To Ράλλυ Σουηδίας είναι αναμφισβήτητα ο πιο ιδιαίτερος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ και δεν λείπει σχεδόν ποτέ από το πρόγραμμα του θεσμού στα 50+ χρόνια ιστορίας του. Είναι ο μοναδικός αγώνας που διεξάγεται σε χιονισμένες επιφάνειες, στον οποίο τα πληρώματα χρησιμοποιούν λάστιχα με καρφιά, κάτι που τον κάνει να ξεχωρίζει από όλους τους υπόλοιπους.
Μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού είναι οι φορές που δεν διεξήχθη κι έχουν να κάνουν με την κρίση πετρελαίου το 1974, την έλλειψη χιονιού το 1990, τον κόβιντ το 2021, ενώ ήταν θύμα του rotation των αγώνων του WRC το 1994 και το 2009.
Η μετακίνηση του αγώνα τα τελευταία χρόνια στις πιο βόρειες κατοικημένες περιοχές της χώρας, εξάλειψε το ενδεχόμενο έλλειψης χιονού και πάγου στις ειδικές διαδρομές και ας ετοιμαστούμε να παρακολουθήσουμε και φέτος έναν χιονισμένο αγώνα με υψηλές ταχύτητες και πλούσιο θέαμα.
Η θεωρία που ίσχυε ότι οι “τοπικοί” έχουν πάντα τον πρώτο λόγο σε τέτοιο “γήπεδο”, έχει ανατραπεί τα τελευταία χρόνια, αφού άλλωστε κανένας Σουηδός οδηγός δε συμμετέχει στο κορυφαίο επίπεδο, ενώ μόλις 3 “ντόπιοι” αγωνίζονται φέτος από τους συνολικά 57 οδηγούς του αγώνα.
Η πρόβλεψη της μετεωρολογικής υπηρεσίας που δίνει αρκετό φρέσκο χιόνι τις ημέρες του αγώνα θα δυσκολέψει το έργο των πρώτων στο δρόμο που δεν είναι άλλοι από τον μεγάλο πρωταγωνιστή του Ράλλυ Μόντε Κάρλο Thierry Neuville (Hyundai i20 Rally1), αλλά και τον Elfyn Evans (Toyota Yaris Rally1) σε μικρότερο βαθμό. Από θέση ισχύος θα εκκινήσει ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Kalle Rovanpera (Toyota Yaris Rally1) που δεν συμμετείχε στον πρώτο αγώνα της χρονιάς και αποτελεί το μεγάλο φαβορί, αλλά και ο τρίτος οδηγός της Hyundai Esapekka Lappi που επίσης απουσίαζε από την πρεμιέρα. Στα φαβορί του αγώνα περιλαμβάνεται ο περσινός νικητής Ott Tanak που φέτος επέστρεψε στην Hyundai για να διεκδικήσει τον τίτλο, ενώ θέση στο βάθρο θέλει ο τρίτος οδηγός της Toyota Takamoto Katsuta που έχει κάνει πολλούς αγώνες σε χιόνι. “Φτωχοί συγγενείς” θα είναι σε αυτό τον αγώνα οι οδηγοί της M-Sport Adrien Fourmaux και Greg Munster όντας σαφώς οι πιο άπειροι οδηγοί της μεγάλης κατηγορίας σε αυτή την επιφάνεια.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η κατηγορία WRC2 στη Σουηδία με διαφορετικούς πρωταγωνιστές από ότι στην πρεμιέρα. Ο Oliver Solberg (Skoda Fabia RS Rally2), o Sami Pajari (Toyota Yaris Rally2) και ο Emil Lindholm (Hyundai i20 Rally2) θα διεκδικήσουν τη νίκη, ενώ μια θέση στο βάθρο θα διεκδικήσουν τρεις ακόμα Φινλανδοί με Toyota, o Lauri Joona, o Mikko Heikkila και ο Roope Korhonen.
To Ράλλυ Σουηδίας θα αποτελέσει τον εναρκτήριο γύρο του εντυπωσιακού φέτος Junior WRC με 19 συμμετέχοντες!
Ο δεύτερος αγώνας του φετινού WRC αποτελείται από 18 ειδικές διαδρομές και 300 αγωνιστικά χιλιόμετρα και εκκινεί την Πέμπτη το βράδυ με υπερειδική στην πόλη του αγώνα. Λάβετε θέσεις!
Φωτογραφίες: Rallypixels