Στο μικρότερο κράτος που φιλοξενεί στο έδαφος του ειδικές του WRC τα τελευταία χρόνια, διεξάγεται το τριήμερο 18-20 Ιουλίου ο 8ος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ για το 2025. Με πληθυσμό μικρότερο του 1,5 εκατομμυρίου ανθρώπων, αλλά με λατρεία των Εσθονών για το σπορ, με εν ενεργεία Παγκόσμιο Πρωταθλητή (Ott Tanak), οδηγό που άφησε το στίγμα του στο θεσμό (Markko Martin) και αρκετούς συμμετέχοντες στο WRC2 (Virves, Linnamae, Jurgenson) η Εσθονία διεκδικεί μόνιμη θέση στο πρόγραμμα.
Η αλήθεια είναι πως το Ράλλυ Εσθονίας, ένας αγώνας με ιστορία μόλις 15 ετών δεν έχει δικό του χαρακτήρα, αποτελώντας ουσιαστικά μια απομίμηση του Ράλλυ Φινλανδίας. Αυτός είναι ίσως και ο λόγος που συγκέντρωσε ελάχιστες συμμετοχές, με 37 αγωνιστικά να αναμένεται να βρεθούν στη ράμπα της εκκίνησης, με τους οργανωτές του όμως να δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό ώστε να επιστρέψει μόνιμα στο WRC μετά την απουσία του το 2024.
Αυτή θα είναι μόλις η 5η χρονιά που το Ράλλυ Εσθονίας αποτελεί μέρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, με τον Kalle Rovanpera να έχει επικρατήσει στις 3 τελευταίες εκδόσεις του και τον Ott Tanak να είναι ο νικητής της πρώτης χρονιάς. Οι δυο τους αναμένεται να μονομαχήσουν για τη νίκη και το 2025, με τον Εσθονό οδηγό της Hyundai να έχει μπει για τα καλά στο κυνήγι του φετινού τίτλου, και τον νεαρό Φινλανδό να ψάχνει ακόμα τον καλό του εαυτό που θα τον επαναφέρει σε τροχιά πρωταθλήματος.
Ο επικεφαλής του πρωταθλήματος Elfyn Evans (Toyota Yaris Rally1) έχασε σημαντικό έδαφος στους προηγούμενους χωμάτινους αγώνες “καθαρίζοντας” το δρόμο και θέλει στους γρήγορους αγώνες που έπονται να επανέλθει στη διεκδίκηση νικών. Ο Sebastien Ogier δεν θα συμμετέχει στον αγώνα, απολαμβάνοντας τις καλοκαιρινές του διακοπές, όμως θα επιστρέψει στη συνέχεια παραμονεύοντας για κάθε λάθος των πρώτων.
Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Thierry Neuville (Hyundai i20 Rally1) ψάχνει την πρώτη του φετινή νίκη, που δύσκολα θα έρθει στην Εσθονία, με τους υπόλοιπους νεαρούς οδηγούς της Toyota να ρίχνονται στη μάχη με ιδιαίτερες αξιώσεις. Οι Takamoto Katsuta (Toyota Yaris Rally1) και Sami Pajari (Toyota Yaris Rally1) “βλέπουν” βάθρο, ενώ ο Oliver Solberg στην πρώτη του συμμετοχή στη μεγάλη κατηγορία μετά από καιρό, δεν θέλει να αφήσει την ευκαιρία να πάει χαμένη.
Για την έκπληξη θα αγωνιστούν οι Adrien Fourmaux (Hyundai i20 Rally1) και Martins Sesks (Ford Puma Rally1), ενώ τα αγωνιστικά χιλιόμετρα εμπειρίας θέλουν να μαζέψουν οι Greg Munster (Ford Puma Rally1) και Josh McErlean (Ford Puma Rally1).
Η υπόθεση νίκη στην κατηγορία WRC2 θα είναι φινλανδο-εσθονική, με τους Roope Korhonen (Toyota Yaris Rally2), Lauri Joona (Skoda Fabia RS Rally2) και Mikko Heikkila (Skoda Fabia RS Rally2) από τη μία πλευρά, τους Robert Virves (Skoda Fabia RS Rally2), Georg Linnamae (Toyota Yaris Rally2), Romet Jurgenson (Ford Fiesta Rally2) από την άλλη, και Joker τον Nikolay Gryazin (Skoda Fabia RS Rally2) να θέτουν ισχυρή υποψηφιότητα.
Το Ράλλυ Εσθονίας αποτελείται από 20 ειδικές διαδρομές 308 αγωνιστικών χιλιομέτρων με κέντρο την πόλη Tartu και υπόσχεται πολύ θέαμα και ανταγωνισμό στα δέκατα του δευτερολέπτου!
Φωτογραφίες: Rallypixels
Κορυφαίες συμμετοχές:
Ωράριο:
Χάρτης: