Σε έναν αγώνα με ανατροπές και έντονο συναγωνισμό, ο Thierry Neuville (Hyundai i20 Rally1) ήταν αυτός που ξεχώρισε και κέρδισε τα πάντα! Επικράτησε στη γενική κατάταξη, επικράτησε στην κατάταξη του Σαββάτου, επικράτησε στην κατάταξη της Κυριακής και επικράτησε και στην power stage συλλέγοντας το απόλυτο των βαθμών.
Σπαζοκεφαλιά το νέο σύστημα βαθμολόγησης, μπερδεύει με την πολυπλοκότητα του τους πάντες και θα μπορούσαν σαφώς να βρεθούν πιο απλές λύσεις για να μην “ταξιδεύουν” οι οδηγοί την Κυριακή.
Αν μη τι άλλο η νίκη του Neuville με το Hyundai i20 Rally1 στο Μόντε Κάρλο ήταν μάγκικη. Δεν είναι λίγο να κερδίζεις τον πολυπρωταθλητή Ogier μέσα στο ίδιο του το σπίτι, τη στιγμή μάλιστα που έχεις κατοχυρώσει τους βαθμούς της νίκης από το Σάββατο. Ο Βέλγος οδήγησε εκπληκτικά και στις ειδικές της Κυριακής και με την ψυχολογία στα ύψη κάνει από νωρίς όνειρα για πρωτάθλημα. Και πώς να μην κάνει άλλωστε, αφού γνωρίζει πως δύο από τους ταχύτερους οδηγούς του WRC, οι πρωταθλητές Ogier και Rovanpera, ακολουθούν περιορισμένο πρόγραμμα, ο επίσης πρωταθλητής Tanak θα χρειαστεί χρόνο για να πάρει το maximum από το νέο του αυτοκίνητο και ο Elfyn Evans, ο βασικός του αντίπαλος για τον τίτλο, δεν μπόρεσε να ακολουθήσει ρυθμό νίκης στην πρεμιέρα.
Ο Βρετανός οδηγός της Toyota παρά το εξαιρετικό του ξεκίνημα στις βραδυνές ειδικές της Πέμπτης, υποχώρησε στην επίθεση των αντιπάλων του καταφέρνοντας τελικά να τερματίσει μόλις τρίτος και με “πεσμένα τα φτερά”.
Μεγάλη ήττα αποτελεί και για τον Sebastien Ogier η δεύτερη θέση της κατάταξης, σε έναν αγώνα που έχει κερδίσει 9 φορές. Ο Γάλλος πολυπρωταθλητής παραδόθηκε αμαχητί στις ειδικές της Κυριακής και δεν αποτελεί δικαιολογία η συναισθηματική του φόρτιση από την απώλεια του αγαπημένου του θείου, του ανθρώπου που τον έβαλε στους αγώνες, λίγες ημέρες πριν το ράλλυ. Ο Ogier ήταν στη μάχη μέχρι το Σάββατο το βράδυ και θα περιμέναμε να παλέψει αντίστοιχα και την Κυριακή, από τη στιγμή μάλιστα που κύριος του στόχος ήταν η νίκη και όχι οι βαθμοί.
Στην τέταρτη θέση ολοκλήρωσε ο Ott Tanak (Hyundai i20 Rally1), μακριά από τη μάχη του βάθρου μετά και τη μικροέξοδο που είχε στους πάγους την Παρασκευή. Ο Εσθονός από εκείνη τη στιγμή οδήγησε ώριμα, γνωρίζοντας ότι δεν μπορεί να κυνηγήσει το κάτι παραπάνω για τους βαθμούς για εαυτό και ομάδα. Στη Σουηδία θα είναι σίγουρα καλύτερος αφού το Ράλλυ Μόντε Κάρλο δεν ήταν ποτέ το δυνατό του “χαρτί”.
Ευχάριστη έκπληξη προκάλεσε σε όλους η παρουσία της M-Sport στον αγώνα. Τα δύο Ford Puma Rally1 ήταν γρήγορα και κυρίως αξιόπιστα στα χέρια των Adrien Fourmaux (Ford Puma Rally1) και Gregoire Munster. O Γάλλος τερμάτισε στην πέμπτη θέση της κατάταξης σημειώνοντας πολύ καλούς χρόνους στην επιστροφή του στη μεγάλη κατηγορία. Εξαιρετικούς χρόνους σε σχέση με αυτό που περιμέναμε σημείωσε και ο οδηγός από το Λουξεμβούργο, που κατάφερε να πάρει έναν βαθμό από το σκέλος της Κυριακής, μετά την έξοδο του το Σάββατο που τον έριξε εκτός 10αδας.
Η απογοήτευση του αγώνα ακούει στο όνομα Andreas Mikkelsen. Ο οδηγός της Hyundai δεν κατάφερε ποτέ να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις του αγώνα, σημειώνοντας στις περισσότερες ειδικές τον χειρότερο χρόνο ανάμεσα στους οδηγούς της 1ης κατηγορίας. Ο Νορβηγός τερμάτισε στην έκτη θέση της κατάταξης, μη καταφέρνοντας να πάρει βαθμούς από το τελευταίο σκέλος και την power stage. Μπορεί να είναι αρκετά τα χρόνια που λείπει από τη μεγάλη κατηγορία, όμως για οδηγούς της εμπειρίας του η προσαρμογή στις νέες απαιτήσεις οφείλει να είναι άμεση.
Στην έβδομη θέση ολοκλήρωσε τελικά ο Takamoto Katsuta (Toyota Yaris Rally1) που τον κατέστρεψε η έξοδος στην πρώτη ειδική της Παρασκευής. Παρόλα αυτά δεν πτοήθηκε καταφέρνοντας από εκείνο το σημείο να ανέβει θέσεις και να πάρει βαθμούς τόσο στο σκέλος της Κυριακής, όσο και στην power stage.
Μονομαχίες μέχρι το τέλος είχαμε στην κατηγορία WRC2 στην οποία ο Yohan Rossel (Citroen C3 Rally2) έκλεψε τη νίκη στην τελευταία ειδική! Ο Γάλλος ανέβασε κατακόρυφα την απόδοση του στο τελευταίο σκέλος και κατέκτησε για δεύτερη συνεχόμενη φορά τη νίκη στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Το βάθρο της κατηγορίας ήταν το ίδιο με πέρυσι, μόνο που άλλαξαν η δεύτερη με την τρίτη θέση. Δεύτερος φέτος ολοκλήρωσε ο Pepe Lopez (Skoda Fabia RS Rally2) και τρίτος ο Nikolay Gryazin (Citroen C3 Rally2) με τις μάχες των τριών καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα να είναι συγκλονιστικές! Απογοήτευση και για τους οδηγούς των νέων Toyota Yaris Rally2 που δεν κατάφεραν ποτέ να πρωταγωνιστήσουν και να σημειώσουν ανταγωνιστικούς χρόνους.
O Ιορδάνης Σερδερίδης ολοκλήρωσε στην 10η θέση του WRC2 και στην τρίτη της κατηγορίας WRC Masters με το Volkswagen Polo R5.
Επόμενος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ το Ράλλυ Σουηδίας τον Φεβρουάριο με χιόνι και πολύ θέαμα!
Τελικά Αποτελέσματα: