Ξεκινάμε όπως τελειώσαμε στην περιγραφή του προηγούμενου αγώνα του WRC… Καλές και οι Πολωνίες, Εσθονίες, Λετονίες, αλλά σαν το Ράλλυ των 1000 λιμνών δεν έχει! To ξεχωριστό Ράλλυ Φινλανδίας παίρνει τη σκυτάλη για να ολοκληρωθεί η «τριλογία» των «γρήγορων» χωμάτινων αγώνων του θεσμού, σε ένα ράλλυ που θα κρίνει πολλά για την εξέλιξη του πρωταθλήματος.

Το Ράλλυ Φινλανδίας φέτος θα είναι «υγρό» αφού η μετεωρολογική υπηρεσία προβλέπει βροχές κατά τη διάρκεια του αγώνα. Αυτό σημαίνει ότι θα γλιστράνε ακόμα πιο πολύ οι χαλικόδρομοι υψηλών ταχυτήτων γύρω από τη Jyvaskyla, την πανεπιστημιούπολη κέντρο του αγώνα, ενώ το «καθάρισμα» του δρόμου για τους πρώτους δεν θα είναι τόσο οδυνηρο.

Το Ράλλυ των 1000 λιμνών θα κρίνει κατά πολύ αν στους 3 διεκδικητές του τίτλου, θα προστεθεί κι ένας τέταρτος ο οποίος δεν το είχε στα πλάνα του, αφού δεν ακολουθεί πλήρως το θεσμό, αλλά μπορεί να του «βγει». Ο Sebastien Ogier με το ειδικά βαμμένο για την περίσταση Toyota Yaris Rally1) θα συμμετάσχει μετά από αρκετά χρόνια στη Φινλανδία και με ένα καλό αποτέλεσμα εκεί θα μπει δυνατά στη μάχη του τίτλου, και θα «αναγκαστεί» να τρέξει σε όλους τους αγώνες μέχρι το τέλος.

Οι Therry Neuville (Hyundai i20 Rally1), Ott Tanak (Hyundai i20 Rally1) και Elfyn Evans (Toyota Yaris Rally1) θα επιστρατεύσουν κομπιουτεράκια για να υπολογίσουν τους βαθμούς που θα τους δώσουν το πάνω χέρι στη διεκδίκηση του τίτλου, έχοντας κατά νου τον μεταξύ τους κυρίως ανταγωνισμό, γνωρίζοντας ότι η εγκατάλειψη σε αυτή τη φάση του πρωταθλήματος απαγορεύεται.

Κόντρα σε όλους αυτούς ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Kalle Rovanpera, επίσης με ειδικά βαμμένο για την περίσταση Toyota Yaris Rally1, που δεν θα έχει το άγχος των βαθμών, αφού αυτός δεν προλαβαίνει την κούρσα του τίτλου, αλλά θα έχει το βάρος της προσμονής ενός ολόκληρου λαού για νίκη στο Ράλλυ της πατρίδας του. Ο νεαρός Φινλανδός έχει κερδίσει δύο φορές το πρωτάθλημα, έχει κερδίσει σε άσφαλτο, σε χώμα, σε χιόνι, έχει κερδίσει το Σαφάρι, το Ακρόπολις αλλά δεν έχει ακόμα ανέβει στο ψηλότερο σκαλί στον τόπο που γεννήθηκε, στον αγώνα που κάθε οδηγός κορυφαίου επιπέδου θέλει να κερδίσει.  Οι Φινλανδοί θεωρούν τη νίκη στις 1000 λίμνες κατόρθωμα αντίστοιχο του παγκόσμιου τίτλου, και θέλουν να πανηγυρίσουν εκεί νίκη συμπατριώτη τους μετά από το μακρινό 2017. Ο Kalle Rovanpera που μεγάλωσε στην πόλη κέντρο του αγώνα, την Jyvaskyla, είναι ο ιδανικός για να κάνει τις προσδοκίες τους πραγματικότητα και ο ίδιος το ξέρει καλά.

Ακόμα δύο Φινλανδοί συμμετέχουν φέτος στο Ράλλυ των 1000 λιμνών στη μεγάλη κατηγορία με διαφορετικές όμως φιλοδοξίες. O Esapekka Lappi (Hyundai i20 Rally1) θα είναι ικανοποιημένος και με μια θέση στο βάθρο, μετά την κακή παρένθεση του Ράλλυ Λετονίας, ενώ ο πρωταγωνιστής της κατηγορίας Rally2 Sami Pajari κάνει το ντεμπούτο του με Rally1 συμμετέχοντας με Yaris, έχοντας κατά νου να το απολαύσει όσο το δυνατόν περισσότερο.

Τερματισμό όσο το δυνατόν ψηλότερα βλέπουν οι Adrien Fourmaux (Ford Puma Rally1), Takamoto Katsuta (Toyota Yaris Rally1) και Gregoire Munster (Ford Puma Rally1) που συμπληρώνουν τη λίστα των συμμετοχών των «μεγάλων».

Στη δεύτερη κατηγορία ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Oliver Solberg (Skoda Fabia RS Rally2) θα βρει στο δρόμο του αρκετούς τοπικούς οδηγούς διψασμένους για νίκη όπως ο Lauri Joona (Skoda Fabia RS Rally2), ο Roope Korhonen (Toyota Yaris Rally2) και ο Mikko Heikkila (Toyota Yaris Rally2), ενώ ένα ακόμα Yaris Rally2 θα οδηγήσει για πρώτη φορά το «αφεντικό» της Toyota JariMatti Latvala! Οι λοιποί διεκδικητές του τίτλου Yohan Rossel (Citroen C3 Rally2), Nikolai Gryazin (Citroen C3 Rally2) και Jan Solans (Toyota Yaris Rally2) θα συμμετέχουν στον αγώνα χωρίς όμως δικαίωμα να βαθμολογηθούν.

Το Ράλλυ Φινλανδίας ξεκινάει παραδοσιακά την Πέμπτη 3 Αυγούστου το απόγευμα με την  μικτή υπερειδική στο δασάκι του Harju, ενώ συνεχίζεται για 3 ακόμα ημέρες με 300 ακόμα χιλιόμετρα στις μοναδικές ειδικέςμε τα αμέτρητα άλματα και χασίματα πλάι στις λίμνες της Jyvaskyla..

Ανυπομονούμε να απολαύσουμε στις οθόνες μας τον εντυπωσιακότερο αγώνα του WRC!

Κείμενο: Απόστολος Παλάτος
Photos: Rallypixels

Από Harris