τους διεκδικητές του πρωταθλήματος της WRC2 Andreas Mikkelsen (Skoda Fabia RS Rally2), Yohan Rossel (Citroen C3 Rally2), Oliver Solberg (Skoda Fabia RS Rally2), Gus Greensmith (Skoda Fabia RS Rally2) και Adrien Fourmaux (Ford Fiesta Rally2) να κονταροχτυπιούνται για τη νίκη, εκτός συναγωνισμού Challenger, οι δικοί μας έχουν αποδείξει ότι μπορούν να κοιτάξουν τους υπόλοιπους στα μάτια. Με παράσημο την 3η θέση στο WRC2 Open πέρυσι αλλά και την 4η θέση της γενικής στο ERC Acropolis το 2017 για τους πρώτους, τη νίκη στο PWRC το 2009 και τα δύο βάθρα στα ERC Acropolis το 2015 και το 2016 για τους δεύτερους, οδηγοί όπως ο Sami Pajari (Skoda Fabia RS Rally2), o Kajetan Kajetanowicz (Skoda Fabia RS Rally2) και ο Marquito Bulacia (Skoda Fabia RS Rally2) δεν πρέπει να τους φοβίζουν. Αυτοί είναι και οι κύριοι διεκδικητές του πρωταθλήματος της κατηγορίας WRC2 Challenger, μαζί με τον Nikolay Gryazin (Skoda Fabia RS Rally2) που έχει επιλέξει να μην βαθμολογηθεί στο Ακρόπολις. Οι παραπάνω μπορεί να “μας έχουν” σε απόλυτη ταχύτητα, σε αγωνιστικά χιλιόμετρα και σε “υποστήριξη”, όμως “τους έχουμε” σε γνώση των ειδικών, εμπειρία σε Ακρόπολις, ενθουσιασμό και πάθος! Που θα γείρει η ζυγαριά μόνο οι θεοί του Ακρόπολις γνωρίζουν, αφού άλλωστε ο αγώνας μας αποτελεί το Ράλλυ των Θεών!
Οι κορυφαίοι ελληνικοί συνδυασμοί θα “παίξουν” στα ίσα και με τον πολύ γρήγορο πρωταθλητή Πολωνίας Miko Marczyk (Skoda Fabia RS Rally2) που πρώτη φορά επισκέπτεται την πατρίδα μας, τον Εσθονό Georg Linnamae (Hyundai i20 Rally2) και τους πρώην Juniors Lauri Joona (Skoda Fabia Rally2 Evo) και Robert Virves (Ford Fiesta Rally2). Κάπου εκεί ανάμεσα θέλουμε να δούμε και τον δικό μας Junior “Παναγιώτης Ρουστέμης” (Skoda Fabia RS Rally2) με τον έμπειρο Νίκο Πετρόπουλο να τιθασεύει τις ορμές του και μακάρι η συνεργασία τους να αποδώσει καρπούς. Οι χρόνοι του νεαρού Έλληνα πέρυσι έδειξαν ότι μπορεί να είναι ανταγωνιστικός και να αποτελέσει την τρίτη Ελληνική δύναμη, με σοβαρό μειονέκτημα να αποτελεί η έλλειψη αγωνιστικών χιλιομέτρων φέτος.
Δυστυχώς αυτό αποτελεί τον κανόνα για τους περισσότερους “δικούς μας” που συμμετέχουν στον αγώνα με αξιώσεις, με μοναδική εξαίρεση τους Τσουλόφτα- Ηλία και Κεχαγιά- Κουζιώνη που “έγραψαν” αγωνιστικά χιλιόμετρα φέτος στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ.
Ψηλά στην ελληνική κατάταξη, αλλά και στη βαθμολογούμενη 10αδα του Challenger, στοχεύουν οι πρώην Πρωταθλητές Ελλάδος Γιώργος Κεχαγιάς (Skoda Fabia Rally2 Evo) και Γιώργος Φιλιππίδης (Skoda Fabia Rally2 Evo), με τους Χρήστο Κουζιώνη και Stuart Loudon, αντίστοιχα, πλάι τους. Το μυστικό της επιτυχίας στο Ακρόπολις φαίνεται πως έχουν βρεί οι Βασίλης και Γιάννης Βελάνης (Skoda Fabia Rally2 Evo) που τα κατάφεραν περίφημα τις δύο τελευταίες χρονιές, ευελπιστώντας να έχουν και φέτος την τύχη με το μέρος τους.
Σε αγαπημένες ειδικές θα βρεθούν και το 2023 οι “γαλλίδες” των Χρυσόστομου Καρέλλη- Ηλία Παναγιωτούνη (Citroen C3 Rally2) και Πέτρου Παντελή- Πάμπου Λαού (Citroen DS3 R5) με τα πληρώματα τους να μην λείπουν ούτε φέτος από τη μεγάλη γιορτή. Πρωτάρηδες σε Ράλλυ Ακρόπολις οι Μάριος Ξανθάκος- Νίκος Καραθανάσης συμμετέχουν με Skoda Fabia R5 με σκοπό να το ευχαριστηθούν και να φτάσουν ως τον τερματισμό.
Με στόχο ένα καλό πλασάρισμα μεταξύ των μόλις 3 Masters που θα εκκινήσουν, τρέχουν στο Ακρόπολις οι Γιώργος Βασιλάκης- Νίκος Ιντζόγλου (Ford Fiesta Rally2). O Ισπανός Alexander Villanueva (Skoda Fabia RS Rally2) που αποτελεί το φαβορί για τη νίκη, θα σφραγίσει τον τίτλο της κατηγορίας των άνω των 50 στον εθνικό μας αγώνα.
Καλή επιτυχία σε όλα τα Ελληνικά πληρώματα, να το απολαύσουν και να προσφέρουν πλούσιο θέαμα στους χιλιάδες φίλους του σπορ που θα πάρουν τα βουνά. Ελπίζουμε να μας κάνουν περήφανους στον τερματισμό!