Απρόοπτα, ανατροπές και εκπλήξεις επεφύλασσε το πρώτο σκέλος του Ράλλυ Σουηδίας σε όλους τους φίλους των αγώνων αυτοκινήτου. Για ακόμα έναν αγώνα η πρωτοπορία άλλαξε χέρια αρκετές φορές με τον Esapekka Lappi να διανυκτερεύει στην κορυφή, στην πρώτη του φετινή εμφάνιση με το Hyundai i20 Rally1.

Προηγήθηκε η εγκατάλειψη δύο εκ των μεγάλων φαβορί για τη νίκη, του Πρωταθλητή Kalle Rovanpera (Toyota Yaris Rally1) και του Ott Tanak που επέστρεψε φέτος στη Hyundai. Αμφότεροι έμειναν εκτός μάχης στην τέταρτη ειδική από την ίδια αιτία, με πρόβλημα στο ψυγείο έπειτα από “στενή” επαφή με snowbank κι ενώ βρίσκονταν στις πρώτες θέσεις της κατάταξης.

Τα ηνία του αγώνα από εκείνη τη στιγμή πέρασαν στον εκπληκτικό Takamoto Katsuta που επιβεβαιώνει αγώνα με τον αγώνα ότι η επένδυση της Toyota πιάνει τόπο. Ο Ιάπωνας που έχει μάθει να οδηγεί αγωνιστικά υπό τέτοιες συνθήκες, κέρδισε μια ειδική και ήταν σε όλες τις υπόλοιπες μέσα στην τριάδα (των Rally1), διεκδικώντας στα ίσα τη νίκη.

Τη νίκη την οποία διεκδικεί και ο Esapekka Lappi (Hyundai i20 Rally1) που επέστρεψε ορεξάτος στο πρωτάθλημα κερδίζοντας μάλιστα τέσσερις ειδικές. Ο Φινλανδός έχει προβάδισμα τριών δευτερολέπτων, με τους δύο πρωταγωνιστές του αγώνα να έχουν αποσπαστεί από τους αντιπάλους τους περισσότερο από 1 λεπτό και να μην να ανησυχούν με το τί γίνεται πίσω τους.

Η συνεχής χιονόπτωση στις ειδικές της Παρασκευής, που μάλιστα πύκνωσε το απόγευμα έφερε αλλοπρόσαλλα αποτελέσματα στις ειδικές διαδρομές του δεύτερου loop. Είδαμε να κερδίζει ειδική αυτοκίνητο της κατηγορίας rally2 (O Linnamae την 5η με Toyota!) ενώ σε όλες τις απογευματινές διαδρομές αυτοκίνητα της δεύτερης κατηγορίας έγραφαν χρόνους ανάμεσα σε αυτά της πρώτης !!!

Με τους οδηγούς της πρώτης κατηγορίας να υποφέρουν καθαρίζοντας το φρέσκο χιόνι (ειδικά οι Neuville και Evans έχασαν πολύ χρόνο) ο Oliver Solberg (Skoda Fabia RS Rally2) άρπαξε την ευκαιρία να αναρριχηθεί στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης! Πίσω του, οι Adrien Fourmaux (Ford Puma Rally1) και Elfyn Evans (Toyota Yaris Rally1) θα διεκδικήσουν μια θέση στο βάθρο, με τον Γάλλο οδηγό της M-Sport να πραγματοποιεί ακόμα μια σοβαρή εμφάνιση. Ο νικητής του πρώτου αγώνα της χρονιάς Thierry Neuville (Hyundai i20 Rally1) παλεύει να μπει στην πρώτη 10αδα, αντιμετωπίζοντας και πρόβλημα με τον κινητήρα του αγωνιστικού του (χρεώθηκε ποινή 40 δευτερολέπτων), εκτός του ρόλου του εκχιονιστικού που ανέλαβε όλη την ημέρα. Ο τελευταίος οδηγός της μεγάλης κατηγορίας Greg Munster (Ford Puma Rally1) έχασε πολύ χρόνο αλλάζοντας ελαστικό μέσα σε ειδική και θα δυσκολευτεί πολύ να ξαναμπεί στους βαθμούς.

Στη δεύτερη κατηγορία, πίσω από τον Oliver Solberg (Skoda Fabia RS Rally2) ακολουθούν τέσσερα νέα Yaris! Η αλήθεια είναι ότι περιμέναμε να δούμε τους οδηγούς των νέων ιαπωνικών όπλων ψηλά, αφού βρίσκονται στο στοιχείο τους. Έκπληξη αποτελεί η δεύτερη θέση στην κατηγορία του Georg Linnamae, μπροστά από τρεις Φινλανδούς με περγαμηνές, του πρώην πρωταθλητή του JWRC Sami Pajari, του Πρωταθλητή Φινλανδίας Mikko Heikkila και του πρωταθλητή WRC3 Roope Korhonen.

Στους Juniors με τα Ford Fiesta Rally3, όπου επίσης έχουμε συνεχείς ανακατατάξεις, πρωτοπόρος είναι ο τοπικός Mille Johansson ανάμεσα στους 19 συμμετέχοντες!

Ανυπομονούμε για τη δεύτερη ημέρα του αγώνα!

Κείμενο: Απόστολος Παλάτος

Αποτελέσματα 1ου σκέλους:

Από Harris